Stigma Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 Hei, Jeg følger desverre ikke godt nok på utviklingen innen optiske media og trenger derfor en annbefaling på hva som regnes som den/de beste valgene for DVD-brenner. Høy kvalitet brenning er viktigst med tanke på brenning av backups osv. Hastighet er ganske så uviktig i mine øyne. Kjøpte sist en Lite-On DH20A4P, og den har tjent meg bra, men nå må jeg ha en til uansett. Spørsmålet blir da om jeg skal se etter en slik til eller om det har skjedd noe betydelig på 1+ år sidne jeg kjøpte den. Jeg også et lite sidespørsmål mens jeg først er på dette forumet: Hva er den beste strategien for brenning av backups på nye brennere? Er det "jo tregere jo bedre" eller er det bare en gammel mye som ikke gjelder lengre? Hadde vært fint å få et konkret svar på dette fra noen som faktisk VET hva de snakker om, og ikke bare gjenntar noe de har lest et sted på internett. -Stigma Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 (endret) Har du en "nyere" brenner og bruker kvalitetsmedia (verbatim, taiyo yuden etc), brenn på 16X, bruk av høyere hastigheter som 18/20/22/24X kan gi dårligere brennekvalitet, det samme gjelder faktisk bruk av lave brennehastigheter da ikke alle nyere medier takler dette like bra, samt at brennerne ikke er finkalibrert for dette heller. Bruker du DL media, brenn på 4x, dette gir målbart en del bedre resultat enn brenning på 6x/8x/12x. Skulle jeg kjøpt en brenner nå utifra hva som er tilgjengelig på det norske markedet ville det blitt en av disse: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=488177 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=494479 Tenker man utover det norske markedet er soleklar favoritt Pioneer DVD-Brennere, synd at jeg ikke har sett disse i norske butikker. Endret 21. desember 2009 av OC-Freak Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 21. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2009 (endret) Takker for innlegger OC-freak. Bare et lite followup til dette - for DL har jeg faktisk holdt meg til 2,4x med tanken "jo tregere jo bedre kvalitet", men du mener 4x gir bedre resultat generellt sett? Bare lurte sidne du ikke nevnte noe om under 4x hastighet. -Stigma Endret 21. desember 2009 av Stigma Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 Jeg har ikke sett noen forbedring/forværring på 2.4x vs 4x på 8x sertifiserte plater. Bruker stort sett MoserBaer glossy print 8x DVD+R DL selv, samt noe verbatim. Lenke til kommentar
johome Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 (endret) Tenker man utover det norske markedet er soleklar favoritt Pioneer DVD-Brennere, synd at jeg ikke har sett disse i norske butikker. Her får du tak i Pioneer. Endret 21. desember 2009 av johome Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå