hopeless22 Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 Heisann Er det forskjell på staffen jeg som 18-åring får ved å ha med meg 1 liter 40 % over grensa og den straffen en 20-åring evt får hvis han har med seg 1 liter for mye over grensa? Forutsatt at man blir tatt, såklart. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 Når man er under 20 år er jo kvoten = 0, så den vil da bli tatt fra deg og du vil nok få et forenklet forelegg. En bekjent ble tatt med sprit når vedkommende var under 20 og mener det var 1200 kr. som ble boten da. Det var snakk om en flaske eller to. Lenke til kommentar
hopeless22 Skrevet 20. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2009 Når man er under 20 år er jo kvoten = 0, så den vil da bli tatt fra deg og du vil nok få et forenklet forelegg.En bekjent ble tatt med sprit når vedkommende var under 20 og mener det var 1200 kr. som ble boten da. Det var snakk om en flaske eller to. Nettopp det jeg skriver jo, om jeg får samme straff som en som over 20 år? forutsatt at vi har samme mengde alkohol og over kvoten. Eksempel: en 20-åring har 2 liter, jeg har med 1 liter, det medfører at begge to har med 1 liter ulovlig. Får vi lik straff? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå