dominus Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 har nettopp begynt å bruke Linux... og jeg digger Ubuntu! MEN, antivirusprogrammer.. hva anbefales? eller, trenger jeg å bruke det?? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 Du trenger det ikke Lenke til kommentar
dominus Skrevet 19. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2009 he he.. er det fordi utviklerene av virus sitter med Linux selv? bare en kjapp tanke.. hvis jeg skulle finne på å bytte til en annen versjon, er det distro det heter?, hva skulle jeg velge da? ubuntu var visstnok det enkleste fikk jeg vite.. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 Det finnes få, nært ingen virus til Linux hovedsakelig fordi det er så få som bruker det at det ikke lønner seg i forhold til Windows og Mac. Dessuten er det så mange som utvikler Linux at det går veldig raskt å gjøre Linux immun mot viruset før det får spredt seg mer. Lenke til kommentar
xqus Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 Det kan være OK å ha antivirus på PCen sin selv om man "ikke trenger det" når man kjører Linux for å beskytte sin egen datamaskin. Kanskje USB sticken du gir videre inneholder et virus? Du kan jo titte på ClamAV som er et veletablert antivirusprogram, som også har et grafisk grensesnitt. http://www.ubuntugeek.com/howto-install-cl...ontend-gui.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå