Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Fanget film av gutt som onanerer

Manu333

Anbefalte innlegg

I mitt siste innlegg før dette presiserte jeg at en eksplisitt trussel ikke er nødvendig. :)

Ouch :)

Jeg forsøker å ikke spekulere altfor mye i hva TS tenkte og når. Men gitt din situasjonsbeskrivelse vil jeg anta at det foreligger en utpresningssituasjon. Forsettet må dog omfatte alle de elementene som gjør gjerningen straffbar, også tvangssituasjonen. Hvis man skal ta TS's ord på "face value" virker det ikke som om han har utvist den nødvendige grad av skyld i forhold til dette.

Basert på TS sin forklaring er jeg enig i at forsettet ikke dekket tvangssituasjonen da filmingen foregikk, ei heller da han informerte offeret om filmingen. Men det er åpenbart at TS ble kjent med tvangssituasjonen da tilbudet om penger kom, og TS valgte å opprettholde den implisitte trusselen. Det kan vel derfor argumenteres for at skyldkravet oppfylles underveis, og at situasjonen må sees under ett.

(...)Uansett om så er tilfelle vil publisering av en så intim film uten samtykke måtte anses å være rettsstridig.

Enig.

Vi har én sak som jeg finner (fra 60-tallet) der Høyesterett har dømt noen for å ha skapt en slik situasjon at noen følte seg truet. Der var et av domspremissene at "dette SÅ du", altså at gjerningsmannen forsto at vedkommende følte seg truet. Jeg finner ikke å kunne være like skråsikker i TS's sak.

Jeg presiserer at jeg jobber heller ikke med strafferett (mitt forvaltningsorgan skaper mye større problemer). Det er også godt mulig jeg er teit som legger TS's forklaring til grunn uten videre. Men da får jeg bare være teit.

Jeg er heller ikke skråsikker, men jeg anser det som en klar mulighet for at det TS har gjort, er straffbart. Uansett godt svart, selv om du jobber i et shady forvaltningsorgan. (Hvis det er i skatteetaten, kan du jo se på mulighetene for å nappe (tilfeldig ordvalg) TS for noen kroner.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
I mitt siste innlegg før dette presiserte jeg at en eksplisitt trussel ikke er nødvendig. :)
Ouch :)
Du er ikke den første.
Jeg forsøker å ikke spekulere altfor mye i hva TS tenkte og når. Men gitt din situasjonsbeskrivelse vil jeg anta at det foreligger en utpresningssituasjon. Forsettet må dog omfatte alle de elementene som gjør gjerningen straffbar, også tvangssituasjonen. Hvis man skal ta TS's ord på "face value" virker det ikke som om han har utvist den nødvendige grad av skyld i forhold til dette.

Basert på TS sin forklaring er jeg enig i at forsettet ikke dekket tvangssituasjonen da filmingen foregikk, ei heller da han informerte offeret om filmingen. Men det er åpenbart at TS ble kjent med tvangssituasjonen da tilbudet om penger kom, og TS valgte å opprettholde den implisitte trusselen. Det kan vel derfor argumenteres for at skyldkravet oppfylles underveis, og at situasjonen må sees under ett.

NB: Her argumenterer jeg for jussens skyld, ikke for tilhørernes.

Selv om TS skulle ha oppfylt skyldkravet, noe jeg for min del ikke er sikker på (det er ikke straffbart å være en løkskalle, i alle fall ikke så lenge skyldkravet er forsett), kan man se på når tapsvilkåret (" .. en handling som volder tap eller fare for tap ...") er oppfylt. Én mulighet er at offerets tilbud om penger er en handling som volder fare for tap (det er en reell risiko for at TS sier ja, altså en i høyeste grad mulig fare). Det vil da bli på dette tidspunktet man skal vurdere skyld (og forsåvidt også etterhvert som situasjonen utvikler seg, hvis skyld inntrer). Hvis man ser på slik TS presenterte situasjonen i sitt første innlegg hadde presentasjonen karakter av å være en person som sjekket om det han gjorde nå var ulovlig. Jeg har vansker for å se (igjen, jeg legger TS's forklaring til grunn) at TS på dette tidspunktet hadde utvist nødvendig skyld.

På et senere tidspunkt i tråden tok formodentligvis grådigheten overhånd. Raske penger er en klar fristelse. Tidsmomentet taler også klart imot ham -- jo lenger offeret føler seg i en tvangssituasjon, jo mer får situasjonen som helhet karakter av å være veloverveid fra TS's side.

... Og det slår meg selvfølgelig at du skrev at skyldkravet var oppfylt lenger ute i tråden. Stupid, stupid krikkert!

Vi har én sak som jeg finner (fra 60-tallet) der Høyesterett har dømt noen for å ha skapt en slik situasjon at noen følte seg truet. Der var et av domspremissene at "dette SÅ du", altså at gjerningsmannen forsto at vedkommende følte seg truet. Jeg finner ikke å kunne være like skråsikker i TS's sak.

Jeg presiserer at jeg jobber heller ikke med strafferett (mitt forvaltningsorgan skaper mye større problemer). Det er også godt mulig jeg er teit som legger TS's forklaring til grunn uten videre. Men da får jeg bare være teit.

Jeg er heller ikke skråsikker, men jeg anser det som en klar mulighet for at det TS har gjort, er straffbart. Uansett godt svart, selv om du jobber i et shady forvaltningsorgan. (Hvis det er i skatteetaten, kan du jo se på mulighetene for å nappe (tilfeldig ordvalg) TS for noen kroner.)

Så heldig er jeg ikke, men Skattedirektoratet ligger like over gangen...

Lenke til kommentar
Det er enda lettere å søke på problemstillingen, finne dine poster her, skjekke alle linker du har lagt ut, for eksempel signaturen din, jobbe seg innpå deg, og sparke når han er nærme nok! ^^

Søke på problemstillingen? "Some guys has a video of me wanking on cam, what to do?" :!:

Wow...jeg trodde heller ikke det ville funke :dribble:

Hah. :wee:

Lenke til kommentar
Har man ikke hodet over cam på slike msn sex greier?

Det ville vært det smarteste ja. Hadde det ikke vært et ansikt i samme film som "mer følsomme kroppsdeler" kunne jo filmen vært av hvem som helst. Idiotisk av fyren som lar seg filme egentlig.

Jeg ser kompisen av TS har postet. Er det noen som vet noe mer i saken? Hva har skjedd med filmen? Er det blitt betalt noen penger?

Lenke til kommentar
Vil bare si at det er ingen vits i å komme med moralsk dritt nå, ettersom "saken er løst".

Vil man ikke ha "moralsk dritt", så bør man kanskje ikke skryte av sånt tull på internett...

At saken er løst (uten at du spesifiserer hvordan) kommer neppe til å stoppe folk fra å poste.

Og kan også si at om det er ønsker, er det bare å melde fra til politiet osv. Mange som har brakt det opp i tråden, men tviler noen engang kommer til å gjøre det om jeg spør om det.

Hvor sannsynlig det er at noen gjør det skal jeg ikke spekulere på. Men jeg registrerer nok en gang at folk som sitter bak PC'en og tror de er anonyme er mye tøffere i trynet enn andre mennesker.

Vi er onde mennesker, og vi gjør vel verden et verre sted da. Medmenneskeligheten er nok på det verste.

Nei, dere er ikke onde. Dere er smågutter som ikke er gamle nok til å forstå forskjellen på rett og galt. Om dere burde skjønne det, så gamle som dere nå en gang er, er en helt annen sak...

Geir :)

Lenke til kommentar

Nå som tråden har eksistert lenge nok, føler jeg det er greit at vi faktisk forteller hva som har skjedd med filmen, ettersom vi ikke har sagt noe om det i tiden som har gått.

Tviler på at det faktisk kommer til å bringes nye emner opp i denne tråden, så like greit.

Da vi snakket med duden om penger og sånt, samme dagen som filming, sa vi at vi skulle snakkes på msn dagen etter... Så lagde vi posten og diskusjonen begynte.

Vi snakket faktisk aldri med han igjen, dagen etter, og han slettet oss som kontakt på msn.

Etter det har det faktisk ikke skjedd annet enn at diskusjonen har pågått.

Forskjellige ting har kommet opp, og jeg synes det har blitt en fin tråd!

Vi var jo selvfølgelig nok medmenneskelige og modne nok til å ikke legge ut på nettet, for vi er jo tross alt bare to snille gutter :fun:

Have fun! :new_woot:

Lenke til kommentar
Nå som tråden har eksistert lenge nok, føler jeg det er greit at vi faktisk forteller hva som har skjedd med filmen, ettersom vi ikke har sagt noe om det i tiden som har gått.

Tviler på at det faktisk kommer til å bringes nye emner opp i denne tråden, så like greit.

Da vi snakket med duden om penger og sånt, samme dagen som filming, sa vi at vi skulle snakkes på msn dagen etter... Så lagde vi posten og diskusjonen begynte.

Vi snakket faktisk aldri med han igjen, dagen etter, og han slettet oss som kontakt på msn.

Etter det har det faktisk ikke skjedd annet enn at diskusjonen har pågått.

Forskjellige ting har kommet opp, og jeg synes det har blitt en fin tråd!

Vi var jo selvfølgelig nok medmenneskelige og modne nok til å ikke legge ut på nettet, for vi er jo tross alt bare to snille gutter :fun:

Have fun! :new_woot:

Tråden har eksistert lenge nok, hva i all verden er meninga med det? Hvorfor sa dere bare ikke dette med en gang? Bare det at dere vurderte det er moralsk forkastelig. Nå er det ikke dette tråden egentlig går ut over, men noe som dette fortjener de reaksjonene dere har fått.

Finn dere en hobby.

Lenke til kommentar
Tråden har eksistert lenge nok, hva i all verden er meninga med det? Hvorfor sa dere bare ikke dette med en gang? Bare det at dere vurderte det er moralsk forkastelig. Nå er det ikke dette tråden egentlig går ut over, men noe som dette fortjener de reaksjonene dere har fått.

Finn dere en hobby.

Er du sur fordi det ikke skjedde noe mer med saken? :nei:

Du hadde også vurdert det om du var i TS sine sko. Det er tross alt snakk om tusenlapper, og ikke prøv å nekte at tanken hadde streifeit deg.

"Finn dere en hobby"? Hvis du er så jævlig opptatt av at slike ting ikke skal skje får du faen meg se å bli politiker så du kan jobbe med fritidsmuligheter og ordninger for ungdom altså :realmad:

Lenke til kommentar

Vel, det var morsomt å se utvikling i tråden.

Takk for støtte Humber! Vi snakka faktisk 10000 her, vanskelig å motstå vet dere.. Men selvfølgelig ikke for de som har sagt det er moralsk forkastelig..

Filmen er det faktisk ingen som har sett, ettersom vi sletta fra kamera. Har en kopi på en sikker disk på pcen, men grunnen til dette er vel egentlig fordi jeg ikke har tatt meg tid til å slette. Interessen for videoen falt drastisk dra han sletta oss på msn.

Lenke til kommentar
Takk for støtte Humber! Vi snakka faktisk 10000 her, vanskelig å motstå vet dere.. Men selvfølgelig ikke for de som har sagt det er moralsk forkastelig..

Vanskelig ville det nok vært for alle, i hvert fall så lenge man er i den alderen hvor ti tusen er en liten formue. Moralen gjør ikke at man ikke blir fristet, den bare varsler når man ikke bør følge fristelsen...

Geir :)

Lenke til kommentar

Det er godt mulig at de ikke aner hvem fyren er. Kanskje han hadde såpass vett at han brukte en falsk hotmail-adresse istedenfor en som lyder [email protected], og alt de har er et ansikt som dukker opp et par ganger på et noe lavkvalitets filmklipp.

- Hvor skal de laste opp filmen? Hvem skal de sende den til? Hva skal de sende som vedlegg? Norsk fyr som runker! muhaha.

Håper inderlig at det fins bedre grunner for at det ikke er gjort noe med filmen enn dette. Jeg synes nemlig det kan virke som noen prøver å redde sin egen ære... "Vi hadde aldri tenkt å publisere da, fyren slettet oss fra msn dagen etter da, denne tråden var bare for moro skyld da."

Lenke til kommentar
Det er godt mulig at de ikke aner hvem fyren er. Kanskje han hadde såpass vett at han brukte en falsk hotmail-adresse istedenfor en som lyder [email protected], og alt de har er et ansikt som dukker opp et par ganger på et noe lavkvalitets filmklipp.

- Hvor skal de laste opp filmen? Hvem skal de sende den til? Hva skal de sende som vedlegg? Norsk fyr som runker! muhaha.

Håper inderlig at det fins bedre grunner for at det ikke er gjort noe med filmen enn dette. Jeg synes nemlig det kan virke som noen prøver å redde sin egen ære... "Vi hadde aldri tenkt å publisere da, fyren slettet oss fra msn dagen etter da, denne tråden var bare for moro skyld da."

Jaja, du kan jo tro hva du selv vil. Redde sin ære. Det er hvert fall en ting jeg bryr meg om her på forumet.

Som sagt før..... Hadde ikke tenkt til å gjøre noe med filmen, men da han sa at han kunne gi oss 10000 spenn rett i fanget, ble det noe annet. Da han da ikke gadd å snakke med oss igjen, hadde vi mistet all interesse for filmen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...