Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Moderere drikking av alkohol - bli med?

Such

Anbefalte innlegg

huff, den er vrien. Det er ikke så enkelt å bare avtale hjemmetid i sånne situasjoner heller. Man vet jo at når en bestemmer seg for en ting så blir man ikke så enekl å ha med å gjøre når man drikker. Hva med at han blir med ut uten at han drikker selv? Eller at dere avtaler at du kommer hjem før han skal legge seg? Det er ikke så enkelt for han heller, for han blir sikkert tørst av at du drikker i nærheten av ham.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Han vil ikke at jeg skal gå ut, og jeg forstår han utrolig godt. Vet hvor kjipt det har vært å være hjemme når han har vært ute på vift. Er bare så urettferdig at jeg skal være den som "skal vise vei" hele tiden, og være den som ikke gjør de dumme tinga. Innimellom har jeg lyst å være dum, og litt ekkel, og bare tenke på meg selv. Men jeg er ikke sånn - selv om det blir til at jeg sitter her og er trist og lei, og ikke vet fram eller tilbake... :(

Lenke til kommentar

Vet hvordan det er. Her er det også sånn at vi helst går ut sammen. Men siden hun har venner å gå ut med, så kan ikke jeg nekte henne å gå ut med dem. Jeg er nødt til å reise i 5-6 timer om jeg skal finne drikkekameratene mine.

Det kan hende at de to ciderene du har igjen holder deg gående gjennom kvelden også da, med mindre du begynner å bli "varm i trøya" og har lyst til å gå ut for å glise litt. Kanskje det er lettere for ham om du avtaler å møte noen ute med, som du lover å være med når du er ute?

Lenke til kommentar

Blir til at både jeg og han drar til søsteren hans og deretter en tur på puben. Ikke det smarteste, men jeg orker ikke være sterk i dag. Føler jeg jobber så mye med dette alkoholproblemet, og i tillegg til depresjonene blir det rett og slett for mye til tider... Så, en tur ut i dag, og så tar vi morgendagen som det kommer.

Er veldig glad var pålogget nå Marius, det hjalp masse å taste litt!!! :D

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Denne helgen har ikke vært den enkleste. Jeg har egentlig vært flink i det siste, men så fort sola dukker opp er det utrolig vannskelig å ikke ta noen utepils. Og med utepils mener jeg en skikkelig tur ut, fra ettermiddag til natten. Så nå sliter jeg noe enormt med økonomien, og med ferie om noen uker, begynner jeg å bli veldig bekymret. Har masse penger kommende inn i juni, men ferien er i mai... Mulig jeg får lånt meg litt ett eller annet sted.

I går kveld var det en del alkohol her. Jeg klarte å stå i mot, men det gjorde ikke samboeren. Det er 4. dagen på rad han har vært full. Begynner å bli litt slitsomt. Men (heldigvis) ble han skikkelig syk, og innså at det var kroppen han sin måte å si at han må roe seg ned litt. Så jeg fikk lov til å kaste resten av alkoholen. Så etter han sovna stakk jeg ut å kastet det i konteinern. Litt usikker på om han kommer til å være sur på meg i dag, men jeg får vente å se når han våkner.

Jaja

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...