-=Petter=- Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 Hei Da jeg sette maskinen min i dvalemodus. Ser alt ut til og være OK. Virker som om den lagrer alt som den skal på HD. Men i løpet av natta/dagen da den står i dvale, kan den skru seg på igjen av seg selv. Snakker ikke om hvilemodus her, men har skjedd det samme der. Finnes det et svar på hva dette kan være? Har to like maskiner, eneste forskjell er CPU på disse. Maskinene er av typen Multicom, Compal JFT00. Håper noen kan hjelpe. Mvh Petter Lenke til kommentar
granlibonden Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 Veit ikke, men kan det være at den er instilt på å laste ned og instalere oppdateringer på natta? Lenke til kommentar
-=Petter=- Skrevet 19. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2009 Er ikke det heller. Det har satt til og gjøres kl 18.00. Lenke til kommentar
hans A Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 Prøv å gå inn på enhetsbehandling-Netverkskort-strømstyring og fjern haken der det står "Tillat at denne enheten reaktiverer datamskinen." Lenke til kommentar
jollis Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 (endret) Feil svar. Endret 27. desember 2009 av J-Olav Lenke til kommentar
-=Petter=- Skrevet 29. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2009 Prøvde det. Hjalp ikke. Men fikk det il på en måte, men var litt dyåere inn i innstillingene.. Men husker ikke hvor det var nå i øyeblikket. Lenke til kommentar
-=Petter=- Skrevet 8. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2013 Prøver meg her igjen. Men nå går den ikke i dvale eller hvilemodus i det hele tatt. Skjermen blir svart, og det er det. Jeg har gått gjennom alle innstillinger jeg vet om. Både under strøm og avanserte innstillinger. Hva mer kan gjøres. Vil si at det fungerte fint før re install av windows. Er snakk om Win7 Håper noen kan hjelpe. Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 8. februar 2013 Del Skrevet 8. februar 2013 På min maskin må jeg skru av at mus og tastatur kan vekke maskinen fra dvale før jeg ble kvitt "problemet". Lenke til kommentar
-=Petter=- Skrevet 8. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2013 Takker for svar, men kan ikke finne dette under kontrollpanel, eller under verken tastatur eller mus i enhetsbehandlingen. Dette er en bærbar maskin Lenke til kommentar
EpicAlbert Skrevet 8. februar 2013 Del Skrevet 8. februar 2013 Du må gå på tastatur/mus i kontrollpanel-maskinvare-egenskaper-strømstyring for å endre på det Lenke til kommentar
-=Petter=- Skrevet 8. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2013 Jeg får bare (generelt), (driver) og (detaljer) der jeg. Intet når det gjlder strøm. Dette er det samme om jeg går via enhetsbehandling ved og høyre klikke Datamaskin. Lenke til kommentar
Lucifer24 Skrevet 8. februar 2013 Del Skrevet 8. februar 2013 Har vært borti at du må inn i bios, og slå av at den skal våkne av nettverksaktivitet. Kan jo også være andre lignende ting i bios som får den til å våkne. Lenke til kommentar
-=Petter=- Skrevet 8. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2013 (endret) Jeg kan sjekke bios, som forøverig har svært få valg på denne PCn. Det er heller ikke gjort noen forandringer i BIOS før eller etter reinnstallasjon av Windows. Men sjekker. Edit: Sjekket BIOS, ingenting der. Har kun: Klokke innstillinger, boot valg, passord i oppstart/HD og lagring/exit. Så ikke mange valg der... Edit 2: Sjekket helt lik maskin, den har valget dvale i start menyen. Innstillinger i win er også de samme, hva kan dette komme av? Endret 8. februar 2013 av -=Petter=- Lenke til kommentar
-=Petter=- Skrevet 8. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2013 Hei igjen søkt masse nå, og fant faktisk ut til slutt. Jeg måtte gå inn i avanserte strøminnstillinger via strømplan, og deaktivie "hybrid modus". Etter det fungerer det helt hundre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå