Gå til innhold

Akamkalender 2010: Ferdig utforma og bestilt :-)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Iiihaa!

Der har jeg nettop fått beskjedd av websjefen att bestillingen for kalender på fotopapir er fixed! @ Tim: du kan altså bare enkelt bestille med enn gang uten omvei via Christine!

Iiihaa! Der kommer Stephan ridende på den hvite hesten :)

Litt dumt at jeg akkurat var ferdig med å sende fra meg hele greia. Var innstilt på juleferie jeg nå.

Fordelen er at dette gir oss mer kontroll over layout :) Så når jeg bare får summa meg, etter krigsropet, blir dette bra. For å si det med svenskene, hur bra som helst :D

Lenke til kommentar
Når vil de komme ut? :D

Best case: Bestillt i natt (Mandag), produsert på morgendagen (Tirsdag), transportert til Norge på Onsdag. Inn i Oslo & omkring butikkene på Juleaften og 28.12.09 i distriktene.

Realistisk case: alle butikker har den i romjula.

Worse case: direkte etter nyttår.

Lå oss håpe :-)

Stephan

Lenke til kommentar

Sitter og sloss med CeWe programvaren nå. Den tenker ikke design på samme måte som meg. Så vi snakker ikke helt samme språk. Det som er problematisk er å danne seg oversikt over designmuligheten før man begynner. Når det er gjort da virker det som om det er plankekjør.

Med rikelig med kaffe regner jeg med å få banka det inn i løpet av natta. Må nok mekka litt på en del bilder på egen maskin, for å få stående og liggende bilder til å gå opp. Ser desverre ut til at vi ikke greier å yte alle bilder samme betingelser.

Endret av fototim
Lenke til kommentar

Det gikk ikke det gitt. Altså, jeg fikk den ikke ferdig i natt. Jeg kasta håndkle klokka 9 i dag tidlig, men fortsetter i kveld.

Jeg gikk ut i går og sa den var sendt. Kortversjoner er at det stemte når det ble sagt, men så stemte det ikke allikevel.

Siden jeg ikke har greid å holde det jeg har lovet, har jeg behov for å forklare hva som har skjedd.

Pga problemer med JP sin bestillingsside, skulle bildene sendes til noen hos JP, og så var planen at de skulle lage den til. Det gjorde jeg, men rett etterpå var webløsniga deres oppe og gikk. Dermed var det alternativet ute. Så avtalen ble da endra til at jeg skulle legge det inn i CeWe i løpet av kvelden eller natta.

Det har jeg altså jobba med, men det viste seg å bli mer komplisert enn jeg antok, pga av at bildene har ulikt format. CeWe sine kalendermaler gir rom for ulike størrelser, men bildene må allikevel tilpasses en del for å få ting til å gå opp. Problemet blir da at det ikke er mulig å vite nøyaktig hvilket format "bilderutene" i de ulike malene er. Jeg blir altså tvunget til og gjette en del. Bommer jeg på den gjetninga, så blir resultatet at bilde beskjæres.

Dette tok en del tid, og jeg ble altså for trøtt, og måtte gi meg i dag tidlig.

Nå akter jeg å gjøre en del juleting, før jeg fortsetter med kalenderen i kveld. Håper at resten er plankekjør så lenge jeg ikke blir for trøtt. Så jeg håper at den er inne i JP sitt system i morgen tidlig.

Lenke til kommentar

Det har kommet forslag om å legge ut thumb av de utvalgte bildene. Det er selvfølgelig mulig å gjøre det når arbeidet er sluttført.

Men jeg er litt usikker på hvor lurt det egentlig er. Tenker at det vil ødelegge litt av kosen med å få kalenderen, at folk veit hva den inneholder. Synspunkter på dette?

Jeg blir opptatt med juleting noen timer framover nå. Kommer sterkere tilbake i kveld.

Endret av fototim
Lenke til kommentar
Problemet blir da at det ikke er mulig å vite nøyaktig hvilket format "bilderutene" i de ulike malene er. Jeg blir altså tvunget til og gjette en del. Bommer jeg på den gjetninga, så blir resultatet at bilde beskjæres.
Hvis du lager et "bilde" som er et sjakkbrett med 1cm ruter, kan du jo finne ut hvilket format bilderutene er i, ved å telle antall ruter...
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...