WeeR Skrevet 1. juni 2003 Del Skrevet 1. juni 2003 Se på HP switchene.. Vi har brukt 3com/cisco på jobben i mange år, men har nå gått over til HP, som er MYE billigere og fungerer MYE bedre.. Lenke til kommentar
Wepz Skrevet 1. juni 2003 Del Skrevet 1. juni 2003 Tror ikke du finner kvaliteten til D-link i et annet produkt til mindre pris, men det er jo muligt å spørre web butikkene om rabbatt til utstyr til datatreff. Er du heldig så får du tingene ganske billigt. Lenke til kommentar
chma Skrevet 1. juni 2003 Del Skrevet 1. juni 2003 Se på HP switchene.. Vi har brukt 3com/cisco på jobben i mange år, men har nå gått over til HP, som er MYE billigere og fungerer MYE bedre.. mye billigere skal jeg gå med på, men funker bedre enn cisco? hva var det som ikke funka som det skulle? Lenke til kommentar
Decron Skrevet 2. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2003 Så kan dere komme med en liten oppsummering til slutt? Om hva dere synes jeg bør kjøpe. MVH Torgeir Lenke til kommentar
Stratos Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 Jeg har faktisk et helt annet forslag! Har du sett på utvalget av svitsjer hos DELL? Vi har gode erfaringer med disse, og de er meget billige i forhold til alt annet.. Dell Powerconnect 5224 er en fin backbonesvitsj til det nettet du nevner. så ville jeg kjøpt 2124 svitsjer til klientene, eventuelt en av 24/48 porterne i 30-serien dems... Og om kvaliteten er dårlig, og de går i filler, who gives a shit, når du har ny innen 4 timer anyway? 8) Lenke til kommentar
bulldog Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 Se på HP switchene.. Vi har brukt 3com/cisco på jobben i mange år, men har nå gått over til HP, som er MYE billigere og fungerer MYE bedre.. Enig med deg i at HP-switchene er bra OG billig, men at de fungerer så MYE bedre enn cisco er vel i tilfelle heller pga konfigurasjonsfeil. At de fungerer bedre enn 3com er greit nok. Har vært på kurs hos HP om switchene deres, og jeg lan ikke si noe annet enn at jeg satt igjen med et solid inntrykk. Lenke til kommentar
zuhr Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 hp er eller ikke et dumt merke å bruke. Cisco er oppskryt og dyrt. Lenke til kommentar
_diablito_ Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 Jeg har faktisk et helt annet forslag! Har du sett på utvalget av svitsjer hos DELL? Vi har gode erfaringer med disse, og de er meget billige i forhold til alt annet.. Dell Powerconnect 5224 er en fin backbonesvitsj til det nettet du nevner. så ville jeg kjøpt 2124 svitsjer til klientene, eventuelt en av 24/48 porterne i 30-serien dems... Og om kvaliteten er dårlig, og de går i filler, who gives a shit, når du har ny innen 4 timer anyway? 8) Tror jeg også vil gi min anbefaling til DELL sine switcher... veldig rimelige, og med serviceavtale så har du ny rimelig kjapt hvis noe skjer... Den serviceavtalen koster kun noen hundrelapper for 3 år, så jeg er rimelig sikker på at dell har svært lite problemer med de switchene, ellers ville de ha tapt stort på det... Koster fort noen tusenlapper for de å sende en person ut til kundene... En annen ting er at jeg ville holdt meg til et merke over hele linjen når det gjelder switcher da disse som oftest vil virke best i lag... Ikke begynne å blande ting og tang, det vil nok virke fint, men sikkert ikke optimalt... Lenke til kommentar
chma Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 hp er eller ikke et dumt merke å bruke. Cisco er oppskryt og dyrt. Dyrt ja, kvalitet ja, tror nok noen ikke har konfigurert switchen riktig om p fungerer mye bedre... :wink: Er en grunn til at så mange knutepunkter for ip trafikk bruker cisco....dyrt men og kvalitet i lange baner. For all del, sier ikke at hp er noe dårligere enn cisco. Men Dell hadde jeg glemt, billigere og meget god service. Lenke til kommentar
Decron Skrevet 3. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2003 Har sett på diverse Dell-swithcer, og de virket meget interessante. Tror jeg kommer til å be dem sende meg en prisliste. Noen som har noen motformeninger angående dette? Om å gå for en Dell-løsning? Mvh, D|S Lenke til kommentar
Decron Skrevet 3. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2003 Så litt på prisene til Dell, og for access switchene (2124) var prisen inkl. mva. ca 3500kr. Å det er jo veldig bra. Men mainswitchen (5212), med 12 Gbit porter kostet jo fader meg 18.000kr inkl. mva.! Det betaler jeg ikke. Access switchene kommer jeg nok til å kjøpe, men får finne meg en annen mainswitch. Noen tips til mainswitch? Som koster mellom fem og syv tusen? Mvh, D|S Lenke til kommentar
Stratos Skrevet 4. juni 2003 Del Skrevet 4. juni 2003 PowerConnect 2508 8 porter gigabit enkel og grei. Pris 4 195 kr (eksl. MVA) Eller trenger du flere porter? Edit: Merk at den selvfølgelig er unmanaged... Lenke til kommentar
Stratos Skrevet 4. juni 2003 Del Skrevet 4. juni 2003 ....... Men mainswitchen (5212), med 12 Gbit porter kostet jo fader meg 18.000kr inkl. mva.! Det betaler jeg ikke. ... D|S Den er et dårlig kjøp. Skal du ha så dyr svitsj, kan du like gjerne kjøpe 24 porteren. den koster nesten ingen ting mer. Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 4. juni 2003 Del Skrevet 4. juni 2003 Heisann. Jeg så at det var nevnt noe om focus-switchene til TG her... Ikke kjøp dem. Jeg har dårlig erfaring med å leie dem.... (d.v.s. ikke fra KANDU, men fra PolarParty, som har akkurat samme switchene) brukte en av dem som CORE-switch, og måtte restarte 2 ganger i løpet av en helg.... Gamer'ne var ikke særlig fornøyde.... Et annet merke jeg så, var SMC-Tiger Switch. Ikke kjøp den heller; fatter's solgte noen 1000 porter med TigerSwitcher for noen år tilbake, og halvparten av dem måtte byttes ut, fordi det ikke var mulig å fixe alle problemene på dem med oppdatering av OSet.... her på skolen hvor jeg går har de noen nyere utgaver av dem, og etter oppdatering av dem, var det fortsatt OS-bugs (bl.a. så fungerte det ikke å deaktivere en trunking... switchene kan ikke bruke alle portene uten en full factory reset, fordi trunkinga ikke fungerte og samtidig ikke vil stille seg tilbake). GlobeLAN som jeg er hovedansvarlig & nettverksansvarlig kjøpte inn DES3226, med gigabit ethernet moduler (to porter), som er innmari kjekt. I vinter testet jeg disse som backbone med ca. 70 brukere på hver side (og focus-switcher som bord-switcher, fysj-a-megen), og vi hadde litt over 100Mbit båndbredde brukt på topp....... Lenke til kommentar
Wepz Skrevet 4. juni 2003 Del Skrevet 4. juni 2003 Så litt på prisene til Dell, og for access switchene (2124) var prisen inkl. mva. ca 3500kr. Å det er jo veldig bra. Men mainswitchen (5212), med 12 Gbit porter kostet jo fader meg 18.000kr inkl. mva.! Det betaler jeg ikke. Access switchene kommer jeg nok til å kjøpe, men får finne meg en annen mainswitch. Noen tips til mainswitch? Som koster mellom fem og syv tusen? Mvh, D|S Det er ingen nødvendighet, men vil anbefale deg til å holde deg til samme merke Vil nå påstå at D-link DES-3226 switchene er bedre enn de DELL switchene, og de skal ikke koste noe særligt mer heller. Eneste negative med D-link er at de vel ikke har små 8-12 gbit porters switch med management, de har bare uten management på slike små. Du klage på at en 12gbit porter switch koste 18000kr, tror ikke du finner så mye mer billigere gbit switch med management. Lenke til kommentar
Decron Skrevet 6. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2003 Ja, ville tro det. Prisforskjellen ligger på ca. 1000kr. Blir nok de jeg går for. Takk til alle som bidro i denne tråden Mvh, D|S Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå