Gå til innhold

[Løst]Ønsker tips til å åpne en form for å legge til data i en annen form

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg driver å videreutvikler et system hvor jeg kom over en ting i en form som jeg ønsker å forbedre.

Det er en form hvor det skal legges inn endel informasjon. Blant annet er det en drop-down box hvor det er endel arbeidsgivere. Hvis man ikke finner en arbeidsgiver, så er det en link hvor man skal kunne legge inn arbeidsgiveren for å komme tilbake. Etter å se hvordan det blir gjort nå, så er det et javascript som submitter formen og forwarder til "Legg inn bedrift" formen. Dette fører til at det kommer opp noen feilmeldinger om at noen felter ikke er fylt inn.

Det jeg ønsker er at man ikke skal submitte formen og da ikke får disse feilmeldingene. Også sånn at man skal kunne komme tilbake til den opprinnelige formen.

Noen som har noen tips til hvordan jeg kan gjøre dette best mulig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det første som kommer inn i tankene mine, er rett og slett og bruke jQuery (javascript).

Ved hjelp av jQuery kan du da enten forandre dropdown boksen din til en text input. Eller skjule dropdown boksen, og vise en text input. Begge fungerer like bra.

Les litt om jQuery selectors og effects (show / hide). :) Tror det vil gi deg den effekten du leter etter.

Lenke til kommentar
Det første som kommer inn i tankene mine, er rett og slett og bruke jQuery (javascript).

Ved hjelp av jQuery kan du da enten forandre dropdown boksen din til en text input. Eller skjule dropdown boksen, og vise en text input. Begge fungerer like bra.

Les litt om jQuery selectors og effects (show / hide). :) Tror det vil gi deg den effekten du leter etter.

Først og fremst takk for raskt svar.

Jeg har vært innom tanken. Det som er at det ikke bare er Bedriftsnavnet som skal legges inn, men kan man i jQuery slik at jeg kan include en addEmployer.php skjema, sånn at jeg kan sjule denne og at den kommer opp hvis jeg trykker på teksten "Add new employer"? Det er noe sånt jeg tror kunne fungert utmerket...

Lenke til kommentar

Åjada, uten problemer.

Det er mange måter og gjøre dette på, men den letteste er dette:

skap en skjult div som har innholdet av AddEmployer.php (bruk gjerne $("#selector").load("addEmployer.php") )

Når noen trykker på "Add Employer / Legg til bedrift" så vil dette åpne en dialog (vindu). Når noen trykker på knappen i denne dialogen (jquery dialog button) så vil dette sende en AJAX POST til en fil som setter informasjonen i databasen. Samtidig som dette skjer så kan du også putte feks Bedriftsnavnet i en div i orginal formen.

Endret av Surmoth
Lenke til kommentar

Du kan lage en link "Registrer bedrift" som peker til et popup vindu. I popupvinduet er det en eget skjema som registrerer ny bedrift. Når brukeren har trykket submit, så vil bedriften bli registrert og hovedskjemaet bli oppdatert med den nye bedriften inkludert i dropdownlisten. Bruk andre variabelnavn i popupvinduet så du er sikker på det ikke oppstår noen navnekonflikter.

Lenke til kommentar
Du kan lage en link "Registrer bedrift" som peker til et popup vindu. I popupvinduet er det en eget skjema som registrerer ny bedrift. Når brukeren har trykket submit, så vil bedriften bli registrert og hovedskjemaet bli oppdatert med den nye bedriften inkludert i dropdownlisten. Bruk andre variabelnavn i popupvinduet så du er sikker på det ikke oppstår noen navnekonflikter.

Takker så mye for raske tilbakemeldinger. Det var den med pop-up vindu jeg så kunne fikses raskest, og i og med at jeg hadde dårlig tid ble den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...