Gå til innhold

Sette opp Crossfire - får ikke opp menyen i Catalyst

NilsJohan

Anbefalte innlegg

Har prøvd å sette opp Crossfire i hele dag med to HD4870 kort. Har forsøkt det meste - gjort flere helt clean install av drivere (etter å ha slettet alle drivere med offisiell uninstall og med driver cleaner pro og driver sweeper) med bare ett kort for så å putte inn det andre og deretter sette på begge crossfire 'broene'. Har skjermen koblet til det øverste kortet i kabinettet. I device manager får jeg opp to kort av 4800 series som begge er installert uten problemer, men i Catalyst får jeg kun opp ett kort og ingen tab for Crossfire.

Har noen forslag for hva jeg kan prøve nå? Har prøvd begge kortene i 'hovedslotten' (øverste) og begge fungerer fint, så det er ingen problemer der. Har et Asus P5Q Pro hovedkort.

Takk for hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
deretter sette på begge crossfire 'broene'.

Sikkert ikke løsningen på ditt problem, men du trenger ikke bruke begge broene. Det er nok å koble til en bro om du bare har to kort. Det er flere crossfire tilkoblinger fordi du skal kunne koble til et tredje eller fjerde kort. Jeg kjører f.eks. helt fint to stk HD5870 med bare en bro.

Lenke til kommentar
deretter sette på begge crossfire 'broene'.

Sikkert ikke løsningen på ditt problem, men du trenger ikke bruke begge broene. Det er nok å koble til en bro om du bare har to kort. Det er flere crossfire tilkoblinger fordi du skal kunne koble til et tredje eller fjerde kort. Jeg kjører f.eks. helt fint to stk HD5870 med bare en bro.

Takk for det - tror nok ikke det hjelper (men er desperat nok til å prøve det), men godt å vite uansett.

Og du har selvsagt satt i alle fire PCIe strøm kablene? 2 stk til hver kort?

Har 2 stk PCIe strøm kabler til hvert kort. Har to stk som er fra slike 2 til 1 koblinger fra 3.5V til PCIe strøm og 2 stk rett fra PSU. Bra du sjekker =)

Endret av NilsJohan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...