ZynoX Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 (endret) Hallo! Vel, nå har jeg for første gang bygget min egen pc. Har bygget pc før men da tok jeg ikke ut hovedkortet. Nå har jeg Satt på plass hovedkort, strømforsying, grafikkort, prosessor, harddisk, men ikke cd-rom/dvd-rom. På strømforsynings pakka sto det faktisk enkelt og greit hvor de enkelte koblingene skulle, og navne på de. Nå er jeg klar for å starte maskinen, men det skjer absolutt ingen verdens ting... Først så fant jeg ut at jeg selvsagt hadde glemt å sette i koblingen til startknappen, jeg fant ut hvor jeg skulle plugge disse for det sto nesten svart på hvit på hovedkortet. Etter at jeg satte i disse, skjer det heller ingenting. Men jeg ser at det er en plugg til som skal i et sted, den er surret rundt seg selv hundre ganger og er veldig liten. Denne klubben kommer ifra samme stedet som av/på knappen er. Er det noen som vet hvorfor den ikke starter, eller hvor den kabelen skal? EDIT: Okay, nå gikk den plutselig. Kanskje jeg ikke trykket hardt nok på knappen, lol. Men nå stopper maskinen på windows logoen også restarter den seg. Noen som vet hva som er galt? Endret 19. desember 2009 av ZynoX Lenke til kommentar
diablovt Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 (endret) har du husket kjøling til cpu? og kjølepasta? kan hende det er temp på cpu som gjør at den rebooter på win. eller det kan rett og slett være win. siste kabel på plass? i papirene som fulgte strømforsyningen er den et avsnitt med fargekoder. hvis ikke så kan den kabelen være til reset- eller til power led.den kan å være til noisereduction. (vifte rpm kontroll) hvis du ikke klarer å finne ett eneste sted den kabelen passer så la den være løs. (ikke stikk den i noe den ikke passer i) gå igjennom bios- sjekk at alt er som det skal være. alle temperaturer er normale. cpu skal være rundt 30-40- i papirene som fulgte hovedkort skal det være med feilsøker-koder. pipelyd eller powerled blink? Endret 19. desember 2009 av diablovt Lenke til kommentar
diablovt Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 har du husket kjøling til cpu? og kjølepasta? siste kabel på plass? hvis ikke så kan den kabelen være til reset- eller til power led.den kan å være til noisereduction. (vifte rpm kontroll) hvis du ikke klarer å finne ett eneste sted den kabelen passer så la den være løs. (ikke stikk den i noe den ikke passer i) gå igjennom bios- sjekk at alt er som det skal være. alle temperaturer er normale. cpu skal være rundt 30-40- i papirene som fulgte hovedkort skal det være med feilsøker-koder. pipelyd eller powerled blink? Lenke til kommentar
ZynoX Skrevet 19. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2009 Jeg vet hvor kabelen skal nå. Tempen er fin, prosessoren er på 38. Nå har jeg bare problemet med at den ikke piper når jeg starter, og at den restarter 3 sekunder etter windows loadingen har startet... Lenke til kommentar
TG Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 Jeg vet hvor kabelen skal nå. Tempen er fin, prosessoren er på 38. Nå har jeg bare problemet med at den ikke piper når jeg starter, og at den restarter 3 sekunder etter windows loadingen har startet... Hmmm... Du har IKKE installert CD/DVD i maskinen... Har du installert windows fra en minnepenn? Eller har du bare tatt ut harddisken fra en annen maskin og sitter nå og prøver å starte en windows som er konfigurert for helt annen hardware? Lenke til kommentar
ZynoX Skrevet 27. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2009 Jeg vet hvor kabelen skal nå. Tempen er fin, prosessoren er på 38. Nå har jeg bare problemet med at den ikke piper når jeg starter, og at den restarter 3 sekunder etter windows loadingen har startet... Hmmm... Du har IKKE installert CD/DVD i maskinen... Har du installert windows fra en minnepenn? Eller har du bare tatt ut harddisken fra en annen maskin og sitter nå og prøver å starte en windows som er konfigurert for helt annen hardware? Jeg hadde ikke installert CD/DVD-rom ENDA. Windows 7 var allerede installert. Jeg fant faktisk ut hva det var. Alt var jo nytt med pc'en utenom cd-rom og harddisk. Jeg prøvde med en annen harddisk og da gikk det fint. Gutten har kjøpt seg ny harddisk og maskinen fungerer utmerket! Tusen hjertelig takk til alle som har svart! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå