nomore Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 Hei, Sitter her og funderer på et lite dilemma. Eg bor pr i dag i en 2 roms leilighet på ca 70kvm med dattera mi som eg har annenhver uke. Soverom 1 er det største, og soverom 2 er det minste(se vedlagt plantegning). Dattera mi har etterhvert fått behov for å ha større soverom og eg vurderer derfor å flytte senga mi inn i stua der hvor kontorpulten står i dag, flytte hennes seng inn på det største soverommet, og så flytte kontorpulten min inn på det minste soverommet. Da får hun et større rom hun faktisk kan leke og gjøre lekser på(begynner på skole neste år), og eg får kontorbiten(nerdebiten) ut av stua. Ulempen er at senga mi må stå i stua. Det minste soverommet er alt for lite til senga eg har, da den ville dekket hele rommet(1,4m + ca 40cm). Når det gjelder rydding og orden i forhold til seng så blir ikke det noe problem. Eg er såpass voksen gutt at det klarer eg Men hva synes folk om å ha seng i stue? Nå er det årevis siden eg bodde på et kott(som også var garderobe, yttergang, stue, kontor og soverom) så mye er kanskje glemt. Noe annet eg bør tenkte på eller ser ut til å ha glemt? Alternativet er å flytte, men det vil eg aller helst unngå Bor billig i forhold til plass og standard, og har egentlig ikke råd til noe særlig større. Ser for meg å kjøpe meg en større leilighet/hus om en 1-2 års tid, og ønsker da samtidig å bo billigst muligt for å spare opp egenkapital. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 20. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2009 Et alternativ blir jo kanskje å kaste senga og kjøpe meg en sovesofa. Lenke til kommentar
Footy Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 (endret) hvorfor ikke skaffe en sovesofa? Edit: *dang* Endret 20. desember 2009 av Footy Lenke til kommentar
nomore Skrevet 20. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2009 Takk Tanken slo meg etter at eg startet tråden. Men finnes det sovesofaer som er såpass behagelige at de kan brukes daglig? Jamført med at senga eg har er ei ikea seng, men de fleste sovesofaer eg har brukt har fungert kun for en kortere periode. Lenke til kommentar
IkkjeOleJørgen Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 Sovesofa er noe man unngår å bruke daglig spør du meg, men hvorfor bytter du ikke bare soverom? Om du har plass til senga di der da så trenger man ikke allverden plass for å sove. Garderobe etc kan du da ha sammens med dattera di. Lenke til kommentar
Belissima Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 Jeg hadde en periode senga på stua etter jeg ble "voksen" og bodde i ordentlig leilighet selv, fikk ikke noen reaksjoner på det, og det var plass til det, så jeg syntes det var helt ok å gjøre det på den måten. Jeg har også bodd i New York, der "ordentlige" leiligheter er kott, hvor man omtrent står i senga og lager mat, og der hadde jeg også senga på stua (på grunn av mangel på soverom vel og merke), men det er jo i NY og der er jo sånt forholdsvis vanlig, selv om eget soverom absolutt er å foretrekke. Så jeg hadde ikke reagert om noen hadde senga si i stua. Jeg synes iallefall siste alternativet her kan være ganske ok, og kanskje noe jeg ville vurdert. Man kan også bruke vegghengte garderobeskap/overskap som garderobe, slik at man får det vekk fra gulvet. Siste soverom før jeg kjøpte leilighet var bare plass til en seng, og det gjorde meg ingenting, jeg sov jo bare der uansett, eneste ulempen var når jeg hadde besøk, for da måtte omtrent den som lå innerst kravle over den som lå ytterst, men det er sånt man venner seg til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå