Gå til innhold

Hvor har 32-bit-versjonen blitt av?

steinrr

Anbefalte innlegg

Kjøpte Windows 7 OEM 64-bit professional. Tenkte å prøve 64-bit, og så kunne jeg heller innstallere 32-bit hvis det var mye drivere som manglet.

Ser at det er et par ting som ikke fungerer, så jeg ønsker kanskje å nedgradere til 32-bit. Problemet er at det ikke ser ut som om 32-bit-versjonen følger med? Det fulgte bare med 1 CD og den stod det 64-bit på. Fikk heller ingen valg om hvilken versjon jeg ville innstallere når jeg innstallerte Windows.

Noen som vet noe om dette? Trodde at både 32 og 64-bit-versjonene fulgte med.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kjøpte Windows 7 OEM 64-bit professional. Tenkte å prøve 64-bit, og så kunne jeg heller innstallere 32-bit hvis det var mye drivere som manglet.

Ser at det er et par ting som ikke fungerer, så jeg ønsker kanskje å nedgradere til 32-bit. Problemet er at det ikke ser ut som om 32-bit-versjonen følger med? Det fulgte bare med 1 CD og den stod det 64-bit på. Fikk heller ingen valg om hvilken versjon jeg ville innstallere når jeg innstallerte Windows.

Noen som vet noe om dette? Trodde at både 32 og 64-bit-versjonene fulgte med.

Du svarer nå deg selv ganske greit på det der. Du kjøpte 64-bit versjonen, og fikk derfor 64-bit versjonen. Du forventer vel ikke å få med en BMW 318 når du kjøper en M3?

Dog, i Vista var det mulig å bruke produktnøkkelen på tvers av 32-bit og 64-bit versjonen, men da måtte du skaffe DVD-platen til f.eks 64-bit verjsonen selv (om det var 32-bit du hadde fra før).

Lenke til kommentar
Du svarer nå deg selv ganske greit på det der. Du kjøpte 64-bit versjonen, og fikk derfor 64-bit versjonen. Du forventer vel ikke å få med en BMW 318 når du kjøper en M3?

Nei, det gjelder andre regler for biler. Jeg hadde lest at både 32 og 64-bit-versjonen var i pakken når en kjøpte W7, men det kan se ut som om det ikke gjelder OEM.

Lenke til kommentar

Det med BMW-ene var nå satt litt på spissen da og ment humoristisk. :p Er ikke kjent med dette der du får med begge versjonen, men som du sier så gjelder nok ikke det OEM-versjonen. Men om det er samme greiene med 7 som med Vista så kan du skaffe deg platen til 32-bits versjonen på et annet vis (:ninja:) og prøve å bruke produktnøkkelen din. Det funket hvertfall med Vista. :)

Lenke til kommentar
Det med BMW-ene var nå satt litt på spissen da og ment humoristisk. :p Er ikke kjent med dette der du får med begge versjonen, men som du sier så gjelder nok ikke det OEM-versjonen. Men om det er samme greiene med 7 som med Vista så kan du skaffe deg platen til 32-bits versjonen på et annet vis (:ninja:) og prøve å bruke produktnøkkelen din. Det funket hvertfall med Vista. :)

Ja, tenkte at det kanskje går. Vanskelig å finne noe definitiv informasjon om dette på nettet. Må kanskje høre med Microsoft... :hmm:

Lenke til kommentar

Kan bekrefte at produktnøkkelen vil fungere både på 32bit og 64bit. Så kjenner du noen med Windows 7 32bit OEM plate, så kan du låne platen og bruke din egen lisens.

Ellers er det slik som andre sier, det er kun med fullversjonen du får begge platene, altså 32bit og 64bit. Kjøper du OEM eller Oppgradering får du kun den bit versjonen du kjøper.

Lenke til kommentar
Ja, tenkte at det kanskje går. Vanskelig å finne noe definitiv informasjon om dette på nettet. Må kanskje høre med Microsoft... :hmm:

Bare få noen med MSDN AA tilgang til og sende deg download clienten til Windows 7.

Så laster du den ned, og bruker din produkt nøkkel i installasjonen.

Lenke til kommentar
Kan bekrefte at produktnøkkelen vil fungere både på 32bit og 64bit. Så kjenner du noen med Windows 7 32bit OEM plate, så kan du låne platen og bruke din egen lisens.

Ellers er det slik som andre sier, det er kun med fullversjonen du får begge platene, altså 32bit og 64bit. Kjøper du OEM eller Oppgradering får du kun den bit versjonen du kjøper.

Har du testet det? Fant en del sider på nettet der det stod at det ikke fungerte for OEM. OEM-nøkkelen fungerte bare på den versjonen som var kjøpt ble det påstått...

Lenke til kommentar

Har ikke testet det nei, har ikke tilgang på OEM lisenser. Eller jeg har tilgang på W7 Starter OEM lisenser, men den versjonen kommer jo bare i 32bit versjon. Så der kan du selvsagt ikke bytte.

Kan være det folk skriver om. Alle andre nøkkeler går jo om hverandre, så synes det er rart om ikke OEM også gjør det.

Men på den andre siden så kan det være gjort for at folk eventuelt må kjøpe en ny lisens om de ønsker 64bit da....man vet aldri.

Fint om noen her kunne bekrefte om det går eller ikke da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...