Gå til innhold

Høye temperaturer på Intel Pentium E5300 ?

Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

Hei! I en pc har jeg installert Intel Pentium E5300. La ikke på noe termisk pasta, og brukte den som var festet på undersiden av kjøleribben. Det jeg lurer på da, er om temperaturene er litt høye? Har ikke klokket noe som helst, og alt er standard. Selve prosessoren viser ca. 23 grader på load. Dette høres bra ut for min del. Men tråd en og tråd to viser derimot 42 grader, noe jeg synes er litt høyt.

Hva sier dere? Og evt. hva bør jeg gjøre for å få ned temperaturene?

Her er oppsettet:

Gigabyte GA-G31M-ES2L S-775 MATX

D-Link AirPlus G DWL-G510 - nettverksadapter

Samsung SH-S223B - DVD±RW (±R DL) / DVD-RAM-stasjon - Serial ATA

Cooler Master Miditower Elite 334 ATX BLACK

Asus VW225N 22# WIDE TFT BLACK

Intel Pentium Dual Core E5300 2.6GHZ 2MB 800MHZ S-775

XFX Radeon HD4650 512MB DDR2 PCI-E VGA/DVI

Corsair 4GB DDR2 XMS2 PC6400 800MHZ (2X2GB)

WD Caviar Green WD5000AADS - harddisk - 500 GB - SATA-300

Corsair CX 400W ATX12V 2.2 / EPS12V

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2
:thumbup: Ok. Men kan jeg få senket temperaturen ytterligere ved å sette på min egen pasta? Og hvorfor er det så stor forskjell fra CPU til tråd en og to?
Lenke til kommentar

Den store forskjellen kommer vell av at det du kaller tråd 1 og 2 er kjerne 1 og 2, disse har en sensor i hver, denne måler nærmest og er generelt sett den tempen du burde stole på.

Den som rapporteres av BIOS og av hovedkort er mer interresant, det vil si mer upålitlig.

Dette er en sensor som er montert i SOKKELEN på hovedkortet og måler ikke nøyaktig temp, kan selv ha 60-70 grader i LinX på i7'n min mens sensoren i HK rapporterer 30 grader...

Ellers kan jeg legge til at det å bytte pasta har aldri gitt meg noe nevneverdig forbedring i kjøling.

Skal kjølingen forbedres så må man bytte kjøler, og da kjøper man noe rått, ThermalRight Ultra Extreme eller Prolimatech Megahalems med en vifte såklart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...