Gå til innhold

Pcen finner ikke harddisken lenger?

Malme

Anbefalte innlegg

Pcen fungerte helt fint igår, men når jeg skulle starte den idag ville den ikke starte skikkelig. Det virker som den ikke finner harddisken for i BIOSen er det bare DVDspilleren som kommer opp, men ingen harddisk. Harddisken er en Seagate Barracuda 500GB SATA-300 og hovedkort MSI P45 Socket-775, har Vista på maskinen. Alle ledninger står ordentlig i, har tatt alle ut og satt de inn igjen, har også prøvd med andre kabler. Harddisken begynner å snurre når jeg skrur på maskinen, men den klarer ikke å finne den virker det som.

Noen som har noen tips til hva jeg kan prøve?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Prøv å skifte kabel til harddisken.

Evt prøv å koble disken i en annen maskin og se om den virker der.

Er det i forbindelse med BIOS-oppdatering at dette skjedde?

Har prøvd å skifte kabler og testet alle sata inngangene på hovedkortet, men det hjelper ikke.

Har ikke fått prøvd i en annen maskin enda, skal ta den med meg imorgen og få testet det.

Det var ikke i forbindelse med BIOS-oppdatering, brukte bare maskinen på vanlig måte som jeg alltid har gjort og skrudde den av når jeg skulle legge meg. Men idag ville den ikke starte skikkelig.

Lenke til kommentar

Du må nok være beredt på at disken kan være kaputt.

Funker den ikke i en annen maskin så er den nok død, mest sannsynlig har elektronikken tatt kveld, noe som i 500Gb klassen bruker vanligvis bruker å skje med WD sine disker.

Så dette er nok litt mer unormalt for din disk kan man si.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...