dSRL Skrevet 23. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2009 Men dette er ikke ett f/2.8 objektiv, så da er det ikke aktuelt til mitt bruk alikevel. Leter videre etter en kjekk forhandler av 17-55mm'n Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 Det er en annen måte å vinkle det på. Satse på 15-85mm som et allsidig allround objektiv. Så sper du på med en EF 35mm f/2 (eller Sigma 30m f/1.4) for de gangene du virkelig trenger lysterkt objektiv. Tom Lenke til kommentar
dSRL Skrevet 23. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2009 Det er en annen måte å vinkle det på. Satse på 15-85mm som et allsidig allround objektiv. Så sper du på med en EF 35mm f/2 (eller Sigma 30m f/1.4) for de gangene du virkelig trenger lysterkt objektiv. Tom Ja, jeg var inne på tanken. Men har bestemt meg for å putte 17-55mm'n i shoppingbaggen, og setter Sigma 30 f/1.4 på ønskelista Lenke til kommentar
Teleskopos Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Et allround-objektiv bør ha lysstyrke på 2.8 eller bedre - zoomobjektiver med 5.6 på lengste brennvidde slipper gjennom en fjerdedel av det lyset som et 2.8-objektiv gjør. Lenke til kommentar
dSRL Skrevet 28. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2009 Et allround-objektiv bør ha lysstyrke på 2.8 eller bedre - zoomobjektiver med 5.6 på lengste brennvidde slipper gjennom en fjerdedel av det lyset som et 2.8-objektiv gjør.Jeg tror og håper at 2.8-objektivet blir optimalt til mitt bruk. Nå er 17-55'en bestilt, men det tar en drøy uke siden leverandøren til fotobutikken min heller ikke hadde det på lager. Kjedelig å vente, men den som venter på noe godt... Lenke til kommentar
dSRL Skrevet 7. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2010 1,5 uke har gått siden bestillingen, så nå håper jeg (utålmodig) på tlf fra fotobutikken i helga. Jeg er klar for å skyte med mitt nye objektiv Lenke til kommentar
fluefiskern Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Du kommer til å bli strålende fornøyd i alle fall Lenke til kommentar
dSRL Skrevet 11. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2010 Du kommer til å bli strålende fornøyd i alle fall Ja, det håper jeg inderlig!Men hvordan er det med solblender og filter til dette objektivet? anbefales det å gå for orginalt (dyrt) eller finnes det rimligere alternativ. Begynner å bli lei av å vente på nyobjektivet, så på onsdag ringer jeg fotobutikken. Er frista til å avbestille og heller dra på fotomessa for å kjøpe det over disk der.. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Ligg unna UV-filter med mindre du har lyst på dette problemet.. Solblender, derimot, bør du ha. Selv har jeg en uorginal fra ebay og den gjør jobben like bra som en original gjør.. Lenke til kommentar
dSRL Skrevet 11. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2010 Tusen takk for tipset, da skal jeg styre unna UVfilter, men skal ærlig innrømme at jeg ønsker å "beskytte" glasset. Forstår jeg deg rett at solblender gjør denne jobben greit samtidig som skygging? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Tusen takk for tipset, da skal jeg styre unna UVfilter, men skal ærlig innrømme at jeg ønsker å "beskytte" glasset. Forstår jeg deg rett at solblender gjør denne jobben greit samtidig som skygging? Det er riktig. Solblender både beskytter og hjelper mot strølys. Lenke til kommentar
dSRL Skrevet 14. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2010 Ringte fotobutikken i dag og de har enda ikke fått inn objektivet. Dermed ble det avbestilt, så nå håper jeg inderlig å få kjøpt det på fotomessa i morgen. Noen som vet hvilke butikker som kommer? Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 (endret) I hvert fall: Expert FotoVideo Interfoto JapanPhoto Scandinavian Photo Får håpe du får tak i objektivet der. Endret 14. januar 2010 av Andreasfe Lenke til kommentar
dSRL Skrevet 18. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2010 Dere hadde rett 17-55mm virker kjempe bra! fikk den for 7.800kr innkl filter. jeg er iallefall kjempe fornøyd med innebildene så langt. Gleder meg til å forsøke det ute og. Lowepro mini passer dessverre dårlig med nyobjektivet. Noen som har forslag til en freshere fotoveske? Jeg har lowepro sekk også med plass til bærbar, objektiv og blits, men vil ha en som er kjekk å ta med rundt til kamera med objektiv og evt plass til blits i tillegg Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Lowepro mini passer dessverre dårlig med nyobjektivet. Noen som har forslag til en freshere fotoveske? Jeg har lowepro sekk også med plass til bærbar, objektiv og blits, men vil ha en som er kjekk å ta med rundt til kamera med objektiv og evt plass til blits i tillegg Skulderbag? Jeg har en Tamrac Express 7 (sort) som kanskje passer. Da får du plass til kamera m/objektiv, blits og et ekstra objektiv. Lenke til kommentar
dSRL Skrevet 18. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2010 Takk for tipset tomsi42. Men for å være mer spesifikk ønsker jeg meg en fresh skulderbag til komplett kamera med objektivet påmontert. Ready to point and shoot Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Det får du plass til i skulderbagen Tomsi viser til. Jeg har selv en Crumpler Muffin Top 4000 (het Muffin Top XL i Norge), som passer perfekt til mitt 50D med EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM påmontert + Sigma 30mm f/1.4 EX HSM ved siden av. Eventuelt omvendt, selvom det da blir litt i overkant trangt. Istedet for Sigmaen får jeg plass til Speedlite 550EX (som faktisk er hakket større enn nåværende toppmodell 580EX). Lenke til kommentar
dSRL Skrevet 19. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2010 Har søkt litt rundt og funnet Crumpler 4 Million Dollar Home Og denne fra Kata, men vet ikke hvor eller om de selges i NOrge Lenke til kommentar
dSRL Skrevet 2. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2010 Nok ett spørsmål.. hva vil være ok pris for brukt vertikal grep til 350'n? Canon EOS 350D hus med orginal 18-55mm zoom INKL. BG-E3 VERTIKALGREP og 2stk 1GB CF kort krever han 1950kr for hele pakka. Grepet selges jo ikke mer, men hva er ok pris tro? 500kr kanskje? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå