Gå til innhold

Trene 1000 kcal per dag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det vil selvfølgelig variere en del fra person til person. På den annen side er det vel få som klarer å løpe opp mot maks i mer enn noen minutter av gangen. 1000 kalorier er dog mye i løpet av en treningsøkt - det er ikke noe du kvitter deg med på en time.

Endret av Transponder79
Lenke til kommentar

Når jeg jogger 4x4(4min på 85-92% 3min pause på 70%) forbrenner jeg ca 6-700 kalorier på 1 time jogging. Da er oppvarming og nedjogging inkludert.

Men jeg forbrenner like mye på en 1,5 times joggetur i vanlig tempo.

Du må nok opp i 2 timer med daglig jogging for å forbrenne 1000kcal.

Det er fysisk umulig å forbrenne 5-700 kalorier på 12min ved gerilja kardio. Men der er det mye mer som teller inn, bla litt lite mat osv vis jeg husker rett? Jeg tror 5-700 kalorier er gj.snittet du vil forbrenne ekstra per dag vis du følger gerilja kardio. Det er lite treningseffektivt, men høyt fettreduserende sies det. Når du skal gå ned noen kilo, hvorfor ikke komme i en god form slik du kan vedlikeholde det også?

Endret av Pirja
Lenke til kommentar
Den gir feil bilde føler jeg... er du tynn og har løpt samme tempo lenge så er jo det en lek. Men begynner du faktisk å løpe fort og holder veldig veldig høy puls så må du jo ha forbrukt vesentlig mer kcal/km?

Det er vel feil, holder man ett høyt tempo forbrenner man mer per tidsenhet ikke på en konkret lengde for da er du ferdig mye raskere.

Man forbrenner omtrent like mye calorier på rask gange i 10 km som å jogge i 10 km.

Lenke til kommentar
Det var da voldsomt.

500-700kcal på 12min.

Høres ut som en dårlig tv-shop reklame spør du meg.

Kom gjerne med noen "beviser" som gjør mitt utspill til latter..

Herregud folkens! Vet dere hva etter forbrenning er? Du forbrenner helt sikkert 50kalorier på de 12 minuttene, men studioer viser at etter forbrenningen er 500-700kcal.

http://www.iform.no/pub/art.php?id=23

http://www.tn.no/artikler.aspx?id=177

Gerilja er "etterfølgeren" av 4x4 intervaller, hvis dere gidder å slå opp forskings raporter på nettet om intervaller så gidder jeg heller ikke å overbevise tullinger.

Det er fysisk umulig å forbrenne 5-700 kalorier

Vet du hva? Jeg hater ordet umulig.

Jogging er bare for overvektige mennekser, har du lyst å beholde musklene dine så sats på intervaller.

Endret av Pijus
Lenke til kommentar
Jogging er bare for overvektige mennekser, har du lyst å beholde musklene dine så sats på intervaller.

Kan du utdype den?

marathoner_sprinter2.jpg

Bilde forteller tusen ord.

Jeg forklarer imorgen hvis jeg gidder :p

edit: fant noe kjapt

Would you rather your body look like a sprinter or a marathoner? Marathoners run at a moderate intensity for long duration periods, burning more relative fat compared to sugar. Sprinters train with high intensity bursts for short duration periods, burning more sugar, and less fat during the workout. Sprinters tend to be lean and muscular, while marathoners tend to be lean and much slighter. The reason for this is because when a high intensity burst of exercise is performed, the body burns more relative amounts of sugar, but burns more fat and calories after the workout. This effect can last from 16-48 hours, where low or moderate intensity exercise has no after burn effect. Another important aspect of this type of exercise is the hormonal balance that it creates. Low to moderate intensity exercise produces a lot of unopposed cortisol, leading to a catabolic, muscle burning state. High intensity exercise also produces cortisol, but does so along with growth hormone and testosterone, enhancing fat burning, leading to an anabolic, or muscle building state
Endret av Pijus
Lenke til kommentar
Når jeg jogger 4x4(4min på 85-92% 3min pause på 70%) forbrenner jeg ca 6-700 kalorier på 1 time jogging. Da er oppvarming og nedjogging inkludert.

Men jeg forbrenner like mye på en 1,5 times joggetur i vanlig tempo.

Min forrige 4x4 økt(egentlig 4x5 tho, slik sats kjører det men jeg har aldri ork igjen til å ta meg ut på 5. :p );

1030kcal

Maxpuls 97% snitt: 80%, hver økt ble kjørt på 94-97% så pause ned på 75-80%(Nådde 97% på 3 av rundene, 96% på runde nr2)

Duration: 1:08 inc "lang" oppvarming, nedtråkk og uttøying.

Kcal er vel regnet ut fra estimert vo2max og pulssonene, hadde vært moro å tatt en skikkelig vo2max test, selvom jeg ikke er så bra trent hadde det vært interessant å vite nøyaktig.

Dette er i alle fall infoen jeg henter ut fra klokka mi, jeg gjør dette dog på sykkel og jogger ikke.

Edit: ikke noe direkte svar til pirja, bare min info ;x

Endret av Sink
Lenke til kommentar

Som jeg sa tidligere (eller boldet skriften) overvektige jogger fordi det simepltalt forbrenner mer fett enn sukker. Tviler ikke på at de som bærer litt ekstra fett på kroppen vil heller brenne av fett enn sukker?

Synes bilde forklarte kanskje bra, sprint forbrenner mindre fett og muskler enn jogging.

Venter spent, morsomt å se forklaringer på noe som ikke er sant! :p

Hva er forklaringen din?

(Og NEI, ikke fortell meg noe du har funnet på bodybuilding.com eller noe, studier takk.)

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...