BakeKake Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 Morn! Jeg har en HP laptop her som i det siste har slitt litt med å holde seg tilkoblet på nettet. Det går litt i bølger, men innimellom, bl.a. i går kveld, er det helt grusomt og den nekter rett og slett å holde seg tilkoblet. Det som skjer: PCen er tilkoblet det trådløse nettet vårt. Routeren er så godt som på centimeteren nøyaktig en etasje under PCen, og signalet har jeg aldri hatt noe problem med. Likevel, innimellom virker det som om den har hoppet av eller noe, for MSN logges av, jeg disconnectes fra WoW, alle nettsidene jeg prøver laste stopper osv. Det er ganske greit å ordne, jeg bare kobler fra og kobler til på nytt og så går alt bra, men når det skjer 10 ganger på rad blir det litt ulevelig. Mitt spørsmål er om noen kan ha noen anelse om hva som forårsaker dette? Jeg har spurt litt rundt i familien min og ingen av de har merket noe særlig til dette, men det skal sies at jeg virkelig er den mest aktive nettbrukeren her i hjemmet Har kommet frem til at det enten er nettverksleverandøren som til tider suger, eller at det er nettverkskortet som har blitt delvis ødelagt. Høres det riktig ut? Jeg kjørte en restart av nettverkskortet i går kveld da det var som verst, men det hjalp ikke i det hele tatt. Akkurat nå ser det ut til å funke fint, om det var nettverkskortet hadde det vel fortsatt å plage meg? Takker for all hjelp! (: Lenke til kommentar
granlibonden Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 Sjekk om du får de samme problemene når du kobler til med kabel. Skjer dette når du jobber aktivt med maskinen, eller skjer det når den går i hvilemodus.? Lenke til kommentar
BakeKake Skrevet 19. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2009 Sjekk om du får de samme problemene når du kobler til med kabel. Skjer dette når du jobber aktivt med maskinen, eller skjer det når den går i hvilemodus.? Skal få testet med kabel (: Det skjer bare når jeg jobber aktivt med maskinen, gjerne når jeg har holdt på en stund også. Kan varme være et problem? Det begynner å bli en stund siden jeg fikk fjerna støv nå... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå