Pepsi Skrevet 29. mai 2003 Rapporter Del Skrevet 29. mai 2003 Hva bør jeg velge av disse to?? Mobile Intel Celeron 1,7 Ghz eller en Intel Mobile Pentium 4 1,8 Ghz. Har ikke så mye peiling på dette, men hvilken er den beste? Takker for svar :wink: Lenke til kommentar
MistaWu Skrevet 29. mai 2003 Rapporter Del Skrevet 29. mai 2003 P4 1.8GHz Mobile. Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 29. mai 2003 Rapporter Del Skrevet 29. mai 2003 Den mest effektive(raskeste) av de er Intel Mobile Pentium 4 1,8 Ghz. Ikke bare er den raskere i Mhz, den er også en raskere arkitektur. Med det mener jeg at det ikke bare er klokkefrekvensen som gjør en CPU rask, også andre ting. Og Intel Mobile Pentium 4 1,8 Ghz er bedre en Celeron der og, ikke bare på klokkefrekvensen. Lenke til kommentar
SpirreVipp Skrevet 29. mai 2003 Rapporter Del Skrevet 29. mai 2003 Valget kommer jo helt ann på hva du skal bruke den bærbare maskinen til det. Trenger du bare en skrivemaskin som du skal ha med deg så holder det lenge med Celeron. Den er også billigere og bruker mindre strøm (mener jeg å huske i hvert fall). Skal du kjøre tunge programmer så er det jo P4M som er den optimale prosessoren, men så har du da bakdeler som pris og strøm. You win some, you lose some... Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 29. mai 2003 Rapporter Del Skrevet 29. mai 2003 Dette er vel et pris/ytelse spørsmål. Når det gjelder ren ytelse, så kan du se på denne oversikten på Toms Hardware Guide. Selv om det er stasjonærutgavene som testes, antar jeg at mobulitgavene er tilnærmet like i ytelse. Avhengig av hvilken test, så er Celeron 1.7GHz ca 14% til 27% langsommere en P4 1.8GHz. Når det gjelder bærbar PC, så vil nok Celeron bruke marginalt mindre strøm pga lavere klokkefrekvens. Hvis det er liten prisforskjell på maskinene, så gå for P4. Lenke til kommentar
b0nna Skrevet 29. mai 2003 Rapporter Del Skrevet 29. mai 2003 Her http://babelfish.altavista.com/babelfish/u...%2F828%2F6.html er en test som viser den suverene ytelsen til celeron @ 2.4 GHz. Nærmer seg ytelsen til en AXP 1600 + som noen sa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå