Skumtroll Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 Et lite kjent faktum er at Lady Gaga er et musikalsk geni.Hva er det som liksom er så fantastisk med disse oldtidens kammermusikkomponister? De er IKKE unike. De har alle SKAPT noe unikt. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 Unikt? Når ble Lady Gaga noe forskjellig fra alle de andre kvinneartistene som spiller populærmusikk? Lenke til kommentar
Sigurdl Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 Hvorfor krangle om hvilken musikk som er bra, dykk vert jo aldri enige uansett!!! Smaken er som baken!!!!! delt!!!!!!!!! Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 La oss heller rakke ned på skrivingen din. Sett deg inn i samtalen, vi krangler ikke. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 (endret) Bare så det er sagt: Ifølge Wikipedia er Lady Gaga et musikalsk geni. Jeg har IKKE uttalt meg om hva jeg synes om musikken hennes. Denne tråden er skrevet basert på den forutsetningen at Mozart er en slags musikalsk Supermann. Ingen over, ingen ved siden. Poenget mitt er å stikke hull på denne boblen. Det finnes MANGE som kunne spille piano og skrive musikk i ung alder. Man trenger ikke å grave opp en mann som døde for lenge siden. Legger man Lady Gaga eller et an annen person som ifølge Wikipedia er et musikalsk geni, under en hjernescanner, så kan vi kanskje lære litt om slike hjerners oppbygning. Av 7 milliarder mennesker, er det naivt å tro at Mozart var noe helt spesiellt. Endret 20. desember 2009 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Sigurdl Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 La oss heller rakke ned på skrivingen din. Sett deg inn i samtalen, vi krangler ikke. Sorry, var ikkje ment frekt vis du tok det opp slik!! Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 (endret) Bare så det er sagt: Av 7 milliarder mennesker, er det naivt å tro at Mozart var noe helt spesiellt. I beg to differ. Endret 20. desember 2009 av Mchansern Lenke til kommentar
Reltih Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 Forøvrig så stusser jeg over brukernavnet ditt da "Jean" er et typisk fransk navn, og Dietrich er tysk. Er en omfattende forklaring på det her . Fikk linken i svar da jeg spurte ham om det samme for, for noen uker siden. Lenke til kommentar
JeanDietrich Skrevet 23. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2009 Herregud. Dere sammenligner altså Lady Gaga med Mozart fordi førstnevnte i følge WIKIPEDIA er et musikkgeni? Hva er det som regjerer oppi hodet deres, egentlig? Ja, annet enn vrøvl? For det første er Wiki et sted hvor hvem som helst kan redigere og legge til nøyaktig som det passer vedkommende, og for det andre så er da virkelig ikke Lady Gaga noen form for musikalsk geni. Mozart og hans menn var enestående! Det er usammenlignbart! Hør piano sonata 11, og du faller i gulvet av glede. Skyld ikke på meg når du påfører deg hjernerystelse! 1 Lenke til kommentar
Gjest bruker-45896 Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 "Suger" at musikk aldri(?) kan bli objektivt målt etter hvor bra den er. Lenke til kommentar
DasDiskusjonsDude Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 Mozart blir litt for klassisk for min musikksmak... Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 (endret) Jaja hva kan man si at verden er blitt til når Mozart, Beethoven , Grieg og andre blir dysset til til fordel for rappere som knapt nok vet hvilket delstat i USA de bor i og som er blitt skutt i ansiktet 6 ganger? Endret 23. desember 2009 av Mchansern Lenke til kommentar
sultanIverigste Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 Ærlig talt er ikke Grieg så stor... eller han hadde passet utrolig bra til å bli en spillkomponist i dag! Men det er noe som mangler med han , når jeg tenker på A-moll konserten som er grusom rip-off av Robert Schumanns A-moll konsert... Jeg ble så sur når jeg hørte det. Lenke til kommentar
DasDiskusjonsDude Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 Har aldri forstått meg på rap. Liker band som f.eks Coldplay... Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 Hør piano sonata 11, og du faller i gulvet av glede. Skyld ikke på meg når du påfører deg hjernerystelse! Slikt noe spilles i kjøpesenter og personheiser over hele verden. Hvis det var vanlig at folk falt i gulvet og fikk hjernerystelse, så tør jeg vedde på at vi hadde hørt om det. Har du noen kilder? Jeg foretrekker faktisk klassisk foran Lady Gaga. Jeg har 61 LP-plater med klassisk musikk fra de mest kjente komponistene. Jeg har ikke engang piratkopierte mp3-filer fra Lady Gaga. Og selv om jeg hører litt på Beethoven av og til, har jeg aldri falt i bakken av ekstase. Og det er heller ikke relevant i denne sammenhengen. Spørsmålet var hvor unike Beethoven og Mozart egentlig var. Ikke veldig, spør du meg. De ble født på rett sted og til rett tid. De gjorde det meste utav de gavene Gud gav dem. Hvis Lady Gaga ble født i 1756, og Mozart ble født i 1986, hadde de kanskje byttet roller fullstendig. Den unike hjernestrukturen som Mozart blir påstått å ha, finner du sikkert i hundrevis av nålevende mennesker. Men ikke alle ble født under en lykkestjerne og ble verdensberømte, selv om de kanskje er enda flinkere. Min favoritt blant komponister som lager musikk med tradisjonelle instrumenter, er John Williams Jeg tror ikke et øyeblikk at de kjente komponistene fra gamle dager hadde noe unikt som INGEN andre mennesker har. Sjeldent, kanskje. Men ikke unikt. Lenke til kommentar
JeanDietrich Skrevet 23. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2009 Når ble Gud relevant i forhold til dette og dem? Aldri! 1 Lenke til kommentar
DasDiskusjonsDude Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 (endret) Enig med deg. (Mannen meg ljåen) Endret 23. desember 2009 av Gameplayer50 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 (endret) JeanDietrich: Ikke vær dum. Jeg skrev: De ble født på rett sted og til rett tid. De gjorde det meste utav de gavene Gud gav dem. Må jeg OVERSETTE det til Darwinistisk for deg? Håper du forstår denne setningen bedre: De ble født på rett sted og til rett tid. De gjorde det meste utav de gavene Skjebnen/Naturen/stjernene/forfedrene/tilfeldighetene gav dem. Endret 23. desember 2009 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
JeanDietrich Skrevet 23. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2009 Jeg skrev:De ble født på rett sted og til rett tid. De gjorde det meste utav de gavene Gud gav dem. Vennligst hold personlig religiøs overbevisning vekke fra fakta. Det hjelper ikke at du prøver å kle på deg en rolle som velvitende og omtale ditt eget utsagn som "darwinistisk", når du innser at du gjorde noe dumt. Religiøse overbevisninger, eller vrangforestillinger for den saks skyld, kan være din personlige sak - IKKE bland det med dette! Det gir meg faen ikke lyst til å ta deg seriøst... 1 Lenke til kommentar
GeO Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 Jeg skrev:De ble født på rett sted og til rett tid. De gjorde det meste utav de gavene Gud gav dem. Vennligst hold personlig religiøs overbevisning vekke fra fakta. Det hjelper ikke at du prøver å kle på deg en rolle som velvitende og omtale ditt eget utsagn som "darwinistisk", når du innser at du gjorde noe dumt. Religiøse overbevisninger, eller vrangforestillinger for den saks skyld, kan være din personlige sak - IKKE bland det med dette! Det gir meg faen ikke lyst til å ta deg seriøst... Han har jo ikke nødvendigvis gitt uttrykk for religiøs overbevisning? En del bruker uttrykket «gavene Gud gav dem» som en metafor for de evnene noen har, uten å mene stort mer med det (jeg unngår riktignok dette selv). Uansett meningen bak, så går det fint an å svare på argumentet hans, selv om du faktisk vil kommentere ordbruken i tillegg. Jeg synes ljåmannen kom med et bra innlegg, og jeg er enig i at Mozart med flere nok ikke er så «unike» som enkelte skal ha det til. Nå kan man riktignok argumentere for at alle mennesker er unike, men enkelte tillegger jo Mozart nærmest overnaturlige evner, og det tror jeg er å ta i litt, selv om jeg skal være den første til å si meg enig i at han var en drivende dyktig komponist. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå