Christopher Skrevet 29. mai 2003 Del Skrevet 29. mai 2003 Hei Jeg har to ganske gode pc'er, den ene er som i signaturen, mens den andre er en AMD 1,3 ghz, 512 DDR, ATI Radeon 7200 osv. Det jeg lurer på er hvordan jeg kan få mest mulig glede av to pc'er på en gang. Hva gjør dere andre som har to pc'er? Nå blir den andre pc'en kun brukt til spilling når jeg har venner på besøk. Lenke til kommentar
Solaris Skrevet 29. mai 2003 Del Skrevet 29. mai 2003 Hva med å bruke "gammer`n" til å teste ut alternative Operativsystemer? En flott mulighet til å prøve ut f.eks. Linux eller *.BSD, uten å være redd for å rote det skikkelig til. :wink: Eller kjør den opp som FTP- eller Fil-server. Lenke til kommentar
Christopher Skrevet 29. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2003 har en til pc som brukes som server Men det med å lære nye os har jeg drevet med litt før! Men er det andre gode forslag? Lenke til kommentar
Christopher Skrevet 30. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2003 Ingen som har noen gode erfaringer/idéer? Lenke til kommentar
hda Skrevet 30. mai 2003 Del Skrevet 30. mai 2003 Ingen som har noen gode erfaringer/idéer? ?!? flere gode forslag (=erfaringer/idéer) i denne tråden... Legg inn et annet OS; bsd eller linux, kjør det du ønsker av daemons. Lenke til kommentar
Christopher Skrevet 30. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2003 erfaring/idéer mente jeg erfaringer eller ideer . Men det med OS er jo greit, har prøvd litt. Men er det ikke noen andre måter man kan få maks glede av to pc'er? Hva gjør dere andre som er i bestittelse av flere pc'er? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 30. mai 2003 Del Skrevet 30. mai 2003 jeg har tre en bærbar - skole mest da en stasjonær til spilling/surfing og slikt, og en som jeg bruker som filtjener og kazaa/eDonkey - den gjør stort sett ikke annet... bruker Remote Desktop til styring, funker fedt det ellers spiller jeg litt med kompiser med den bærbare, når vi finner spill den klarer å kjøre sånn noenlunde greit en annen ide er å kjøre winamp + LAN remote control plugin på den, så ha den koblet til stereo anlegg hele tiden, og bruke som media senter for mP3 avspilling... det finnes en drøss plugins til winamp til dette formålet på www.winamp.com... Lenke til kommentar
Christopher Skrevet 30. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2003 Ingen andre gode tips? Lenke til kommentar
^Chap^ Skrevet 30. mai 2003 Del Skrevet 30. mai 2003 jeg bruker min andre maskin til å dele internett og kjøre Seti... (leite etter signaler fra rommet ) screensaver http://setiathome.ssl.berkeley.edu/ finnes også en annen som brøver å "knekke" aids viruset eller noe sånt, husker ikke hva den heter.. Når jeg har LAN bruker jeg den til cs server ellers har jeg hvert inne på tanken med Webserver med mysql database ettersom jeg driver litt med dette.... og som nevnt før: FTP server Teste OS eller til å laste ned ting og tang over natta siden den alltid står på... MP3 server hva med å installere antivirus på den og la den søke gjennom andre maskiner i nettverket? kan jo også bruke den til å brenne cdr/DvD.... hehe, kanskje ikke 24/7 da men kan jo også bruke den til å ta backup av viktige filer på andre maskiner med jevne mellomrom... (?) brukte min andre maskin engang til IRC så jeg kunne spille på min mens jeg hadde irc/icq på den andre spes kjekt hvis du spiller spill du ikke kan multitaske på. hva med å koble den til tv å bruke den til video? kommer ikke på flere ideer jeg Lenke til kommentar
The.Arisen.One Skrevet 30. mai 2003 Del Skrevet 30. mai 2003 Bruke remote desktop og sitte og cruise med to PC-er på en, spes. hvis du skal bruke den som server Lenke til kommentar
sfenne Skrevet 30. mai 2003 Del Skrevet 30. mai 2003 Hei Jeg har to ganske gode pc'er, den ene er som i signaturen, mens den andre er en AMD 1,3 ghz, 512 DDR, ATI Radeon 7200 osv. Det jeg lurer på er hvordan jeg kan få mest mulig glede av to pc'er på en gang. Hva gjør dere andre som har to pc'er? Nå blir den andre pc'en kun brukt til spilling når jeg har venner på besøk. Jeg kjører terminal server på PC nr. 2. Da kan du lett håndtere to pcer på en gang mens du sitter på PC nr. 1 Lenke til kommentar
Papirpose Skrevet 31. mai 2003 Del Skrevet 31. mai 2003 Jeg har tre: Den jeg sitter på nå, som jeg bruker til moderne spill og andre tunge ting En gammel 386 som jeg spiller Commander Keen på En 1,3GHz-sak som jeg kjører Linux på. Bruker den som webserver Lenke til kommentar
sfenne Skrevet 31. mai 2003 Del Skrevet 31. mai 2003 ok, har også en tredje PC. en Pentium II med RH 9.0 installert. Lenke til kommentar
jaha Skrevet 1. juni 2003 Del Skrevet 1. juni 2003 hvis du har bredbånd, så kan du bruke den til downloading maskin, mens du bruker den andre til mere nyttige ting... spilling etc. Bruke den som en slags server av et slag.. Ellers så kan jo jeg få den, hvis du har plassmangel :smile: Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 1. juni 2003 Del Skrevet 1. juni 2003 Trenger ikke bruke de...må bare ha de. Flere, raskere, fetere...samle opp til det ikke er plass til noe mer. Det er drømmen. Lenke til kommentar
petterg Skrevet 1. juni 2003 Del Skrevet 1. juni 2003 Har ganske mange maskiner, bare tre av dem er i bruk for tiden. Her i San Fran: En laptop som jeg bruker hele tiden + en desktop som stortsett brukes til lagring, men også for å teste ut sql/php/web (for å slippe atlanterhavs delayet) I Oslo: En linux server Fremtidig setup (når jeg kommer tilbake til norge): En linux gateway/router/server/download(ftp)/mp3 spiller (alltid på) En linux/windows2k lagring/matematisk simulering/film/kontor En windows2k/linux laptop allt mulig maskin En windows98/winXP/linux spill/eksprimentering/download(fildelings prog) En mac eksprimentering/grafikk En 386 (ms dos 6.22) gamle spill En XT (ms dos 3.3) enda eldre spill Alternativt la en router ta seg av routing, slik at linux maskina øverst på lista blir server/download/mp3/kontor/lagring/simulering (ren linux boks), og maskin nr to en ren win2k boks for kontor bruk. Så da er det bare å håpe på billigere strøm.... -pg Lenke til kommentar
Aasgaard Skrevet 1. juni 2003 Del Skrevet 1. juni 2003 Tja, har fire greie maskiner som er i bruk her. 1. Den kraftigste som jeg bruker til spilling, musikk og internett. (xp/rh) 2. Den forrige PC'n, denne lar jeg dama bruke. (xp) 3. En bærbar sak, kjekk på skolen osv. (xp) 4. En P3 733Mhz som går som multimedia-PC og emulator-maskin. (xp/rh) Den siste er også kjekk til LAN, har den i en koffert for enkel transport Lenke til kommentar
petterg Skrevet 1. juni 2003 Del Skrevet 1. juni 2003 Kan jo legge til hvordan vi hadde det da jeg sist bodde med datanerder: En linux gateway/router/ekstern server/musikk En linux intern server/lagring En linux og en windows boks pr person Diverse ekspriment maskiner Webkamera fokusert på søplekassa 300 meter netverkskabel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå