strikkepinne Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 (endret) Har ett domene hos one.com og jeg vil gjerne ha wordpress på den. Er det en enkel og grei måte å få det til?? Edit retard overskrift Endret 20. desember 2009 av strikkepinne Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 1. Logg inn på ftp 2. Last opp wordpress filer der du ønsker 3. Åpne domene 4. følg instrukser 5. Profitt? Lenke til kommentar
strikkepinne Skrevet 20. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2009 Hmm... tror kanskje jeg må ha teskje Jeg har aldri laget hjemmeside før men skal ut og reise snart så da ville jeg ha blogg og ett sted å lagre bildene mine. Nå har jeg lastet ned wordpress og smartFTP.. En begynnelse? Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 En begynnelse ja. Koble til ditt domene med ftp info, via smartftp. Åpne wordpress rar/zip fila. Dobbeltklikk på mappen "Wordpress" Marker alle filene untatt ".." som er øverst Dra alle filene inn i smartftp, på ønsket lokalisasjon på domenet. Profitt? tror det var bra forklart Lenke til kommentar
strikkepinne Skrevet 21. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2009 Takk for hjelpen! Profitt....? Lenke til kommentar
flexa Skrevet 25. desember 2009 Del Skrevet 25. desember 2009 (endret) One skulle bare hatt fantastico så hadde det ikke vært noe problem.. Endret 25. desember 2009 av flexa Lenke til kommentar
River Song Skrevet 24. juli 2012 Del Skrevet 24. juli 2012 Jeg tenkte å begynne å bruke wordpress nå, men får det ikke helt til, for å si det mildt. Jeg bruker og one.com, og jeg vet de har oppgradert seg endel siden 2009, så da er det kanskje ikke nødvendig med å bruke smartftp lenger? Er det noen måte man kan laste opp wordpress direkte til one.com? Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 24. juli 2012 Del Skrevet 24. juli 2012 Bruk et hvilket som helst FTP program, og følg det samme jeg skrev. Lenke til kommentar
River Song Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 (endret) Ok, jeg har gjort det nå (smartFTP), men på wordpress sin guide står det masse om mysql og myphpadmin, passord jeg må opprette og greier, men jeg skjønner bare ikke hvor jeg skal opprette disse passordene, eller er det noe wordpress selv spør om når det er ferdig opplastet? . Da jeg lastet opp filene til der de skulle være, får jeg bare denne beskjeden: There doesn't seem to be a wp-config.php file. I need this before we can get started. Need more help? We got it. You can create a wp-config.php file through a web interface, but this doesn't work for all server setups. The safest way is to manually create the file. Jeg får prøve meg frem, men føler wordpress bare sender meg fra en guide til en annen Er helt grønn på slikt. Eller iallefall nesten. Det er der passordene/brukernavnene skal opprettes jeg står helt fast på, wp har en guide på hvordan jeg lager en ny database i phpmyadmin, men guiden er tydeligvis hauggammal, for jeg finner ingen av tingene de beskriver der... Jeg tenker kanskje om jeg klarer å få lastet opp absolutt alle filene (det er et par som står og venter på å prøve på nytt, vet ikke hva som har gått galt), så vil jeg få muligheten til å configurere via nett, uten å bruke phpmyadmin osv? Eller? Mulig jeg bare surrer det til for meg selv her, og at det er ved selve opplastingen av filene det går galt her. Jeg pakket dem forresten ut før jeg lastet opp, det skulle jeg kanskje ikke gjort? edit: nå kom jeg et hakk videre. Trykket på create config (eller noe sånt.) Welcome to WordPress. Before getting started, we need some information on the database. You will need to know the following items before proceeding. Database name Database username Database password Database host Table prefix (if you want to run more than one WordPress in a single database) If for any reason this automatic file creation doesn't work, don't worry. All this does is fill in the database information to a configuration file. You may also simply open wp-config-sample.php in a text editor, fill in your information, and save it as wp-config.php. In all likelihood, these items were supplied to you by your Web Host. If you do not have this information, then you will need to contact them before you can continue. If you’re all ready… Men jeg vet ikke hvordan jeg får opprettet disse tingene? edit igjen det står kanskje i mailen fra one.com... hjelper å spørre mens jeg finner ut ting selv hahaaha Ett steg videre Can’t select database We were able to connect to the database server (which means your username and password is okay) but not able to select the wordpress database. Are you sure it exists? Does the user lolapagola_com have permission to use the wordpress database? On some systems the name of your database is prefixed with your username, so it would be like username_wordpress. Could that be the problem? If you don't know how to set up a database you should contact your host. If all else fails you may find help at the WordPress Support Forums. Så da er jeg tilbake til database-greien, som jeg ikke klarer å finne ut av hvordan jeg setter opp Endret 25. juli 2012 av Lola-Pagola Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 All informasjonen har du fått av one.com. Lenke til kommentar
River Song Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 (endret) Ja, har kommet litt videre nå. Jeg måtte legge det i roten av siden, fikk ikke til å opprette en ny database. Så da la jeg den gamle hjemmesiden i en egen mappe istedenfor. "All right sparky! You've made it through this part of the installation. WordPress can now communicate with your database. If you are ready, time now to…" .. så får jeg se da, om jeg støter på flere blonde problemer --- uhuu! Success! WordPress has been installed. Were you expecting more steps? Sorry to disappoint. Endret 25. juli 2012 av Lola-Pagola Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå