Gå til innhold

Blod i avføring på katt


Anbefalte innlegg

Hei

 

Så idag att katten min har blodig avføring, skjønner selv att jeg må dra han med til dyrelegen men de har ikke åpent før til mandag. Tror ikke det er akutt og ringer derfor ikke den døgnåpne telefonen, så det jeg lurer på er hva det kan være?

 

Han oppfører seg akkurat som før, spiser like mye, drikker normalt. Leker like mye som vanlig uten å bli sliten. Han sover ikke noe mer heller.

 

Er vel snart ett år siden han fikk ormkur, men veterinæren mente det ikke gjorde noe sist gang jeg var der da katten kun går inne å spiser kun dyrefôr fra dyrlegen.

 

Han har vært på do 2 ganger siden jeg gikk på jobb klokken 05:00 idag, så ikke noe unormalt der heller, har ikke tømt doen siden jeg la meg ca klokken 22:00 igår.

 

Var kun en av de to gangene han har vært på do som det var blod i avføringa hans. Aner jo ikke om det var første eller siste gang han gikk på do, men jeg får følge med.

 

Kan det være så enkelt som en rift? Har lest om de som sliter med orm, men da har de gjerne vært slappa, kastet opp osv... Han har jo ingen av de symptomene.

 

Hilsen Mreinha

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spørs på om det er lite eller mye. Om det bare er noen dråper her og der kan du nok vente til mandag men om det er noen form for større mengder kan det være blødninger i tarmen.

 

Er det mørk farge på det så det ser ut som gammelt blod er det enda mer akutt for da betyr det at det ligger langt opp i systemet og kan være vanskelig for kroppen å stoppe på egen hånd osv.

 

Evaluer selv etter hvor mye/lite det er og om det ser ut som friskt eller gammelt blod.

Lenke til kommentar

Da ville jeg tro det vil gå greit å vente til mandag.

 

Om det eskalerer på noe vis ville jeg nok fått katten inn fortere men så lenge det holder seg der det er nå og ikke engang er der hver gang katten er på do tror jeg nok du kan ta det med ro =)

 

EDIT:

Og pass forresten på at katten ikke oppfører seg merkelig på noe vis. Rykkninger på bakenden eller overdreven vasking kan være tegn på at katten ikke har det så bra.

Endret av Thyristor
Lenke til kommentar

Forslag til hva det kan være?

 

Han ligger på fanget mitt å maler nå, så han har det helt fint ser det ut til. Løpt rundt i 50 minutter å lekt også så...

 

Som sagt, bare vært der en gang men ikke vet jeg... får se hvordan det er neste gang han går på do (Akkurat spist så kan jo ta litt tid).

 

Drar på ferie tidelig mandag morgen, så da får jeg vel informere fruen som kommer hjem imorgen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...