Gjest Slettet+891234 Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 Jeg tenker å gi som julegave en donasjon på mottakerens vegne til en veldedig organisasjon. Krav til organisasjonen: - sekulær - seriøs, i.e. ikke mer enn nødvendig går til administrasjon og innsamling av nye midler. Det hadde vært fint om man fikk en slags kvittering; fortrinnsvis et kort e.l. som man kunne overlevert mottageren, subsidiært en kvittering per e-post som kan skrives ut. Kopper, enorme postkortsamlinger etc. er det ikke uansett noe poeng å gi til folk som har alt. Har du gitt noe lignende eller har du et forslag til organisasjon? Takk! Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 Du kan jo sjekke ut om din lokale Frelsesarmeen-avdeling har en matutdeling. Her går 100% av pengene du gir direkte ut i matvarer til de som trenger det. Lillehammer-avdelingen har hvertfall egen konto for matutdelingen, og da kan du jo bare bestille kvittering i nettbanken din. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 Takk for forslaget. Frelsesarmeen gjør mye bra arbeid, imidlertid ønsker jeg å støtte en ikke-religiøs organisasjon. Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 Matutdelingen har nokså lite å gjøre med religion. Men er du redd for at pengene skal gå til propaganda, så kan du kjøpe leker og donere disse. Hvis du er heldig så rekker du å levere disse før juleutdelingen, og da blir det noen barn som blir gladere på torsdag. Vet dog ikke om man kan trekke på skatten da, men hvem bryr seg når man ser for seg smilet til et lite barn på julaften når han eller hun åpner gaven du har donert. Hvis du synes at jeg pusher FA litt hardt nå, så er det fordi jeg har både har gitt til de, og fått av de. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 Redd Barna fikk pengene i år. De hadde også et veldig greit opplegg med utskrivbar kvittering per e-post. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå