Sindor Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 Jeg har et problem med min relativt nye Acer Aspire 5738ZG, hver gang jeg starter dataen og kommer til påloggings-skjermen, får jeg crash dump og dataen starter på nytt og det samme skjer igjen. Hva kan jeg gjøre med dette ? Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 Jeg har et problem med min relativt nye Acer Aspire 5738ZG, hver gang jeg starter dataen og kommer til påloggings-skjermen, får jeg crash dump og dataen starter på nytt og det samme skjer igjen. Hva kan jeg gjøre med dette ? Hvordan vet du at du får en crash dump. Mener du at du får en bluescreen? hva er i så fall feilkoden? Klarer du å starte i safemode? (trykk F8 gjentatt under oppstart, og du vil få en meny rett før windows-loade-skjermen der du kan velge safemode.) -Stigma Lenke til kommentar
Sindor Skrevet 20. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2009 Ja, mener blue screen, har prøvd å starte i sikkerhetsmodus, men det samme skjer hver gang Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 Ja, mener blue screen, har prøvd å starte i sikkerhetsmodus, men det samme skjer hver gang og errorkoden er...? -Stigma Lenke til kommentar
Sindor Skrevet 20. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2009 Hva mener du? sorry at jeg er noob Lenke til kommentar
PerB Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 Bluescreen viser en feilkode. Den er viktig for å finne ut hva som er galt på maksinen. Lenke til kommentar
Sindor Skrevet 20. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2009 Er det teksten, eller det nummeret ? Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 Er det teksten, eller det nummeret ? Se dette eksempelet: http://www.upei.ca/computerservices/files/..._Windows_XP.jpg De mest relevante tingene her å få med seg er merket i rødt, kildefilen, typen feil, STOPkoden osv. Skriv ned dine. -Stigma Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 Veldig fint om du avklarer (eventuelt husker) om du har installert noe nytt hardware/software før problemet oppstod. Mista den i gulvet? Sølt kaffe/cola/redbull i den? Slike maskiner pleier ikke bare å slutte å fungere helt vilkårlig vanligvis. Og dersom de gjør det er det ikke annet enn å returnere den til Elkjøp? og vente på reklamasjons-behandling. Dette er typiske deler/hardware man ikke kan gjøre så mye med (dersom det er hardware/produksjons-feil). Lenke til kommentar
Sindor Skrevet 20. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2009 Har ikke skjedd noe uten om normalt med den nei, bruker den for det meste til å spille fm og internett o.l. Kan ikke huske å ha lastet ned noe i nærmeste fortid. På blue screen'en, står det: - Det står ikke noen spesifikk fil helt øverst i bildet, slik som på eks. - Stop: 0x0000008E - tcpip.sys Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 (endret) Har ikke skjedd noe uten om normalt med den nei, bruker den for det meste til å spille fm og internett o.l. Kan ikke huske å ha lastet ned noe i nærmeste fortid. På blue screen'en, står det: - Det står ikke noen spesifikk fil helt øverst i bildet, slik som på eks. - Stop: 0x0000008E - tcpip.sys 0x0000008E: KERNEL_MODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED (Click to consult the online MSDN article.) A kernel mode program generated an exception which the error handler didn’t catch. These are nearly always hardware compatibility issues (which sometimes means a driver issue or a need for a BIOS upgrade). Dette er en ganske "vid" feil, men som du ser er som regel feilen hardware-relatert, driverrelatert, eller en svakhet i BIOS. Har du installert eller endret noe hardware eller drivermessig i det siste? Deter også særdeles viktig at du sjekker at det alltid er SAMME feil. Om du får tilfeldige feil så kan det være typisk defekt minnemodul som sørger for alle slags mulige feil pga. korrupsjon. Les forøvrig denne stickyen: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=919442 -Stigma Endret 20. desember 2009 av Stigma Lenke til kommentar
Sindor Skrevet 20. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2009 Det er samme feil hver gang ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå