MrAvionics Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 (endret) Dette her er min moped. Problemet mitt er at den fusker i regnevær og det er muligens pga powerfilteret som sitter på. Da er jeg på utkikk etter ett annet luftfilter som er litt mer lukket slik at det tåler mere vann. Falt veldig for dette som en forumbruker her på forumet anbefalte. Men det som er ett problem er ar det bare går ned til forgasseren men på min moped så går det en liten slange ned til motoren på motsatt side av forgasseren. Noen som vet om ett godt luftfilter som tåler litt vann, og som har ett hull på motsatt side av der lufta går til forgasseren?? EDIT: Endret innlegget pga dårlig forklaring av porblemet... Endret 20. desember 2009 av ArneAustenaa Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 du kødder, ikke sant? ett tett luftfilter... Lenke til kommentar
Sirheadly Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 Har god erfaring med malossi sine lutfilter. http://www.mc-deler.com/utstyr.asp?C=H_2IQ...&M1=Malossi Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 20. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2009 (endret) du kødder, ikke sant? ett tett luftfilter... Hehe, forklarte meg kansje litt dårlig: Orginalt så følger det med ett powerfilter som er helt åpent. Har hatt prøblemer med fusking i regnevær og fikk beskjed her på forumet at det var stor sannsynlighet at det var powerfilteret sin feil, at den tar inn vann. luft filtere ( powerfiltere) er av dårlig kvalitet, tåler lite vann ,, du kan evt prøve med et litt mere lukket filter Så linket en til ett mer lukket luftfilter. Men problemet med det og alle andre jeg har sett er at den ikke har hold i begge ender. På den mopeden min får jo luftfilteret inn i forgasseren som på alle andre men det går også en slange ut fra andre siden av filteret og ned til motoren. Har god erfaring med malossi sine lutfilter. http://www.mc-deler.com/utstyr.asp?C=H_2IQ...&M1=Malossi Men det er ikke med hull på begge sider... Jeg ser ivertfall ikke det. Imorgen skal jeg ta av powerfilteret og skrive av målene og ta ett bilde.. Slik at det er lettere å finne ett passende luftfilter... EDIT: Sriveleif Endret 20. desember 2009 av ArneAustenaa Lenke til kommentar
Markelure Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 finn ut hva den slangen ned til motoren er for noe. jeg vet ikke om et eneste powerfilter som er tilsalgs som har slik tilkobling. men de fleste nye mopeder har en slange som går ifra potta til luftfilter som gjør at dem har hull i andre enden. jeg har dette. se om du kan få kjøpt et brukt filter fra en ny moped. evnt høre med en forhandler. vet ikke hvor stor plass i ramma di du har til dette. slike bokser pleier å ta en del plass. Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 8. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2010 Vet ikke hva den er, hehe den går ned i motoren men komer ikke til for ramma går over den. Har god plass i ramma! Skal komme med bilder, men gidder ikke å kople til kameraet nå... Lenke til kommentar
daruu Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Er vel veivhusventilasjonen. Den bør du ha på. Finnes mange filtere som er mere skjermet, evt går det ann å lage till ei ramme rundt det du har, så det ikke drar til seg så mye vann og møkk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå