Gå til innhold

Hva er DIN personlige favoritt innen energidrikker?


RamGuy

Anbefalte innlegg

x-ray kanskje ? :) Ellers så er jo både burn og battery godt. Den ekleste derimot, er Urge intense *grøss

 

edit: JO !!!! Husker at når jeg var mindre, solgte de orange energidrikker formet som håndgranater !! Tror ikke de selges lenger men :( Pleide å kalle dem for bomba ^^

De heter bomba :). Er fortsatt mulig å finne i noen få butikker i Sverige men de holder på å dø ut. Har to forskjellige av de i min samlingen som nå er på 443 forskjellige.

Nei, har man sett :) Da tar jeg meg en biltur til Sverige i sommer. Synd at den holder på å dø ut... Har vel ikke drukket den siden jeg var 8 år, men husker den som utrolig god ^^
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenker å begynne med import av forskjellige energidrikker fra utlandet (NOS, AMP, Full Throttle, forskjellige Monster's, Rockstar, Burn osv), kunne dere tenkt dere da å bestilt energidrikker fra nettet? Eller er energidrikker noe dere skaffer ved å dra til Rema for å få den vanlige drikken, eller over til Sverige for å få noen andre?

Lenke til kommentar

Tenker å begynne med import av forskjellige energidrikker fra utlandet (NOS, AMP, Full Throttle, forskjellige Monster's, Rockstar, Burn osv), kunne dere tenkt dere da å bestilt energidrikker fra nettet? Eller er energidrikker noe dere skaffer ved å dra til Rema for å få den vanlige drikken, eller over til Sverige for å få noen andre?

Det høres jo ut som en veldig god idé :) Om prisene er greie, og utvalget stort, så tror jeg det vil funke veldig bra !
Lenke til kommentar

Tenker å begynne med import av forskjellige energidrikker fra utlandet (NOS, AMP, Full Throttle, forskjellige Monster's, Rockstar, Burn osv), kunne dere tenkt dere da å bestilt energidrikker fra nettet? Eller er energidrikker noe dere skaffer ved å dra til Rema for å få den vanlige drikken, eller over til Sverige for å få noen andre?

 

Man får vel de fleste energidrikker du lister opp her på Meny. Noe jeg kunne tenkt meg å kjøpt på nett er energidrikk med lite eller ingen sukker og ikke kunstige søtstoffer. Heller mer koffein og naturlige smakstilsettninger som guarana og lignende.

Lenke til kommentar
Det høres jo ut som en veldig god idé :) Om prisene er greie, og utvalget stort, så tror jeg det vil funke veldig bra !

 

Flott og høre! Har sendt mail til Pepsi som skaffer noen men skal sende mail til Burn og andre i morgen.

Prisene vet jeg ikke ennå :)

Utvalget blir svært men avhenger i hvem jeg får avtale med!

 

Man får vel de fleste energidrikker du lister opp her på Meny. Noe jeg kunne tenkt meg å kjøpt på nett er energidrikk med lite eller ingen sukker og ikke kunstige søtstoffer. Heller mer koffein og naturlige smakstilsettninger som guarana og lignende.

 

Ehm nei. AMP, Full Throttle, NOS eller Rockstar er ikke å få i Meny. Du har også de vanlige 3-4 Monsterne (i USA er det feks rundt 8 forskjellige med de i Norge), Burn er kun de vanlige typene. Finnes flere typer av de.

 

Hmm du sier noe der, men dessverre er det regler på dette som jeg har skjekket. Kan ikke være mer enn så og så mye koffein (husker ikke mg mengden atm)..

 

Flere som hadde vært interessert i å handlet på nett? Må vite om det er interesse for slikt først :)

Lenke til kommentar

x-ray kanskje ? :) Ellers så er jo både burn og battery godt. Den ekleste derimot, er Urge intense *grøss

 

edit: JO !!!! Husker at når jeg var mindre, solgte de orange energidrikker formet som håndgranater !! Tror ikke de selges lenger men :( Pleide å kalle dem for bomba ^^

De heter bomba :). Er fortsatt mulig å finne i noen få butikker i Sverige men de holder på å dø ut. Har to forskjellige av de i min samlingen som nå er på 443 forskjellige.

 

Vi har fått med oss at du har mange bokser. Du trenger ikke å nevne det i vært innlegg..

Lenke til kommentar

x-ray kanskje ? :) Ellers så er jo både burn og battery godt. Den ekleste derimot, er Urge intense *grøss

 

edit: JO !!!! Husker at når jeg var mindre, solgte de orange energidrikker formet som håndgranater !! Tror ikke de selges lenger men :( Pleide å kalle dem for bomba ^^

De heter bomba :). Er fortsatt mulig å finne i noen få butikker i Sverige men de holder på å dø ut. Har to forskjellige av de i min samlingen som nå er på 443 forskjellige.

 

Vi har fått med oss at du har mange bokser. Du trenger ikke å nevne det i vært innlegg..

Sorry. Du visste det jo fra før i motsetning til flere av de andre

Endret av crazylazyboy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dere er kanskje ikke klar over at man trenger tillatelse fra mattislynet for å importere EDs? Jeg har også vært inne på tanken om a bestille men sendte mail till tollvesentet for sikkerhets skyld først å da fikk jeg svar:

 

Hei

 

Ved import av drikke må du betale:

 

Avgift på alkoholfrie drikkevarer kr. 2,81 pr. liter

 

Stortingets vedtak om avgifter på drikkevareemballasje

§ 1. Fra 1. januar 2011 skal det i henhold til lov 19. mai 1933 nr. 11 om særavgifter betales

miljøavgift og grunnavgift til statskassen ved innførsel og innenlandsk produksjon av

drikkevareemballasje.

Departementet kan gi forskrift om hva som omfattes av avgiftsplikten og om grunnlaget

for avgiften.

§ 2. Det skal betales miljøavgift på drikkevareemballasje med følgende beløp per

emballasjeenhet:

a) glass og metall: kr 5,06,

b) plast: kr 3,05,

c) kartong og papp: kr 1,26.

Departementet kan gi forskrift om fritak for miljøavgift dersom emballasjen inngår i et

retursystem, herunder fastsette vilkår for fritak.

§ 3. Det skal betales grunnavgift på engangsemballasje med kr 1,04 per emballasjeenhet.

Matproduksjonsavgift på 0.71 % + merverdiavgift.

For innførsel kan skje må du også ha tillatelse fra Mattilsynet.

Den veiledende informasjonene som her er gitt, er basert på opplysninger vi har mottatt av innsender, og ikke kontrollert av Tollvesenet. Vi gjør oppmerksom på at Tollvesenet ikke har anledning til å gi bindene forhåndstilsagn om toll, avgifter og saksbehandling.

Med vennlig hilsen

Tollregion Sør-Norge

Infosenteret

tlf. 03012

 

Har ikke prøvd a få tillatelse så jeg vet ikke hvor vanskelig det er.

Lenke til kommentar
Det høres jo ut som en veldig god idé :) Om prisene er greie, og utvalget stort, så tror jeg det vil funke veldig bra !

 

Flott og høre! Har sendt mail til Pepsi som skaffer noen men skal sende mail til Burn og andre i morgen.

Prisene vet jeg ikke ennå :)

Utvalget blir svært men avhenger i hvem jeg får avtale med!

 

Man får vel de fleste energidrikker du lister opp her på Meny. Noe jeg kunne tenkt meg å kjøpt på nett er energidrikk med lite eller ingen sukker og ikke kunstige søtstoffer. Heller mer koffein og naturlige smakstilsettninger som guarana og lignende.

 

Ehm nei. AMP, Full Throttle, NOS eller Rockstar er ikke å få i Meny. Du har også de vanlige 3-4 Monsterne (i USA er det feks rundt 8 forskjellige med de i Norge), Burn er kun de vanlige typene. Finnes flere typer av de.

 

Hmm du sier noe der, men dessverre er det regler på dette som jeg har skjekket. Kan ikke være mer enn så og så mye koffein (husker ikke mg mengden atm)..

 

Flere som hadde vært interessert i å handlet på nett? Må vite om det er interesse for slikt først :)

 

Jeg ville absolutt handlet! Hvis utvalget hadde vært greit og som tidligere sagt; er jeg stor fan av høyt koffein innhold og lavt sukkerinnhold(helst sukkerfri) om det er kunstig søtning eller ikke er uviktig :)

Lenke til kommentar

Sorry om dette spørsmålet er stilt før, men orket ikke å lese gjennom 20 sider om dette temaet. Ikke at jeg ikke kunne gjort det asså, men er litt trøtt så orket ikke.

 

Hvor mange energi drikker har dere smakt?

 

Jeg selv er jente på 14år har smakt 34 forskjellige på under 1 år. Haha, har litt fritids når det gjelder nettopp det der! Er ikke det at jeg avhengig av energi drikker eller noe, smaker en ny hver helg, men nå begynner det å bli vanskelig å finne nye. Så om jeg kunne ha fått litt hjelp med navn på nye som kan fåes i Norge hadde det vert glimrende!

 

Her er ihvertfall de jeg har smakt til nå:

 

Burn:

Vanlige

Grønne

Blåe\Burn Day

Rosa

 

Mønster:

Blå

Grønn

Oransj(DEN VERSTE JEG HAR SMAKT den smaker apelsinjus med kulsyre)

Gul

 

Pure Push:

Gul

Rød

Oransj

Grønn

 

Redbull:

Vanlig

Uten sukker

 

Batery:

Vanlig

Berry

 

RockStar:

Sort\Rød

Gul

 

Urge Intense:

Rød

Grønn

Oransj

 

1080:

Blå

 

Bob Marley:

Sitrus

Berry

 

Mad Crock:

Vanlig

Cola smak(Smaker dritt den og...)

 

Mange Randome:

Red Devil

Wolf

Cult

One

X-Ray

Mountain Dew

Madd Energi Drink

Huracane

 

Så noen tips til flere i Norge hadde vert supert ;)

Lenke til kommentar

Sorry om dette spørsmålet er stilt før, men orket ikke å lese gjennom 20 sider om dette temaet. Ikke at jeg ikke kunne gjort det asså, men er litt trøtt så orket ikke.

 

Hvor mange energi drikker har dere smakt?

 

Jeg selv er jente på 14år har smakt 34 forskjellige på under 1 år. Haha, har litt fritids når det gjelder nettopp det der! Er ikke det at jeg avhengig av energi drikker eller noe, smaker en ny hver helg, men nå begynner det å bli vanskelig å finne nye. Så om jeg kunne ha fått litt hjelp med navn på nye som kan fåes i Norge hadde det vert glimrende!

 

Her er ihvertfall de jeg har smakt til nå:

 

Burn:

Vanlige

Grønne

Blåe\Burn Day

Rosa

 

Mønster:

Blå

Grønn

Oransj(DEN VERSTE JEG HAR SMAKT den smaker apelsinjus med kulsyre)

Gul

 

Pure Push:

Gul

Rød

Oransj

Grønn

 

Redbull:

Vanlig

Uten sukker

 

Batery:

Vanlig

Berry

 

RockStar:

Sort\Rød

Gul

 

Urge Intense:

Rød

Grønn

Oransj

 

1080:

Blå

 

Bob Marley:

Sitrus

Berry

 

Mad Crock:

Vanlig

Cola smak(Smaker dritt den og...)

 

Mange Randome:

Red Devil

Wolf

Cult

One

X-Ray

Mountain Dew

Madd Energi Drink

Huracane

 

Så noen tips til flere i Norge hadde vert supert ;)

Godt over 200. Har over 100 nye i kjøleskapet som skal smakes også.

Lenke til kommentar

Godt over 200. Har over 100 nye i kjøleskapet som skal smakes også.

 

Bilde?

Rommet er helt fullt så får ikke tatt noe bilde nå. Skal snart sette opp på nytt så kan helle legge opp video da. Det er allt for mange til å få med på et bilde. Jeg har 583 forskjellige energy drinks i samlinga. Har ikke samkt på langt nær alle fordi jeg har byttet ern haug med tomme. Men her er samlinga for et halvt år siden.

Lenke til kommentar

Hva er vitsen med å samle på tomgods?

Alle store sammlere jeg kjenner (blant annet værdens største) har tomme i samlinga, og det er over 50stk. Den eneste jeg vet om som sammler på fulle er Jakervik her på diskusjon. Man får mye mindre fraktkosnader når man bytter, man får et innblikk i alle forskjellige smaker som finnes, man slipper å kjøpe spesialhyller som skal holde mye vekt (totalt vekt på alle mine om de hadde vært fulle er 208kilo). Eneste fordelen jeg ser med å ha de fulle er mindre fare for hull i tennene og hjerteproblemer. Men det går helt greit om man passer på å ikke drikke for mye om gangen.

Lenke til kommentar

Noen som har prøvd Red Bull Energy Shot? Skal visstnok være noe ala Thailands Red Bull / konsentrert Red Bull?

Tok et lite impuls kjøp fra Amazon.com av 48 flasker!

 

Hva Mana og Health Energy Potion fra ThinkGeek angår så var det da uhorvelig mye strev etter du har betalt med kredittkort? Verifisering per e-post og telefon og annet strev?

 

 

 

Personlig syntes jeg faktisk Red Bull importert fra Sverige virker å ha litt bedre effekt enn den som selges i Norge? Er det noen forskjell på koffein innholdet eller noe sånt? Smaker mer eller mindre det samme, men føler nesten aldri noen effekt uansett hvor mange av de som selges i Norge jeg måtte drikke, mens bare en importert fra Sverige faktisk får meg til å føle meg litt mer våken og quick?

 

 

Ellers så tror jeg både Franks og X-Ray skal prøves etter hvert!

 

 

 

Selv så savner jeg Dark Dog, som forøvrig var mitt første møte med Energi drikk, den var faktisk både god og virker oppkvikkende? Hvor ble den av egentlig? Bannlyst fra Norge?

 

Må nesten få prøvd meg på Brawls også, men er jo endel varianter å velge i mellom? Noen som er å anbefale fremfor andre? Og hvorfor sender ikke ThinkGeeks Brawls til Norge når de sender alt mulig annet? Er Ebay eneste utvei?

 

 

 

Hvordan er det med moms og fortolling på energi drikk? Er det noen grense på hvor mye som kan bli tatt inn? Blir det moms pålagt osv..?

 

Red bull shot tror jeg ikke er lovlig i Norge? I dette Molbolandet er det begrenset hvor mye koffein du får lov å ha i en drink...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...