Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

barbere seg MENS man har kviser?

bkf_94

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har kviser men jeg vil barbere meg. Jeg har barbert meg et par ganger mens eg har hatt kviser.

Hva skjer hvis eg barberer mens eg har kviser? noen som har gjort det før? eg har et par små merker, går de vekk?

Og er det noen som har tips til fjerning av kviser mens vi er på emnet? :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Går fint det, om du er forsiktig. Har aldri hatt problemer med ekstremt mye kviser, men har noen. Vær veldig forsiktig når du barberer deg, og aldri barber "hardt".

Og mot kviser: Gå på apoteket og si du skal ha noe mot kviser. De gir deg noe og sier hvordan du skal bruke det ;)

Lenke til kommentar
Går fint det, om du er forsiktig. Har aldri hatt problemer med ekstremt mye kviser, men har noen. Vær veldig forsiktig når du barberer deg, og aldri barber "hardt".

Og mot kviser: Gå på apoteket og si du skal ha noe mot kviser. De gir deg noe og sier hvordan du skal bruke det ;)

Takker for svar :)

Når du sier ''ikke barber hardt'' mener du ''ikke barber hardt over kvisene'' eller ''ikke barber deg hardt i hele fjeset''? :)

Lenke til kommentar

Hard barbering generelt er en uting; dessverre kreves det trykk for å få godt resultat med dagens flerbladsystemer. Men med korrekt teknikk og forberedelse skal barbering være fulstendig gjennomførbart selv om man har litt kviser.

Selv merket jeg markant forskjell på kvisene under barbering når jeg gikk over til DE-barbering, siden man da trygt klarer å la høvelen gli over en kvise uten at det blir et blodbad uten like.

Korrekt barbering kan også bidra til at man får mindre kviser; barber skånsomt og bruk en antibakteriell form for etterbarbering, f.eks alkoholbasert splash.

Mer om barbering kan du finne i denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=857834

Endret av Jann - Ove
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...