Gå til innhold

Slutte jobben før jul?

Anbefalte innlegg

Hei! Poster denne i ot-baren siden jeg ikke føler den helt går under forumet "jobb"

Jeg er ansatt på en telefonopplysning via et bemanningsselskap som jeg fant på nett tidligere, jeg har jobbet her en god stund, men står fortsatt under som "vikar" hos bemanningsselskapet siden jeg skal slutte nå etter nyttår. Planen var å tjene så mye penger som mulig før jeg skulle til militæret, men så kommer saken.

Jeg hadde egentlig tenkt å si meg ferdig med jobben før jul, slik at jeg skulle få tid med familie, kjæresten og venner før jeg skulle dra til militæret, og dette sa jeg både på søknaden til jobben, og under jobbintervjuet, likevel ble jeg satt opp på jobb i stort sett hele jula(juleaften, 1. og 2. juledag, nyttårsaften++). Jeg sa umiddelbart ifra, og spurte hvorfor, og svaret jeg fikk var at avtalen mellom bemanningsselskapet og firmaet hadde satt slutt på avtalen etter nyttår, og altså ikke før jul. Spurte om det var mulig å få fri, men ettersom de andre med unger etc ville ha fri disse dager, ble de prioritert(forståelig i grunn), så etter litt snakk, følte jeg at dette ikke var noe jeg kunne gjøre noe med, og ga meg bare på det, i tillegg er det jo veldig bra betalt de dagene jeg har fått jobb.

Nå som julen nærmer seg skikkelig, kjenner jeg at jeg så absolutt heller vil feire jul med kjæresten som nå bor mange mil unna. Så jeg kan altså ikke bare ta meg en kjøretur til henne etter jobb for å si det sånn.

Det jeg er ute etter er da egentlig å vite hva dere ville ha gjort i denne situasjonen? Jeg ha full rett til å slutte jobben på dagen, ettersom jeg står ansatt som vikar, og ikke fastansatt, men dette vil skape mye problemer for jobben, ettersom de ikke har noen å steppe inn, noe som forøvrig er elending siden jeg likesågodt kunne ha blitt syk/noen andre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vær "grei" og nyt de ekstra rød-dagene med god betaling.

Julen er ikke mer enn du gjør det til selv; og ærlig talt - litt jobbing fra eller til er ikke det som utgjør mest, det går ann å gjøre mye ut av noen få dager fri, og lite ut av hele julen fri.

jeg trenger jobb. Kan du skaffe meg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...