Alastor Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 Kan dere slutte med off topicen nå? Svar heller trådstarter, jeg har hørt at det skal være lurt. Velger man å være ulur kan man få innlegget slettet. Send meg en PM om det skulle være noe. Lenke til kommentar
SayNO2w33d Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 Hvorfor tiltrekkes så ofte seksuelle avvikere av religiøse samfunn? Min teori er at når du lærers opp til å tro at sekualitet og sex relaterte ting er synd og skam vil du før eller senere "synde" nettopp fordi det går mot den menneskelige naturen å syntes at kropp og seksualitet er synd, skittent og noe som bør ungåes.... Og når en først fristes da så er det "forbudne" mye mer fristende enn en som er vant til sex og som resoponderer naturlig på det. For å illustrere hva jeg mener: Jeg hadde en amerikansk kompis for noen år siden og han hadde aldri sett pupper på annet vis enn i et og annet mannfolk blad (pluss konas pupper såklart) (i USA så er dette med toppløshet strengt forbudt!!!) og han tok derfor helt av når vi kom på en bada strand der damene solte seg toppløse nettopp fordi han ikke hadde et naturlig syn på dette. Det ble fryktelig spennende og seksuelt for ham å se pupper og jeg måtte faktisk true skikkelig med at jeg ikke ville være sammen med ham der hvis han ikke ga seg med stirringen. For meg var ikke noe seksuellt i å se damer som solte seg toppløse fordi jeg har et naturlig forhold til det. Og det er her det meste av religion går rett på tryne, for de opplæres ikke til å ha et naturlig syn på seksualitet og sin egen kropp, tvert i mot. Skal også vedde for at det er MYE mer av dette i religiøse samfunn, men av ymse årsaker vil ikke folk si så mye. Det er ikke for ingenting Fin teori. Har tenkt det samme. Men du må også huske på at du har høy anseelse dersom du blir prest, og en seksuell avviker kan skjule seg bak et sølibatspåbud når han ikke får seg dame. På den måten blir han akseptert. Det er godt mulig at mennesker vil ha strenge rammer rundt sex for at det skal bli mer spennende. Når det ikke er forbudt, er det som brød og melk, og da kan en like godt nappe laksen. Lenke til kommentar
G Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 (endret) RWS kan du lenke til den saken i skottland også er du snill? Jeg kjenner en brite som gikk på katolsk kostskole i ett afrikansk land. Han fortalte sitt grufulle vitnesbyrd, om seksuellt misbruk. De vennene han ble kjent med på kostskolen fikk store ettervirkning av overgrepene. Noen selvmord har det blitt og alkoholisme med flere andre triste utfall. Han selv slapp å bli seksuellt misbrukt fordi han rømte kostskolen før presteskapet/lærerne begynte å tafse på ham. Når foreldrene ikke trodde ham og han ble sent i retur til skolen så truet han lederne på skolen med å la være å holde kjeft om forholdene. Da ble han utvist, og det var jo heldig for ham. Selv han har nok slitt en del med bare å få høre historiene om venner fra skolen der nede. Det var en streng katolsk skole hvor disiplin og pryl var hverdagslig. Mange var nær ved å være underernærte på grunn av vanskjøtsel og avstraffelser som gjorde at de ikke alltid fikk delta under måltidene. Endret 19. desember 2009 av G Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 Tråden er ryddet for off topic. TA POENGET - dette er ikke et forum for messende korstog i alle tråder, trådene handler om spesifikke saker og problemstillinger, og gi trådstarterne den respekten de fortjener. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 20. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2009 (endret) @ G Her har du en link .. og her har du en til.. Fra den saken i skottland. Den er virkelig fæl... Tenk å ofre ungene slik fordi prester er så vanskelige å få tak i.. De bare flyttet avvikerne til andre sogn når de ble avslørt, vel vitende om at de ville fortsette å missbruke barn... Er nesten så jeg har lyst til å innføre gapestokk og andre middelalderske avstraffelses metoder for å straffe de som står bak dette... fy for en gjeng!!! Endret 20. desember 2009 av RWS Lenke til kommentar
G Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 Han som jeg har beskrevet ovenfor (brite på katolsk kostskole i Afrikansk land), ville forsøke sammen med de andre "barna den gang": Enten: 1. Få en offentlig unnskyldning fra den katolske kirken (Paven) eller 2. Saksøke den katolske kirke i det mest passende land med ett gruppesøksmål, og forsøke å vinne slik at det blir publisitet omkring sex-overgrepene og andre typer overgrep mot barn Lenke til kommentar
Shiva82 Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 Har nettopp kjøpt boken Sex og Religion. Skal bli interessant å lese den i jula Det er nok en sammenheng av undertrykt seksualitet og utnytting av tillits- og maktforhold som spiller inn her... Lenke til kommentar
G Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 Den boken er på 248 sider. Det var utrolig mange religioner og sexvinklinger ut i fra reklamen i lenken din. Kan du gi oss tilbakemelding om boken klarte oppgaven med å fortelle om dette på en bra nok måte? God julelesning! Lenke til kommentar
Cyberfrog Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 Min teori er at når du lærers opp til å tro at sekualitet og sex relaterte ting er synd og skam vil du før eller senere "synde" nettopp fordi det går mot den menneskelige naturen å syntes at kropp og seksualitet er synd, skittent og noe som bør ungåes.... Og når en først fristes da så er det "forbudne" mye mer fristende enn en som er vant til sex og som resoponderer naturlig på det. Det kan for alt jeg vet være noe i dette. Men saken kan nok også ofte være langt enklere: En evt. streng religiøs oppdragelse i seg selv gjorde ikke personen til overgriper - overgriperen ble tiltrukket av et yrke hvor han trolig får sjansen til å jobbe med barn (altså: Årsaksforholdet er uklart, om det i det hele tatt eksisterer). Men hvis han faktisk er kristen, så "vet" han muligens at han kan bli tilgitt av Gud omtrent uansett hva han gjør, noe som sikkert er en fin, pervers bonus. Lenke til kommentar
PrettyBoy Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 Ville bare ha med denne i mine innlegg Lenke til kommentar
RWS Skrevet 22. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2009 HER fortelles det om flere overgrep fra de som faktisk har en agenda på akkurat dette.... Virker ikke som den agendaen hjelper stort da, av en eller annen grunn... Kanskje de skulle sjekke rullebladet til alle prester, pastorer eller whatever de heter alle sammen også, slik de gjør det i barnehager? Eller oppfordre alle i menigheten til å synge ut så fort de opplever noe slikt... har inntrykk av at det ofte blir hysjet ned nettopp for å slippe de negative aspektene slik fører med seg... De liker å fremstå som moralens voktere og det er derfor tydeligvis vanskelig å godta at de ikke lenger er det, selv om de ofrer noen unger underveis... Tror en holdnings endring er på sin plass jeg. Alt for mange har blitt misbrukt i en eller annen religiøs sammenheng at autoriteter som faktisk fremmer det motsatte... Men på den annen side er det jo akkurat dette en ser igjen i de mest kristne statene i USA også. Til mer kristne statene er til mer aborter, tennårings graviditeter, hjemmevold og andre uhyrligheter er der og det er jo litt rart da, når det er AKKURAT dette de påstår at det blir mindre av hvis de er kristne... Hørte jeg dobbeltmoral? Lenke til kommentar
G Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 Ja, tydeligvis en dobbeltmoral blant kristne. De preker om å ikke lyve og å være ærlige, men er de det selv når noe blir ubehagelig for organisasjonen sin (kirken sin), nei jeg tror ikke det! De hadde vunnet på å sparke slike prester med en offentlig advarsel. Folk hadde da fått ett noe bedre syn på kristne ledere enn det skakkjørte som i dag finnes. Militæret og skolen tillater ikke mobbing, og på den samme måten burde kirker ikke tillate slike handlinger blant sine ledere (seksuelle handlinger mot sårbare barn). Pedo-jævler, det er det de er. Lenke til kommentar
Mace Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 Har nettopp kjøpt boken Sex og Religion. Skal bli interessant å lese den i jula Det er nok en sammenheng av undertrykt seksualitet og utnytting av tillits- og maktforhold som spiller inn her... Ja, dette stemmer nok - i tillegg til at religion gir et ganske bra skalkeskjul for personer som ønsker å forgripe seg på barn. Det finnes også andre utsatte yrker på dette området som ikke har noe med religion å gjøre. Men det som er trist i nettop disse tilfellene er jo at kirken og de som er innblandet forsøker å dekke over hendelsene, fordi de ikke ønsker at kirken skal fremstå som "umoralsk". Forjævlig lite gjennomtenkt, spør du meg. Og ikke minst; vanvittig tragisk for de som blir rammet av faenskapet.. Kanskje de skulle sjekke rullebladet til alle prester, pastorer eller whatever de heter alle sammen også, slik de gjør det i barnehager? Eller oppfordre alle i menigheten til å synge ut så fort de opplever noe slikt... har inntrykk av at det ofte blir hysjet ned nettopp for å slippe de negative aspektene slik fører med seg... De liker å fremstå som moralens voktere og det er derfor tydeligvis vanskelig å godta at de ikke lenger er det, selv om de ofrer noen unger underveis... Tror en holdnings endring er på sin plass jeg. Alt for mange har blitt misbrukt i en eller annen religiøs sammenheng at autoriteter som faktisk fremmer det motsatte... Helt enig. Men det er viktig å huske at de fleste prester/pastorer (whatever) ikke forgriper seg på barn, og stiller seg sterkt i mot dette. Husker at vi hadde en slik hendelse i den lokale menigheten for en stund tilbake (hvor en voksen leder i en kirkeleir forgrep seg på en av ungdomsjentene i 14-15års alderen). Dette ble ikke forsøkt skjult, og personen både mistet stillingen sin i kirka og ble anmeldt til politi. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 Ja, dette stemmer nok - i tillegg til at religion gir et ganske bra skalkeskjul for personer som ønsker å forgripe seg på barn. Prest er et dårlig skalkeskjul for de pedofile. Barnehageansatt, barneskolelærer, barnelege osv. er et mye bedre skalkeskjul. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 23. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2009 Men det er viktig å huske at de fleste prester/pastorer (whatever) ikke forgriper seg på barn, og stiller seg sterkt i mot dette Såklart ikke. Tvert i mot så ser jeg et menneske som prøver å være et forbilde når jeg ser en prest, jeg ser ikke automatisk en kreepy barnemishandler... @IHS: Den holdningen du her viser med det du skriver er AKKURAT den holdningen som lar overgripere fortsette, det kalles skylapper! Du "ser" alle andres problem, men ikke dine egne... Flis og bjelke IHS, har du hørt om dem? Nå er det faktisk tatt ganske gode forhåndsregler i barnahage og andre steder og disse burde innføres i alle aspekter som omhandler voksne som jobber/er sammen med grupper av barn, også i preste yrket. Nå kommer det ganske godt frem i den siste linken min at det er fri kirkene som er flinkes til å si i fra og ikke de "store" (her i landet er ikke katolisme store da, men de er det mange steder i europa..) men katolikkene har virkelig en del å svare for i en del land ser det ut til. Og verre blir det tipper jeg, for etterhvert som folk mister den (ufortjente) respekten for religiøs tro dukker nok flere slike saker opp tipper jeg, så det er kanskje bare toppen av isfjellet vi har sett? Var i et bryllup for noen år siden da en onkel av bruden plutselig brøt sammen og begynte å fortelle om sitt helvette som ungdom utpå kvelden, om da han og en masse andre gutter ble misbrukt i en meget kjent og respektert kristen organisasjon av ikke mindre enn tre av lederne der. De ble truet med at dette var guds vilje og lignende ting, noe som tilslutt resulterte i et ganske opprivende brudd med både familien hans og vennene han hadde fordi de ikke trodde noe på ham når han fortalte dette og som frøs ham ut den gangen. Tipper også at det er en del slike som ham der ute enda, som aldri har turt å fortelle om overgrep foretatt av ledere i religiøse organisasjoner, men håper og tror at flere vil komme frem nå, da slikt ikke lenger er så tabu og forståelsen er langt større..... Har også hørt en del historier fra mine muslimske venner, så det forekommer der også... Trist er det uansett når barn blir offer for syke mennesker, uansett! Men jeg tror mye av det som skjer i religiøse sammenhenger rett og slett skyldes den ofte unaturlige vinklingen som blir satt på sex i religiøse sammenhenger.... Noe som også har forbedret seg fra hvordan dette var før, gudskjelov nær sagt! Lenke til kommentar
IHS Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 Ja, dette stemmer nok - i tillegg til at religion gir et ganske bra skalkeskjul for personer som ønsker å forgripe seg på barn. Prest er et dårlig skalkeskjul for de pedofile. Barnehageansatt, barneskolelærer, barnelege osv. er et mye bedre skalkeskjul. Den holdningen du her viser med det du skriver er AKKURAT den holdningen som lar overgripere fortsette, det kalles skylapper! Du "ser" alle andres problem, men ikke dine egne... egne ? Siden rollen til en barnehageansatt, barneskolelærer, barnelege osv. er fysisk kontakt med barna. Er dette et mye bedre skalkeskjul for pedofile, enn preste rollen, som ikke innkluderer fysisk kontakt med barna. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 23. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2009 Ja, dette stemmer nok - i tillegg til at religion gir et ganske bra skalkeskjul for personer som ønsker å forgripe seg på barn. Prest er et dårlig skalkeskjul for de pedofile. Barnehageansatt, barneskolelærer, barnelege osv. er et mye bedre skalkeskjul. Den holdningen du her viser med det du skriver er AKKURAT den holdningen som lar overgripere fortsette, det kalles skylapper! Du "ser" alle andres problem, men ikke dine egne... egne ? Siden rollen til en barnehageansatt, barneskolelærer, barnelege osv. er fysisk kontakt med barna. Er dette et mye bedre skalkeskjul for pedofile, enn preste rollen, som ikke innkluderer fysisk kontakt med barna. Joda det er det sikkert. Men så gode som dere kristne er til å lulle dere inn i tro så overrasker det meg ikke at dere luller dere inn i troen på at det ikke finnes noen prester som forgriper seg på barn heller....... Lenke til kommentar
Shiva82 Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 Den boken er på 248 sider. Det var utrolig mange religioner og sexvinklinger ut i fra reklamen i lenken din. Kan du gi oss tilbakemelding om boken klarte oppgaven med å fortelle om dette på en bra nok måte? God julelesning! Kan lage en egen tråd om det når jeg er ferdig med boka kanskje Lenke til kommentar
IHS Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 Ja, dette stemmer nok - i tillegg til at religion gir et ganske bra skalkeskjul for personer som ønsker å forgripe seg på barn. Prest er et dårlig skalkeskjul for de pedofile. Barnehageansatt, barneskolelærer, barnelege osv. er et mye bedre skalkeskjul. Den holdningen du her viser med det du skriver er AKKURAT den holdningen som lar overgripere fortsette, det kalles skylapper! Du "ser" alle andres problem, men ikke dine egne... egne ? Siden rollen til en barnehageansatt, barneskolelærer, barnelege osv. er fysisk kontakt med barna. Er dette et mye bedre skalkeskjul for pedofile, enn preste rollen, som ikke innkluderer fysisk kontakt med barna. Joda det er det sikkert. Men så gode som dere kristne er til å lulle dere inn i tro så overrasker det meg ikke at dere luller dere inn i troen på at det ikke finnes noen prester som forgriper seg på barn heller....... Selvsagt er det pedofile som greier å lure seg inn i preste rollen. Men dette er som sagt et dårlig skalkeskjul. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 23. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2009 (endret) Kan lage en egen tråd om det når jeg er ferdig med boka kanskje Ja gjør det! Som en prest engang sa: "Når en ser hvor godt mannens hofter passer til kvinnens hofter i misjonær stillingen så skjønner en fort at vi er skapt av gud!"... Merkelig egentlig at vår egentlige og naturlige samleie stilling er bakfra, doggystyle, da...... Ja, dette stemmer nok - i tillegg til at religion gir et ganske bra skalkeskjul for personer som ønsker å forgripe seg på barn. Prest er et dårlig skalkeskjul for de pedofile. Barnehageansatt, barneskolelærer, barnelege osv. er et mye bedre skalkeskjul. Den holdningen du her viser med det du skriver er AKKURAT den holdningen som lar overgripere fortsette, det kalles skylapper! Du "ser" alle andres problem, men ikke dine egne... egne ? Siden rollen til en barnehageansatt, barneskolelærer, barnelege osv. er fysisk kontakt med barna. Er dette et mye bedre skalkeskjul for pedofile, enn preste rollen, som ikke innkluderer fysisk kontakt med barna. Joda det er det sikkert. Men så gode som dere kristne er til å lulle dere inn i tro så overrasker det meg ikke at dere luller dere inn i troen på at det ikke finnes noen prester som forgriper seg på barn heller....... Selvsagt er det pedofile som greier å lure seg inn i preste rollen. Men dette er som sagt et dårlig skalkeskjul. Takk. Det var det jeg ville frem til. Så kan du fortelle ungene de misbruker at det er et dårlig skalkeskul.... Endret 23. desember 2009 av RWS Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå