Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Skjermen virker i 1 sekund også blir den svart

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har satt sammen min egen maskin for 1 år siden og den har virket prikkfritt helt til nå idag (sitter på en annen pc nå).

Det som skjer er at når jeg starter opp pc-en så virker den helt fint, viftene går og lysene lyser. Dataen går som normalt. Så slår jeg på skjermen, ser windows skrivebordet med steam og alle programmene mine på skrivebordet i ca 1 sekund før skjermen blir svart. Jeg kan ikke se noen ting, men jeg merket at jeg kunne slå av og på skjermen så virket den i enda 1 sekund før den slo seg av, og slik kunne jeg holde på hele tiden.

Det hele startet med at jeg spilte WoW, plutselig ble halve skjermen litt mørk altså fra midten av skjermen og oppover fikk en mørkere tone enn resten, fra midten og nedover var helt normalt. Etter dette begynte problemet.

Jeg sjekket også bios samme problemet her teksten oppe var merkelig mørkt i 1 sekund før skjermen ble svart så får ikke gjort noe som helst på pcen.

Er det noen som kan tenke seg hva problemet kan være? mistenker HK eller skjermkortet men er usikker. Kan noen hjelpe? Takk på forhånd :)

Edit: Jeg prøvde også med en mindre skjerm men der kom det ikke opp noen ting i det hele tatt skjermen var bare svart. Står ikke "no signal" ellernoe er bare helt svart

Endret av Phoenix8
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
plutselig ble halve skjermen litt mørk altså fra midten av skjermen og oppover fikk en mørkere tone enn resten, fra midten og nedover var helt normalt. Etter dette begynte problemet.

Lukter lunta rundt om skjermkortet, jeg.. :)

Ok umulig å vite helt sikkert, men ja jeg tror det er det samme, men før jeg går til innkjøp av nytt skjermkort, vil jeg vite om du er noenlunde helt sikker eller noen andre som kan støtte dette synspunktet?

Lenke til kommentar

Det hørtes ut som skjermkortet ja.

Sjekk at skjermkortet sitter godt inne i sporet sitt, og at vifta går normalt.

Sjekk også strømkontaktene på skjermkortet.

Hvis du ikke finner noen dårlige tilkoblinger, så prøv å lån et annet skjermkort, for å se om det fungerer.

Men ja, det virker som skjermkortet ditt har knela.

Lenke til kommentar

ok takker for svar :) bruker XFX GTX 8800. Vifta går som normalt, prøvde å demontere hele skjermkortet og det var en del støv der :p fikk blåst det rent og fikk satt den sammen igjen, vifta går som normalt og samme problemet oppstår. ellers sitter skjermkortet godt på plassen sin, samme med strømkontaktene. Tenkte jeg skulle prøve et annet skjermkortspor for å se om det virker da men det får bli imorra :) Takker for all hjelp hvis ikke det funker heller så får jeg kjøpe nytt skjermkort

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...