Hoel Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 Vel, jeg gjorde "tabben" av å oppgradere til Windows 7 omtrent samtidig som 3.3 patchen. Etter dette har det oppstått et merkelig problem når jeg raider. Når jeg er alene eller i 5 man har jeg 60fps og samme når jeg er i 25 mannsraid. Men så fort combat starter i 25 mannsraidet så får jeg 1-2 FPS. Utrolig plagsomt, har oppdatert alt av UI addons og drivere til skjermkortet/hovedkortet. Så nå står jeg litt fast her. Vurdere å installere Vista igjen for å se om det blir bedre. Andre tips tas gjerne imot Lenke til kommentar
Litraphy Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 Absolutt ingen problemer med 3.3 og Windows 7 her. Se specs i signatur. Lenke til kommentar
Ercles Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 Høres merkelig ut. Jeg fikk faktisk høyere FPS etter 3.3. Nå spør jeg sikkert dumt, men man vet aldri. Da du oppgraderte så oppgraderte du til 64-bit hvis det var det du hadde i fra før av? Lenke til kommentar
Hoel Skrevet 20. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2009 Jo. Kjører x64 Win 7 og kjørte x64 Vista. Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 Nå dropper jeg aldri ned til 1-2 fps. Men selv med en utrolig god rigg så vil du slite om du kjøre alt på fullt med høy oppløsning på noen kamper. Men er det ALLE kamper, eller noen? Kan jo tenkes at det er faktisk noen filer i wow som er skadet også. Lenke til kommentar
Dammed Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 DavidH, lurte på en ting hvor mye FPS får du i Dalaran, raids og ellers i spillet når du quester? Tenkte å oppgradere min pc og du har nesten de samme komponentene som jeg tenkte å kjøpe. Lenke til kommentar
Hoel Skrevet 20. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2009 Gjelder alle fights i 25 man raids. I dalaran med 200++ spillere har jeg 20-30 FPS. Speccs er Q9300 CPU, nVidia 9800 GTX og 4GB DDR2 Muskhin PC-6400. Ikke noe som er top notch lengre, men holdt jo til Vista og WoW tidligere. Kan jo være noe som har skjedd med min install av Win 7, men kan ikke si jeg har vært så lav som 1-2 FPS i raids før 3.3 Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 Vel, om du søker litt så finner du fort ut at det er flere som har samma problemet etter 3.3, men at det har ikke nødvendigvis noen sammenheng med Windows 7. Du finner også ut at det er enda ikke kommet noen løsning Nå kan det være at problemet ditt er anderledes enn dems da. Lenke til kommentar
Litraphy Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 (endret) DavidH, lurte på en ting hvor mye FPS får du i Dalaran, raids og ellers i spillet når du quester? Tenkte å oppgradere min pc og du har nesten de samme komponentene som jeg tenkte å kjøpe. Ligger vel på rundt 30-40fps hvis det ikke skjer så mye rundt i Dalaran. Mye folk osv. WoW er forferdelig dårlig optimalisert i grunn. Men derimot nesten alle andre steder får jeg jo full fps stort sett hele tida (dvs 60 siden jeg kjører vsync. Men får mye mer om jeg kjører uten). Egentlig ganske merkelig at de ikke har gjort spillet bedre i forhold til høy grafikk, da absolutt alle andre spill jeg spiller funker på full guffe. Kjører jo lett f.eks Modern Warfare 2 med 1920x1200, 4XAA og alt på maks av ekstra detaljer. Edit: Kan forøvrig varmt anbefale det oppsettet da man stort sett ikke får bedre specs uten å legge en god del flere tusen i pcen. Vurderte nemlig bedre skjermkort, men oppgraderer heller til 5970 eller noe etter nyttår, da den sikkert faller ganske kjapt i pris. Endret 20. desember 2009 av DavidH Lenke til kommentar
MRN Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 Jeg har store problemer med patch 3.3. Hadde ikke sånne problemer før. Av addons så har jeg både QuestHelper og Auctioneer (begge er nevnt), men jeg har ikke gjort noe for å teste om det er det som er problemet. Jeg loader out of date-addons. Jeg har prøvd å ta alt av video-settings til low og prøvd. Samme problem. Jeg har ~58 fps og spiller kjører smooth, men så kommer droppen og jeg har ca. 4 fps et par lange sekunder, før det henter seg inn igjen og spillet kjører smooth og jevnt som det aldri har gjort før. Jeg har nettopp satt Affinity til 5, fra 3 i config.wtf. Tenker jeg tar en restart av hele PCen og prøver etterpå. Jeg spiller winamp samtidig og lyder hakker ("stuttrer"/stuttering (eng)) når fps-droppen skjer. Opera er kjent for å bruke mye minne og hvis jeg blar i Opera, så hakker lyden og fps-droppen skjer. Det kan være tilfeldig. Men det får meg til å tro at det er ram-behandling eller fil-skriving som kan være problemet. En veldig løs teori, dog. Det kan virke som at det er peiodisk også, fordi det skjer ganske ofte. Men tror ikke at det er det. Vet ikke om det hjelper å stå stille vs å bevege seg. Å bevege seg skaper strain på PCen - uansett. MEN! Jeg har fått fps-droppen i startmenyen i Wow! Jeg mener, allerede der! Så det er noe ekstremt galt. Googla litt om det, og det virker som at det er noe galt med patchen, men de trådene jeg har lest er gjerne om Mac. Jeg har WinXP SP3/4, Intel CPU. Lenke til kommentar
NoMilkToday Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 Ville bare si : du er ikke alene! Men jeg tror det har noe med att jeg har blitt fan av å holde PCen kald. Så med en gang jeg trykker på batteriet og kjører det opp til "høy ytelse" skjer det neppe mye. Men har merket ! Akkurat! det samme selv før. Driver strengt talt på ennå, men jeg takker egentlig for det, ellers ville jeg bare overaggroet. Lenke til kommentar
MRN Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 Å slå av lyden hjelper ikke. Å slå av all videosettings hjelper ikke (*->Low) Å frigjøre plass på harddisken kan hjelpe. Jeg hadde ikke så mye plass (noen få GB), og det kunne jo være at Windows ville ha mer Memory Page, siden WoW bruker mye og Opera bruker mye RAM. Noe som faktisk hjalp litt, var å ta av "Reduce Input Lag". Lyden stuttra ikke så mye som før. Winamp spilte mp3-en sin helt fint når fps-dropen kom. Å slå av QuestHelper hjalp kanskje. FPS-dropsene kom likefullt, men kanskje ikke så ofte? Å ta ProcessAffinity til 14 (jeg ville ha på 2, 3 og 4 på min Intel Q9550) hjalp noe, og å sette Opera på CPU0. Konklusjonen er at det er noe alvorlig galt med WoW 3.3! Jeg har ikke gjort WTF, Interface, Cache-opplegget. Noen som kan rapportere om det med success? Lenke til kommentar
Ercles Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 Quest helper anbefales å disable. Kræsjer veldig med Blizz sin innebygde. Det samme kan diverse map addons gjøre. Lenke til kommentar
Lednar Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 Går ut ifra at du har forsøkt å starte og spille WoW uten at noe som helst annet i bakgrunnen. QuestHelper er en addon som burde disables da den kommer i konflikt med Blizz sin innebygde funksjoner som Ercles har sagt. Det du kan prøve er å bruke Options i selve starten. Denne finner du til høyre for deg når du starter WoW (ikke Launcher, men WoW.exe). Der skal du ha muligheten til å bruke en helt fresh WoW uten AddOns, uten Video Settings o.l. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå