aldrimerforum Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 Etter at jeg leste om Asus ul30vt så har jeg lyst til å fra den sisten typen MBP og bytte til ul30vt. ul30vt er en 13 tom ultralett PC med DEDIKERT nvidia G 210 M GPU som kan SLÅS AV etter behov. (den andre gpu er den strømsparende intel GM4500HD) Den har en intel 7300 CULV prosessor. Oppgitt 12 timer batterilevetid fra Asus, testet til 10 timer og 45 minutter (!!!) med vanlig surfing. (versus henholdsvis oppgitt 7 og reelle 4 timer på MBP) Asusen støtter samme type gestures på trackpaden og ser utrolig bra ut. Kan noen si meg en grunn til å ikke selge MBP for å kjøpe ul30vt når den lanseres i Norge? Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 Jeg grøsser når jeg ser alle de små «designdetaljene» i sprø plast som venter på å gå i oppløsning og generelt tvilsom estetikk. Men for all del, sikkert en maskin med mange fordeler. Hvis du virkelig trenger all den batteritiden ser jeg poenget med å gjøre en del kompromisser på andre fronter, hvis jeg går så lenge uten tilgang på strøm er jeg mest sannsynlig på telttur – der klarer jeg meg greit uten laptop. Men for min del er det på grunn av OS og programmer jeg er liker komplett uaktuelt å kjøpe noe uten eplelogo, det endrer jo perspektivene en del. Lenke til kommentar
KKake Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 Utvendig så PC-en rålekker ut, men isiden i plast med pianolakk likte jeg ikke helt. Men batterilevetiden var jo syk, men, trenger du virkelig 12 timer med batterilevetid? Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 (endret) Ja, CULV prosessorene er veldig energibesparende, men så er de vel også noe svakere enn C2D prosessorene? 210M kortet er vel hakket over MBPs 9400m, men det er vel ikke snakk om store greiene. Så som sagt kommer vel litt an på om du virkelig trenger så enormt mye batteritid, og selvfølgelig er du interessert i å bruke OSX så er det jo ikke noe spørsmål.... For Oss som bruker mac så er det jo operativsystemet som er den viktige faktoren. Siden du i de hele tatt spør om dette så er vel kanskje ikke dette så viktig for deg? Endret 19. desember 2009 av kakesjef Lenke til kommentar
aldrimerforum Skrevet 19. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2009 Egentlig så irriterer jeg meg litt over OSX, så det som får meg til å holde på MBPen nå er byggekvalitet, design og at den er meget stillegående. (dog lager den bra med lyd under load) Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 Siden du irriterer deg over OS X – er det lov å spørre hvor lenge du har brukt Mac? Det tar jo gjerne litt tid å bli kvitt gamle vaner og gjøremåter. Det er åpenbart en del som synes OS X er et genuint mindre egnet alternativ, men de fleste jeg har kommet over med dette standpunktet er avhengige av sære programmer som ikke finnes i Mac-utgave, og har ikke satt seg inn i det gode utvalget av programmer til Mac. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 Anbefaler at du prøver og tester ut asus'en og ser på byggekvalitet før du kjøper den. Og foreløpig er det ingen som har klaget på at den har dårlig byggekvalitet eller at den holder på å gå i oppløsning som enkelte her mener å tro. Plast har jo fungert i alle år uten at folk har klaget. Så på testen nå, ingen tvil om at den er en lekkerbisken men de store forandringene fra en vanlig asus( eller andre standard pc-merker) vil du nok ikke oppleve bortsett fra økt batterilevetid. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 Skal spise sokken min om den Asus-maskina i det hele tatt er i nærheten av MBP mtp byggekvalitet. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 Ingen som har sagt det, men det er heller ikke mange som har klaget på at asus har dårlig byggekvalitet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå