staljin Skrevet 27. januar 2002 Del Skrevet 27. januar 2002 Hei, Skal snart bestille brebånd fra Telenor Avidi, så kalt Online VIA kabel kjennesten, dvs intenet via digital kabelTV. Det jeg trenger nå er rimmelig og god netverkskort 10/100MB. Selv har ABSOLUTT INGEN PEILING på netverkskort. Takker for alle svarene på forhånd. Staljin [ Denne Melding var redigert av: staljin på 2002-01-27 05:42 ] Lenke til kommentar
extreme Skrevet 27. januar 2002 Del Skrevet 27. januar 2002 SMC Kort EZ Card 10/100 PCI TPO - Nettverk Full Duplex RJ-45 213,- http://www.komplett.no Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 27. januar 2002 Del Skrevet 27. januar 2002 Samme kort får du hos Flexi-Data for 150 kroner. Billig og greit kort... Lenke til kommentar
pkalle Skrevet 27. januar 2002 Del Skrevet 27. januar 2002 PS! Det kan bli "dyrt" å bestille bare ett nettverkskort. Det er ikke en Expert eller Elkjøp i nærheten som har slikt? Om en Web har ett kort til 200+ frakt kan du nesten like godt kjøpe hos en noe dyrere lokal forhandler. Lenke til kommentar
Yoda Skrevet 27. januar 2002 Del Skrevet 27. januar 2002 Har akkurat fått bredbånd fra Avidi og kjører med et Jensen PCI Fast Ethernet Adapter. Kortet kostet 298,- host Telehuset. Kortet er PnP slik at man slipper å lese inn drivere. Yoda Lenke til kommentar
staljin Skrevet 27. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2002 Hei Yoda, Jeg tror jeg skal kjøpe det netverkskortet. Jeg lurer på om du kunne poste din erfaring med Avidi internett. Hvilken hastighetetn har du fått 528/128 eller mer? Hilsen Staljin Lenke til kommentar
staljin Skrevet 27. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2002 Hei pkalle, Takk for rådet. Bor i Bergen og tror ikke det blir noe problem. Det eneste som jeg synnes er vanskelig er er det egentlig flere standarder når det gjelder netverkskort og hvilkensom passer til mitt formål? Hilsen Staljin Lenke til kommentar
Tors bror Skrevet 27. januar 2002 Del Skrevet 27. januar 2002 Bor du i Bergen kan du jo ta deg en skitur ut på Laksevåg senter og hente kortet selv på Komplett-butikken, SMC-kortet koster 230 kroner. Lenke til kommentar
Mentor Skrevet 27. januar 2002 Del Skrevet 27. januar 2002 Viss du bor i Bergen, så vil jeg anbefale deg å bestille et SMC nettverkskort hos flexi-data (150,-). Så velger du "hent på Laksevåg". Så slipper du postoppkrav. Lenke til kommentar
staljin Skrevet 27. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2002 Hei, Takker for alle svarene. For kjøpt det netverkskortet på Flexi-data, da- HAr handlet der før, så kjenner jeg opplegget, takk. Hilsen Staljin Lenke til kommentar
larsal Skrevet 31. januar 2002 Del Skrevet 31. januar 2002 Interl Etherexpress 10/100 kort er meget bra. Stabile og har gode drivere for "alle" OS. Forøvrig har ikke PnP noe med driveren å gjøre i og for seg. Den må du ha uansett. PnP sørger (eller skal sørge for) at kortet får riktig I/O og IRQ satt automatisk. Det gjelder ISA bus som ikke har automatisk styring av dette. PCI bussen har "PnP innebygget" og følgelig slipper OSet å ta seg av det. Men driver må du likefult ha. 3Com har også en rekke bra kort. For oppkobling mot kabel eller ADSL trenger du ikke mer enn 10 Mbit og da kan det jo hende du kan få fatt i et brukt kort gratis. Slikt ligger ofte å slenger eller så slakt en gammel PC. LL Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå