Gå til innhold

tips til trenings metoder.

benfa

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg trenger noen tips til øvelser for biceps og mage. Akkurat nå har jeg kanskje en såkalt "skinny pack", å har tenkt å bygge litt på den sånn at den ikke bare vises på avstand :p

Hadde også vært greit med noen forslag til mat jeg kan spise istede for havregryn og melk. Det er jo trosalt godt, men jeg blir så sykt dårlig i magen, det ender bare med at jeg går å gasser overalt, og det er flaut. Jeg tenker på mat til frokost som er lettvindt å lage, som samtidig er sunt og godt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg trenger noen tips til øvelser for biceps og mage. Akkurat nå har jeg kanskje en såkalt "skinny pack", å har tenkt å bygge litt på den sånn at den ikke bare vises på avstand

Hehe, en nybegynner feil. Du har skinny pack som sier jo i seg selv at du har lite fett på kroppen, derimot har du også lite muskler. Spis mer og bygg muskler, ta bulk i 1 år eller noe, legg på deg 20-30kg også tar du deff og så sitter du igjen med six pack og muskler.

Hva er høyden, alder og vekten din?

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

Jo sliter ganske bra for å si det mildt. Vil tro at jeg har en syk forbrenning. Husker for ca 2 år tilbake da jeg ikke hadd noen sport som hobby, enda jeg spiste like mye som jeg bestandig har gjort, så tviler jeg på at jeg la på meg noe særlig.

Vanskeligere nå siden jeg trener kampsport 4 ganger i uken, pluss 2 timer gym hver dag på skolen.

Kan du forklare meg litt mer om bulking og deffing? har ikke så mye anelse om hav det er

Lenke til kommentar
Jo sliter ganske bra for å si det mildt. Vil tro at jeg har en syk forbrenning. Husker for ca 2 år tilbake da jeg ikke hadd noen sport som hobby, enda jeg spiste like mye som jeg bestandig har gjort, så tviler jeg på at jeg la på meg noe særlig.

Vanskeligere nå siden jeg trener kampsport 4 ganger i uken, pluss 2 timer gym hver dag på skolen.

Du er lik meg på mange måter, (haha, slet med å gå opp i vekt). Veide 50kg for 8 månder siden, skjønte ikke hvorfor. Jeg spiste jo 3 måltider om dagen, drakk melk osv. Eneste valget var jo å stikke ned på mcen og kjøpe meg noen par burgere hver dag, joda det funker for en liten stund. Gikk opp ca 1kg på 1 månd. Så jeg bestemte meg for å begynne å drikke mye melk, spise flere måltider osv. Nå, 8 månder seinere veier jeg 73-75kg (er samme høyde som deg) så det jeg kan si, nei du har ikke høy forbrenning. De med mye muskler har høyere forbrenning enn deg. Problemmet i seg selv ligger i at du ikke spiser nok i forhold i aktivitetene du driver med.

Bulk er kalorioverskudd. For å bygge muskler må du være i kalorioverskudd (mer kalorier enn du forbrenner)

Deff er kaloriunderskudd. Dette gjør du får å minimalisere fett på kroppen (innta mindre kalorier enn du forbrenner)

List opp hva du spiser på en dag da.

Lenke til kommentar

25 kg på under 1 år, wtf?

ok skal liste opp omtrent hva jeg spiser hver dag. sliter litt med frokosten fordi jeg får dårlig tid om morgenen, pga at jeg trenger mye søvn.

Frokost: 1 tallerken havregryn med melk og sukker/ 2 brødskiver med smør og salami eller hvitost.

Mellommåltid i friminutt på skolen: 1 mandarin.

Lunsj: 2-3 brødskiver med smør og salami eller hvitost.

mellommåltid i friminutt på skolen: 1 banan.

Middag: mammas mat, alt fra spagetthi og kjøttsaus til kokt torsk. Som oftest sunn mat, mamma er nøye på sunn mat. 2-3 porsjoner varierer.

måltid etter trening: 1-2 frukter eple/banan(mandarin/pære osv

Kvelds: 1 tallerken havregryn med melk og sukker/ 2-3 brødskiver med prim/honning/salami/ost osv

Lenke til kommentar

Hvis du sliter å gå opp i vekt anbefaler jeg deg å drikke hmelk (hvis du ikke er alergisk eller ikke har noe imot melk). Det er faktisk det som har hjulpet meg å gå opp i vekt, til dagelig drikker jeg rundt 2,5liter til 4 liter. 4 liter hmelk gir rundt 2500kcal, og resten av kaloriene får du av kostholdet ditt (middag, lunsj osv). Si at du skal drikke 1 liter melk til hvert måltid, begynn først med 1 liter melk om dagen, så legger du til 1 liter for hver uke, og plutselig er du oppe i 4 liter. Drikk oljer (ikke oljer som inneholder for mye omega6), spis feite matvarer (fett er bare bra for deg!), er du sulten etter trening, så ta sjangsen til å spise mye!

Jeg mener ikke at du skal spise alt du kommer over, men at du skal holde styr på hvor mye inntakt ditt ligger på om dagen. Begynn å regn ut kalorier, proteiner, fett og karbohydrater.

Endret av Pijus
Lenke til kommentar
Hvis du sliter å gå opp i vekt anbefaler jeg deg å drikke hmelk (hvis du ikke er alergisk eller ikke har noe imot melk). Det er faktisk det som har hjulpet meg å gå opp i vekt, til dagelig drikker jeg rundt 2,5liter til 4 liter. 4 liter hmelk gir rundt 2500kcal, og resten av kaloriene får du av kostholdet ditt (middag, lunsj osv). Si at du skal drikke 1 liter melk til hvert måltid, begynn først med 1 liter melk om dagen, så legger du til 1 liter, og plutselig er du oppe i 4 liter.

Glemte å skrive hvor mye melk jeg drikker. Drikker ca 2 glass hvert måltid. Har ikke noe imot melk nei, synes faktisk det er godt. Det er ett problem med melk, mamma kommer til å klikke på meg hvis jeg drikker mye mer melk enn hva jeg gjør nå.

Hver gang den ene storebroren min kommer på besøk, så klager hun over hvor mye melk han drikker. haha (faan) :hrm:

Lenke til kommentar

2glass til hvert måltid x 4 = 8dl melk. 34dl to go.

Hver gang den ene storebroren min kommer på besøk, så klager hun over hvor mye melk han drikker. haha (faan)

Be storebroren kjøpe melken selv da, mora mi klager også de dagene jeg drikker 4 liter melk (de dagene jeg ikke har klart å ligge over kalorioverskudet), da er det bare å finne fram sparebørsen og kjøpe melka sjøl!

Lag en avtale med hun da, du skal slutte å spise lørdagsnop eller noe.

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

Havregryn og melk er jo et bra måltid, bare ved å legge til noen par egg får du et knallbra protein måltid.

Skiver funker jo også, men ville ha satset på havregryn. Eller er jo det bare å ta alt oppi i en smootie proseser og kjøre på og drikk i vei.

Du er vel på jakt etter six pack, men du får ikke six pack av å ta 1000 crunch hver dag. Det er fett prosenten som gjelder. Bulk opp og deff ned. Når du bulker vil du legge på deg muskler og fett, og når du deffer vil du kvitte deg med fett og (seff, noe av muskelmassen må jo gå). Da vil du sitte igjen med muskler og lav fettprosent, enn bein og lav fettprosent.

Lenke til kommentar
Havregryn og melk er jo et bra måltid, bare ved å legge til noen par egg får du et knallbra protein måltid.

Skiver funker jo også, men ville ha satset på havregryn. Eller er jo det bare å ta alt oppi i en smootie proseser og kjøre på og drikk i vei.

Du er vel på jakt etter six pack, men du får ikke six pack av å ta 1000 crunch hver dag. Det er fett prosenten som gjelder. Bulk opp og deff ned. Når du bulker vil du legge på deg muskler og fett, og når du deffer vil du kvitte deg med fett og (seff, noe av muskelmassen må jo gå). Da vil du sitte igjen med muskler og lav fettprosent, enn bein og lav fettprosent.

Ja veit at havregryn er bra, men tenker å kutte ned på det siden jeg blir så dårlig i magen, må fise uansett når som helst.

Skjønner ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...