Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan danse på fest?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei,

 

jeg går 2. året på VGS selv. Altså, hvordan du danser på fest kommer jo helt ann på hvordan fest der er. På meg virker det som du har veldig lite/ingen erfaring med fest. Altså, dansingen er noe som kommer av seg selv når folka har fått i seg litt drikke. Bare gjør noe, så ser du akuratt like smart ut som alle de andre på dansegulvet. Jeg vet ikke om du har planer om å drikke, men dersom du har det, vil ikke dette være noe problem overhodet.

 

Du trenger ikke kunne danse på fest, det er nesten ingen som kan danse uansett.

 

Dette er noe av de siste jeg ville bekymret meg for. Dessuten er det ikke påbudt å danse heller.

Lenke til kommentar

*Følge med på tråden*

 

Jeg er like gamle som dere, altså går på VG2. Her danser også alle på fest. Når jeg da skal prøve å slenge meg med føler jeg meg som de største dusten i bygningen. Jeg eier ikke rytme så det gjør ikke saken enklere når de sier "bare beveg deg til sangen"...

Lenke til kommentar
Trenger ikke hjelp med klassiske danser, men noen enkle trinn til "partymusikk" ja :)

Hah, som du også sier "Bare å dans etter rytmen" men når noen sier det så kommer det opp ingenting i hodet mitt :p Helt blankt! Derfor jeg spør om noen enkle "dancemoves"

Jeg har ikke noen konkrete moves, men noen få ting du bør prøve å unngå iallefall, da:

 

Ikke hopp rett opp og ned med armene intilkroppen. Altså, ikke se ut som en hoppende tømmerstokk, det ser bare fucka ut. Dersom du skal hoppe (som forøvrig er et godt move i seg selv), så prøv å hopp med stil i det minste, da.

 

Ikke gjenta den samme bevegelsen time etter time, da vil det nok se litt merkelig ut etterhvert.

 

Ellers så gjelder det bare å slippe seg løs egentlig. Det er mye bedre å danse som han på filmen over (som forøvrig kunne funka ganske bra dersom det var god nok stemning på festen), enn å stå stille mens du vrikker litt på foten.

Lenke til kommentar

Jeg danser som en hest, det funker ikke.

 

Men jeg har det jævlig artig!

Folk vil heller se på en som danser helt jævlig og crazy og ikke bryr seg, enn en som prøver å være tøff med noen trinn fra youtube. :p

Så mitt tips er å drite i hva andre mener.

 

 

Har sett på f.eks nattklubber at det er en del folk som henger ved baren.

De har svære muskler, ser tøffe ut, og kan faktisk danse jævlig bra.

Men. De har det ikke noe artig. De prøver å dra damer ved å dra noen Michael Jackson trinn og så dra tilbake til bardisken. Men de får ikke damer. Hvorfor?

 

Folk vil være rundt folk som har det artig, og kan få andre til å ha det artig.

De vil ha eventyr. Alle vil ha det.

Og dette kan man oppnå ved å danse AKURATT slik man vil.

Og ellers, gjøre akuratt det man føler for.

 

Gutta ved baren kan ikke tilby artige opplevelser og eventyr. I stedet for å ha mer selvtillit har de prøvd å oppnå suksess ved å bygge muskler, og øve på dansetrinn.

De vil at folk skal komme til dem. Men det gjør de ikke.

 

 

EDIT: Åja... Juleball?

Vel. Det jeg sa gjelder enda. Bare tenk litt mer på musikken som spilles.

Er det swing?

Dans swing slik du har sett det på TV.

Se det for deg i hodet, og beveg deg slik.

Ha selvtillit, og la det stråle ut gjennom dansingen.

 

BEVEGELSE!

 

Bare ha det morsomt. Det er det viktigste.

Endret av bollerbrus
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...