BitCh Skrevet 29. mai 2003 Del Skrevet 29. mai 2003 :oops: Hmm, jeg har bestemt meg, og jeg hadde håp om å få hjelp til å overklokke min maskin. jeg har en: Asus P4S8X/LAn/S-ATA Hovedkort S478/P-4 SIS648, ATA/133, ATX, DDR Intel Pentium 4 2.4Ghz PC533 Socket PGA478, 512kb "Northwood" Hercules 3d Prophet 9700Pro 128MB DDR DDR -DIMM PC2700 1024 DDR CL2.5 Minne 184-p (for DDR-PC333Mhz) og Chiftec Srømmforsyning ATX 360W 2 vifters strømforsyning. Dette ble kanskje veldig spesifisert, men jeg har aldrig prøvd meg på overklokking, så bedre å være på den sikre siden. Er d noen som kan hjelpe meg hadde jeg satt pris på d. Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 29. mai 2003 Del Skrevet 29. mai 2003 Les overklokkings guidene du finner på www.overklokking.no under guider.. ellers så kan jeg si at for å overklokke 3D kortet ditt så kan du laste ned et program som heter rivatuner..søk etter dette på www.downloads.com ... når du klokker bør du ikke klokke med mer enn 5Mhz om gangen, test med å spille et krevende solii(foreksempel battlefield eller UT2) en lite stun for hver gang du klokker, oppdager du feil i grafikken klokker du ned med 5Mhz i gjen til det blir bra igjen!! for å overklokke cpu/ram går du inn i biosen..ved å trykke delete i oppstarten.. også under ferquency/voltage controll finner du noe som heter auto detect cpu frequency, den står på enabled den stiller du på diasbled så nedenfor der står det CPU frequency denne stiller du opp/ned med å bruke +/- på tastaturet..ved å stille denne opp klokker du cpu'en.. still den opp med ca 5Mhz om gangen..Når du klokker er det veldig viktig å holde øye med tempen på cpu/hk, dette kan du gjøre ved å laste ned et program som heter speedfan, dette finner du på www.downloads.com .. for hver gang du stiller cpu fsb opp bør du teste at pc'en er stabil, dette kan du gjøre med sisoft sandra, ved å kjøre burn in wizzard med arthimetric og multimedia testene 30ganger i loop... så leser du av tempen også der.. kommer tempe over 55-60c på cpu og 45c på hk bør du stoppe! blir pc'en litt ustabil kan du stille opp volten(vil anbefale MAX 1.7v!) dette gjør du under ferquency/voltage CPU vcore adjust i biosen.. Minnet klokker du under ferquency/voltage i biosen..der står det dram ettellerannet ratio.. dette stiller du slik at du ser at minnet blir klokket noen mhz.. Sørg for å ha god kjøling og ikke klokk for mye med vanlig luftkjøling.. holder du deg innefor de "grensene" jeg anbefalte skulle alt gå knirkefritt.. LYKKE til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå