RWS Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Jeg spotter den hellige ånd Sorry, bare måtte. Nå er jeg reddet, jeg kommer ikke til himmelrike!! Lenke til kommentar
IHS Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 (endret) Ingen som har sagt at du må inn i himmelriket, RWS Uten den hellige ånd er det ikke mulig å bli hellig (ren) NT > La den som gjør urett, fortsatt gjøre urett, og den urene fortsette i sin urenhet! La den rettferdige fortsatt gjøre det som er rett, og den hellige fortsette i helliggjørelse. Endret 26. desember 2009 av IHS Lenke til kommentar
RWS Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Fritt for å ikke være den urene!! Har tatt mitt årlige bad bare for noen dager siden, så uren kan du være selv!! Ja, ikke si hva du selv tenker, men bruk bibelvers du Har du noen egne meninger i det hele tatt? Bare lurer.... Lenke til kommentar
IHS Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Utvendig ren blir du i dusjen. Innvendig ren blir du i Kirken, RWS Lenke til kommentar
RWS Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Utvendig ren blir du i dusjen. Innvendig ren blir du i Kirken, RWS Der tar du feil... en trenger ikke å være kristen/religiøs for å være et godt menneske. Tror du det IHS er du ikke et godt menneske Lenke til kommentar
IHS Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 (endret) Utvendig ren blir du i dusjen. Innvendig ren blir du i Kirken, RWS Der tar du feil... en trenger ikke å være kristen/religiøs for å være et godt menneske. Tror du det IHS er du ikke et godt menneske godt menneske ? En antikrist ånd er en uren ånd, RWS Den blir du kvitt i Kirken. https://www.diskusjon.no/index.php?act=find...mp;pid=14878203 Endret 26. desember 2009 av IHS Lenke til kommentar
RWS Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Som jeg sa, du er virkelig ikke noe godt menneske. Du tror du er det fordi du er kristen, men det skinner veldig imellom at du slettes ikke er noe godt menneske dessverre..... Til det tror du alt for godt om deg selv fordi du tror kristne er bedre enn andre og dette er vel det dere kristne kaller nestekjærlighet IHS`? Kan du virkelig klandre folk for at de ikke vil bli kristne da? Lenke til kommentar
IHS Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 (endret) Tema er antikrist ånd, RWS Kristne går ikke rundt å tror, som du, at de ikke synder mot sine med mennesker. Det er derfor det er to milliarder kristne i verden. Endret 26. desember 2009 av IHS Lenke til kommentar
modtheresa Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Tema er antikrist ånd, RWS Kristne går ikke rundt å tror, som du, at de ikke synder mot sine med mennesker. Det er derfor det er to milliarder kristne i verden. jeg vet jeg ikke synder for synd finnes ikke din kristne kirke det er der synden er hos dem som trenger å fodømme andre og vasse i straff ikke rart du føler deg skittn Lenke til kommentar
IHS Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 (endret) Tema er antikrist ånd, RWS Kristne går ikke rundt å tror, som du, at de ikke synder mot sine med mennesker. Det er derfor det er to milliarder kristne i verden. jeg vet jeg ikke synder for synd finnes ikke din kristne kirke det er der synden er hos dem som trenger å fodømme andre og vasse i straff ikke rart du føler deg skittn hvilken straff ? At du tror det samme som RWS, betyr ikke at du ikke synder mot dine med mennesker hver eneste dag. NT > Sier vi at vi ikke har synd, da bedrar vi oss selv, og sannheten er ikke i oss. Men dersom vi bekjenner våre synder, er han trofast og rettferdig, så han tilgir oss syndene og renser oss for all urett. Sier vi at vi ikke har syndet, gjør vi ham til en løgner, og hans ord er ikke i oss. Endret 26. desember 2009 av IHS Lenke til kommentar
fuzzyboots Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 (endret) hvilken straff ? At du tror det samme som RWS, betyr ikke at du ikke synder mot dine med mennesker hver eneste dag. NT > Sier vi at vi ikke har synd, da bedrar vi oss selv, og sannheten er ikke i oss. Men dersom vi bekjenner våre synder, er han trofast og rettferdig, så han tilgir oss syndene og renser oss for all urett. Sier vi at vi ikke har syndet, gjør vi ham til en løgner, og hans ord er ikke i oss. Det betyr dog at sannheten ikke var like innlysende eller overbevisende for RWS. En utenforstående må altså være aktør i hans overbevisning. RWS alene er ikke lenger fullt ansvarlig for hans gjerninger. La oss si vi er fullstendig oppriktige her. Dersom vi fortsatt benekter Gud, fullt klar over konsekvensene må det være en grunn til det. Enten vi har redusert intelligens eller blir trekt mot synd er det noen vi har å takke for det. NT > Den som blir værende i ham, synder ikke. Den som synder, har ikke sett ham og ikke kjent ham Hvem? Endret 26. desember 2009 av fuzzyboots Lenke til kommentar
IHS Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 (endret) NT > Den som blir værende i ham, synder ikke. Den som synder, har ikke sett ham og ikke kjent ham Hvem? Jesus Kristus NT > dere vet at han åpenbarte seg for å bære bort våre synder, og i ham finnes det ingen synd. Den som blir værende i ham, synder ikke. Den som synder, har ikke sett ham og ikke kjent ham. Akkurat denne teksten er for de litt viderekommende, fuzzyboots Endret 26. desember 2009 av IHS Lenke til kommentar
fuzzyboots Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Akkurat denne teksten er for de litt viderekommende, fuzzyboots Jeg er klar over sammenhengen. Vil bare ha et svar på problemstillingen over. Lenke til kommentar
modtheresa Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Akkurat denne teksten er for de litt viderekommende, fuzzyboots er arroganse en ønsket bibelsk kvalitet? Lenke til kommentar
RWS Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 For de som bruker sterkere såpe er vel det han mener... Tror jeg da! Lenke til kommentar
modtheresa Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 For de som bruker sterkere såpe er vel det han mener... Tror jeg da! de syndige elsker synd og å fodømme syndere det er derfor kirken og noen blodkristne er så ivrige Lenke til kommentar
IHS Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 NT > Den som blir værende i ham, synder ikke. Den som synder, har ikke sett ham og ikke kjent ham Hvem? Jesus Kristus NT > dere vet at han åpenbarte seg for å bære bort våre synder, og i ham finnes det ingen synd. Den som blir værende i ham, synder ikke. Den som synder, har ikke sett ham og ikke kjent ham. Akkurat denne teksten er for de litt viderekommende, fuzzyboots er arroganse en ønsket bibelsk kvalitet? arroganse ? Lenke til kommentar
modtheresa Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 arroganse ? du kaller deg viderekommen jeg kaller det arrogant Lenke til kommentar
IHS Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Det er faktisk grader i kristendommen. Er dette et problem for deg ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå