walla Skrevet 29. mai 2003 Del Skrevet 29. mai 2003 hei, jeg har et lite hjemme nettverk med 2 maskiner som deler en adsl-linje gjennom en switch og nettverket funker helt fint. Den ene maskinen bruker win xp, mens den andre bruker win98 se.Så jeg lurte på om jeg kunne gjøre slik at xp-maskinen kunne bli en sånn admin maskin, slik at den liksom kan stenge internett tilgangen til den andre maskinen når jeg vil og jeg vil også kunne overvåke monitoren til den andre maskinen og kunne ta over styringa på den. Har dere noen løsninger for meg? Lenke til kommentar
enden Skrevet 29. mai 2003 Del Skrevet 29. mai 2003 Der må du nok finne spesial-programvare. ikkenoe problem å la en maskin dele internett til dan andre, og så skru det av og på, men overvåkingen er litt værre Lenke til kommentar
walla Skrevet 29. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2003 men internett-linjen går til en switch og ut fra switchen går det to kabler til hver av maskinene og har dere noen forslag til spesial-programvare? Lenke til kommentar
SpirreVipp Skrevet 29. mai 2003 Del Skrevet 29. mai 2003 Det blir kanskje ikke helt i samme gate, men jeg vet at noen routere har en mulighet for å styre oppkoplingstid samt overvåking pr. port. Styring av oppkoplingstiden gjelder da for alle maskiner som kopler på så da er det kanskje litt uaktuelt. Fordelen med en slik løsning er at du f. eks. får med brannvegg, NAT o.l. Lenke til kommentar
The.Arisen.One Skrevet 29. mai 2003 Del Skrevet 29. mai 2003 men internett-linjen går til en switch og ut fra switchen går det to kabler til hver av maskinene og har dere noen forslag til spesial-programvare? Du mener en kabel til hver PC ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå