karakas Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 Sitter og vurderer andre mobil abb, og kommer over Ludo Gul (bedrift). Jeg ringer lite (under 60 min i måneden), og sender kanskje 20 meldinger, men bruker den noe mer til data, men ikke noe voldsomt. Siden den ikke har noen månedspris, og har rimelig gode minutt og MB priser så synest jeg den ser god ut. Finnes det andre abb som er bedre? Lenke til kommentar
rulleguru Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 Skal du ha det til en bedrift siden du ser på et bedriftsabonnement? Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 Det er jo et bedriftsabonnement! Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 Men det finst privatabonnement som er betre. Med One Call Faktura betalar ein oppstartavgift, men har inga månadsavgift. Ein ringer dessutan 2 timar gratis i månaden, og kan sende 90 (trur eg) gratis sms. Data kostar 1 kr. per MB, og dei har også tilbod om datapakkar som gjev endå billegare pris per MB Tele2 Sheriff og Ludo T6 er andre eksempel på "gratisabonnement". Desse tilbyr ein viss sum (175 kr.?) i månaden, som kan brukast fritt til ringing og sms. Ludo tillet også at ein brukar fribeløpet til mms eller data. Oppstartsavgifta er også inkludert i fribeløpet, og ein kan såleis (i teorien) ringe heilt gratis dersom ein ringer lite. Men eg reknar med at desse abonnementa føreset at det er privatpersonar, og IKKJE bedrifter som har dei. Difor spørsmålet om han skal ha det til privat eller bedrift. Lenke til kommentar
karakas Skrevet 20. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2009 (endret) Det er jo et bedriftsabonnement! Jeg har mulighet til å sette det på ei bedrift. Ellers så jeg på "T6", også men dsynest den hadde veldig dyr MB-pris med 4kr, og Sheriff er hele 8kr. Endret 20. desember 2009 av karakas Lenke til kommentar
rulleguru Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 Med det ringemønsteret du oppgir i førsteposten vil du med T6 ha et forbruk på 75kr + 8kr med en time ringing og 20 sms. Siden de første 185kr blir "sponset" av Ludo sitter du da igjen med 102kr til databruk. Så hvis det ikke er veldig store mengder data kan det fortsatt hende du kommer ut billigere med dette forhold til feks. Ludo Gul. Faktisk kan du ha et forbruk på 25MB i mnd uten at du engang får regning i posten! (har ikke regnet med oppstartspris per samtale) Med Ludo Gul vil akkurat samme bruksmønster gi en regning på 50kr (21 + 7 + 50) Dvs. med 60min, 20sms, 25mb data vil T6 gi deg 0kr i mnd og Gul gi deg 50kr i mnd. (+ oppstartsavgifter per samtale) Har du derimot en god del mer datatrafikk vil Gul bli billigere for deg. Med dobbelt så mye datatrafikk (50mb) vil T6 gi en regning på ca 100kr og Gul gi en regning på ca 100 og alt over det vil Gul være billigere. Husk at Gul(bedrift) er oppgitt uten moms og har akkurat samme priser som Gul(privat) når momsen er lagt til. Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 Også Tele2 har datapakkar: http://www.tele2.no/mobil/mobilsurf.html Lenke til kommentar
karakas Skrevet 20. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2009 Ok takk skal dere ha, får se på regningene mine ett par måneder fremover og se mer nøyaktig hvor mange MB jeg bruker. Lenke til kommentar
karakas Skrevet 30. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2009 Etter mye tenking og kalkulering tror jeg at jeg går for Sheriff+Mobilsurf, kunne gått for T6, men ser ikke ut til at Ludo har datapakker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå