spetwols Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 Hei. Jeg skulle låne bort pcen min ikveld så derfor ville jeg låse mappene mine. Jeg lastet ned Folder Lock 6.3.1 Starta det,laga en flk fil hvor tingene lå. Så valgte jeg filene jeg ville sjule. Så lå det en fil på mine dokumenter som heter Locker01.flk Så nå så skulle jeg få tilbake filene igjen så de ble synelig. Så kåla jeg litt med det,så gikk jeg på options og trykka "delet locker" Og da blei jo den flk fila borte. Ops hva faen har skjedd ??? også skulle jeg gå på D mappa mi. Og det var ingen av filene kommet tilbake. Det er sjukt viktig ting! Biler og alt mulig. Er helt krise. Og jeg finner IKKE den flk fila tilbake heller. har prøvd og gjennopretta pcen 2 dager tilbake,men da kom mappene opp,men ikke innholde. Hva faen skal jeg gjøre ? Det er MAX KRISE!! Prøvde og og søke,men den fant ingenting. HJELP!! Blir EVIG!!! takknemlig for hjelp..... Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 (endret) ikke spam forumet med samme poster: https://www.diskusjon.no/index.php?s=hardwa...owtopic=1184579 Det sagt... Du lagde et flk arkiv, la filene inn, og gikk i options og valgte delete for arkivet. Stemmer dette kort sagt? I så fall er det jo ingen bombe at filene er vekke. Jeg forstår ikke helt hvorfor du er forvirret over hva som har skjedd i så tilfelle. Spesiellt med tanke på at alt står veldig spesifikt i de 2 advarslene du får før du prøver å delete lockeret ditt: og Slik jeg da forstår det er det eneste håpet du har å gjennopprette flk filen din. Filen er ikke borte før den er blitt fysisk overskrevet på harddisken. Vanlig sletting medfører bare at plassen på harddisken markeres som ledig, og dataene forsvinner ikke før de blir overskrevet av noe annet senere. I så tilfelle håper jeg for din skyld at du ikke har skrevet noe data til harddisken din etter dette skjedde, men i og med at du sier du brukte et recoverypoint så har nok det allerede skjedd, og da er det allerede potensiale for at deler av filen allerede er blitt overskrevet om du er uheldig. I så tilfelle er du shit out of luck, spesiellt siden det var et kryptert arkiv siden dette innebærer at selv om bare ne liten bit av filen er borte så vil det være umulig å hente ut noe som helst av innholdet. Bare vanlig bruk av maskinen skriver også litt til harddisken her og der, så ideelt sett skal du koble den ut umiddelbart når noe sånt skjer. Ideelt sett kobler du ut harddisken, setter den i en annen maskin (eller som ikke-primær disk i din maskin) og bruker et recoveryprogram slik som getdataback (eller lignende) og ser om du kan finne frem filen din. Siden du vet hva den heter så har du ihvertfall gode forhold for å kunne finne om den fremdeles eksisterer. Så må du krysse fingrene og håpe at den ikke er blitt korruptert av delvis eller fullstendig overskriving. Hvis jeg nå har forstått situasjonen riktig så vil ja da til slutt komme med et siste råd: I og med at det er potensiale for å kunne ødelegge for deg selv om du ikke gjør ting riktig (om det ikke allerede er for sent), og at du i utgangspunktet har rotet nok til å klare å slette de viktige filene dine på tross av flere veldig klare advarsler, så kanskje det er bedre at du finner noen andre med mer kompetanse for å redde filene dine hvis du kjenner noen som kan hjelpe. Dette sier jeg ikke for å være slem, men for din egen del. Datarecovery og verktøyene involvert kan være relativt komplisert, og det er alltid potensiale for å gjøre situasjonen værre enn den allerede er om du ikke vet hva du driver med. Du er ikke i en situasjon der det vil lønne seg å trykke villt på knapper i programmer du ikke kjenner til og håpe at det løser noe. Tatt i betraktning min gjettning av størrelsen på arkivet er min diagnose for redding av den filen uten korrpusjon: Ikke bra. Men gjør ihvertfall ikke situasjonen værre ved å bruke disken videre nå før du får hjelp eller prøver å redde filen selv. EDIT: Leste litt raskt over hvordan file locker sletter arkiver, og det ser ut som det kanskje dekrypterer ting før det slettes på disk. I dunno - kjenner ikke programmet bra. Kan evt. bety at diagnosen ikke er like ille og at det evt. er håp om å kunne redde ut noen filer selv om det er forkommet delvis korrupsjon. -Stigma Endret 20. desember 2009 av Stigma Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 Hvilken operativsystem bruker du. Lenke til kommentar
Sigurdl Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 Hvilken operativsystem bruker du. Han har sikkert Windows siden disken heter "D" Pass på å ikkje legge noko inn på disken!!!! Last ned og installer Recuva via denne linken http://download.cnet.com/Recuva/3000-2242_4-10753287.html kjør programmet å sjå kor mykje av det du for gjennopretta. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 ... Så kåla jeg litt med det,så gikk jeg på options og trykka "delet locker" Og da blei jo den flk fila borte. Ops hva faen har skjedd ??? ... .... Ikke overraskende. Delete betyr å slette. Så rpogrammet gjorde akkurat det det ba om. ... også skulle jeg gå på D mappa mi. Og det var ingen av filene kommet tilbake. .... Hvor lå flk-filen? Det som er viktig er at den partisjonen filen lå på ikke må skrives til. Er det C-driven hvor operativsystemet ligger vil all bruk av maskinen kunne redusere muligheten for å redde flk-filen. Ellers er recuva et svært forslag til hjelpe deg ut av situasjonen du har havnet i. Enten ved å forsøke å redde flk-filen eller de originale filene. Lenke til kommentar
JuBi Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 Trådstarter: Er nå du skal si til moren din at du ønsker deg en extern harddisk i julegave. Backup vettu Lenke til kommentar
spetwols Skrevet 20. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2009 (endret) Hvilken operativsystem bruker du. Han har sikkert Windows siden disken heter "D" Pass på å ikkje legge noko inn på disken!!!! Last ned og installer Recuva via denne linken http://download.cnet.com/Recuva/3000-2242_4-10753287.html kjør programmet å sjå kor mykje av det du for gjennopretta. Jeg hadde tilsammen rundt 30 000 filer. Tar en smule lang tid. Men om det er siste utvei må jeg nok det. ... Så kåla jeg litt med det,så gikk jeg på options og trykka "delet locker" Og da blei jo den flk fila borte. Ops hva faen har skjedd ??? ... .... Ikke overraskende. Delete betyr å slette. Så rpogrammet gjorde akkurat det det ba om. ... også skulle jeg gå på D mappa mi. Og det var ingen av filene kommet tilbake. .... Hvor lå flk-filen? Det som er viktig er at den partisjonen filen lå på ikke må skrives til. Er det C-driven hvor operativsystemet ligger vil all bruk av maskinen kunne redusere muligheten for å redde flk-filen. Ellers er recuva et svært forslag til hjelpe deg ut av situasjonen du har havnet i. Enten ved å forsøke å redde flk-filen eller de originale filene. Ja misforstod delete. Jeg trudde at den sletta det jeg hadde laga så alt kom tilbake som før. Mappene jeg hadde låst lå på D disken mens flk fila lå på C disken. Takk for et kjempe bra og utfylende svar Stigma. Men har du en anbefaling på hva jeg kan gjøre ? siden du sa at det kanskje dekrypterer ting før det slettes på disk. Var ikke meningen og lage 2 poster men trykka vist 2 ganger. EDIT: Prøvde Recuva nå. Søkte på bilder og da kom alle bildene opp jeg har mistet osv. Så prøvde jeg show all files,men da fant jeg ikke noe fil som heter Locker01. Endret 20. desember 2009 av spetwols Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 (endret) Takk for et kjempe bra og utfylende svar Stigma. Men har du en anbefaling på hva jeg kan gjøre ? siden du sa at det kanskje dekrypterer ting før det slettes på disk. Var ikke meningen og lage 2 poster men trykka vist 2 ganger. EDIT: Prøvde locker nå. Søkte på bilder og da kom alle bildene opp jeg har mistet osv. Så prøvde jeg show all files,men da fant jeg ikke noe fil som heter Locker01. Hva du bør gjøre er å kjøre et recoveryprogram for å se om du kan finne enten locker filen eller filene som den inneholdt. Som sagt er jeg litt usikker på om programmet bare slettet hele lockerfilen når den deletet seg selv eller om den først dekrypterer alt. I så tilfelle vil du kunne filene direkte også. "EDIT: Prøvde locker nå. Søkte på bilder og da kom alle bildene opp jeg har mistet osv. Så prøvde jeg show all files,men da fant jeg ikke noe fil som heter Locker01." Hva? ... du prøvde locker? Roter du nå og prøver å si at du forsøkte et av recoveryprogrammene som vi annbefalte? Hvis det stemmer og du finner de løse filene da så må du jo bare prøve å recovere det som du kan av dem. -Stigma Endret 20. desember 2009 av Stigma Lenke til kommentar
spetwols Skrevet 20. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2009 (endret) ops*jeg mente Recuva,ikke locker. Endret 20. desember 2009 av spetwols Lenke til kommentar
spetwols Skrevet 20. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2009 Hva er det besteprogramme som kan finne slike filer ? Virker som Recuva er mest for bilder,video osv. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 Hva er det besteprogramme som kan finne slike filer ? Virker som Recuva er mest for bilder,video osv. Getdataback er min favoritt. Det er et helt generellt verktøy for reocovery av alle slags filer, men det errelativt komplisert å bruke pga. det er avansert, og det er ikke gratis (trialversjonen kan søke etter filer, men tillater ikke å hente det ut). -Stigma Lenke til kommentar
spetwols Skrevet 21. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2009 Hva er det besteprogramme som kan finne slike filer ? Virker som Recuva er mest for bilder,video osv. Getdataback er min favoritt. Det er et helt generellt verktøy for reocovery av alle slags filer, men det errelativt komplisert å bruke pga. det er avansert, og det er ikke gratis (trialversjonen kan søke etter filer, men tillater ikke å hente det ut). -Stigma ok Prøvde det,men fikk det ikke helt til. Vet du om et program som er enkelt og bruke,men samtidig bra ? Gjør ikke noe om det koster en liten slomp. For og tai litt, så kunne jeg gitt hele formuen min for og få tilbake det. Her har jeg alle bilder og alt mulig oppom hele livet mitt. Lenke til kommentar
bonaqua Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 Heile formuen din? Kor stor er den? http://www.ibas.no/ontrack-datarecovery/privat/ :-) Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 (endret) Hva er det besteprogramme som kan finne slike filer ? Virker som Recuva er mest for bilder,video osv. Getdataback er min favoritt. Det er et helt generellt verktøy for reocovery av alle slags filer, men det errelativt komplisert å bruke pga. det er avansert, og det er ikke gratis (trialversjonen kan søke etter filer, men tillater ikke å hente det ut). -Stigma ok Prøvde det,men fikk det ikke helt til. Vet du om et program som er enkelt og bruke,men samtidig bra ? Gjør ikke noe om det koster en liten slomp. For og tai litt, så kunne jeg gitt hele formuen min for og få tilbake det. Her har jeg alle bilder og alt mulig oppom hele livet mitt. I stedet for da å bruke masse penger på et program som du kanskje ikke klarer å betjene likevel så ville jeg da heller satset på å leid inn litt hjelp fra noen som har peil (og sansynligvis tilgang på verktøy selv). Selv et perfekt verktøy for jobben kan ikke erstatte erfaring tross alt. Det finnes lettbetjente verktøy som søker etter spesifikt bilder for eksempel, men lett brukbarhet betyr nødvendigivs at programmet må annta mye på egenhånd - og da blir fort viktige ting oversett. Det er langt i fra en ideell løsning dersom det faktisk er viktige data for deg. Joda, IBAS fikser jobben så sagt det er noe igjen på redde, men de er *litt* vel overkill for å si det sånn. Hvis du utlyser en dusør her på forumet så får du helt sikkert hjelp fra noen som er i ditt geografiske område. heck, jeg hadde fikset noe sånt for en rimelig penge så lenge maskinen ble levert til meg for behandling... Gitt at du bor i eller nær noen slags by eller tettsted så er det nesten garantert en kvalifisert nerd i ditt lokalområde som kan hjelpe. Selv holder jeg til i Bergen dersom det skulle hjelpe deg noe. (må PMe om du skal nå meg for noe i så fall) -Stigma Endret 21. desember 2009 av Stigma Lenke til kommentar
spetwols Skrevet 25. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2009 Nå har jeg brukt recuva og gjenoprettet alle filene mine. Men i a-ha mappa mi hadde jeg rundt 500 mapper. Med navn på alle konserter osv. Blir litt stress og lage mappene osv,alt nytt. En måte og få tilbake mappene mine på ? Med engang det hele skjedde,så prøvde jeg systemgjennopretninga på pcen. Da kom faktisk filene tilbake men ikke innholde. Så tok jeg angre på systemgjenoprettning,siden det ikke hjalp noe. Men nå har jeg brukt recuva til og få tilbake filene,så prøvde jeg systemgjenoprettning på pcen igjen. Men da kunne jeg ikke gå tilbake lengre en 20 des. Og mappene fikk jeg tilbake 19 des den gang. Men det alternativet har blitt borte nå. noen som vet ?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå