BillyJoe Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 Hei, Ønsker å bruke S-video ut fra Lyse dekoder (Kreatel 1510), men signalet er ubrukelig, uklart og ruller i høy hastighet. Er det noe som må endres i dekoderen for at s-video skal fungere? evt hva? mvh, BJ Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 Har Lyse fortsatt ikke byttet ut de gamle motorola boksene!?! Har aldri brukt s-video på noen som helst dekoder, men kan trygt si at kvaliteten uansett blir elendig. Lenke til kommentar
BillyJoe Skrevet 20. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2009 Hei, Trodde s-video var et bedre format enn kompositt, som er alternativet? Hva er det som gjør S-video elendig? BJ Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 Det er litt bedre, men ikke mye. Alternativet de fleste bruker er RGB, som er vesentlig bedre. Den boksen har vel vanlig SCART? Lenke til kommentar
BillyJoe Skrevet 20. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2009 Boksen har SCART, men receiveren har det ikke. Vil en SCART - S-video konverteringskabel fungere? BJ Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 Det kommer helt an på om boksen støtter S-Video på SCART. Men hvis boksen har egen S-Video kontakt er jo det helt unødvendig. Det du ønsker er altså at signalene skal gå via receiver, selv om kvaliteten blir mye dårligere? Selv kunne jeg ikke tenke meg å gjøre det slik, jeg kobler heller SCART direkte til TV. Ulempen med separat fjernkontoll for lyd og bilde er uvesentlig i forhold til bildekvalitet. Lenke til kommentar
BillyJoe Skrevet 20. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2009 Hei, Får som nevnt ikke s-video ut til å fungere. Scart og kompositt fungerer greit. Må ha signalet via receiver da jeg har projektor bak i rommet. Har nok kabler liggende "overalt" som det er. Hvordan finner jeg ut om det er s-video ut på scart? Kjøpe en kabel og prøve? BJ Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 Vet ikke hvordan den dekoderen ser ut bak, men spørsmålet var om det er eget S-Video uttak? Det høres jo sånn ut, siden du har prøvd signalet. Og da har det ikke noe for seg å prøve et annet S-Video uttak i SCART, signalet må nødvendigvis være det samme. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå