Gå til innhold

Flere spørsmål rundt tilbud om jobb

HQKT

Anbefalte innlegg

Du kan gå frem på følgende måte:

"Jeg forstår at lønnen kan være opptil 435.000 i denne stillingen. Likevel tilbyr du bare meg 335.000. Du fortalte meg at du har intervjuet flere kandidater til stillingen. Du valgte altså meg for mine(dine kunnskaper/hva du tror du ble ansatt for). Med dette synes jeg det er rimelig å forvente en lønn på minst 420.000."

Siden du ikke prøver å få et maksimale ut av det aktuelle lønnsområdet, har du gjort det lettere for intervjueren å se dette som en vinn/vinn situasjon.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har en bachelor i informatikk fra HIST og en master i informasjonssystemer fra UiA.

Hva med å høre hva dine tidligere medstudenter tjener? Det vil jo gi deg ett bedre utgangspunkt. Teknastatestikk er bra pekepinne det også, men i bunn og grunn er det tilbud og etterspørsel som gjelder. F.eks. har jeg ett familiemedlem som har mastergrad, men det finnes bare relevante stillinger som krever bachelorgrad der hun bor. Det gjør at hun ikke får like mye lønn som hun i teorien kunne fått.

Uansett, jeg håper nå at du ender opp med ett bedre tilbud enn det du har blitt tilbudt til nå.

Endret av tickinghd
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hvis dette er en relevant it-jobb i forhold til din mastergrad:

Såvidt jeg vet var begynnerlønn ca 360-380 på bachelor og 380-420 på master i 2009. Men det hjelper jo såklart ikke med en master hvis jobben ikke krever stort mer enn noen kveldskurs innen IT.

Og husk, tør å si nei, og ikke minst tør å forhandle. Det arbeidsgiver tilbyr er skjelden 100% spikret.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...