Aleks Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 Likevel poenget hans er at du tar ikke to seter når bussen er full. Jeg selv oppfører meg en del annerledes enn Nordmenn flest (i alle fall her hvor jeg bor). Og når jeg reiste meg en gang for å la en eldre dame sitte, så ble ho mildt sagt sjokkert. At ho ble sjokkert syns jeg er ganske ille, sier bare hvordan folk flest er på bussen. Ikke bare nordmenn som er ille på det. Pappa fortalte for ikke så lenge siden så satt han på toget, som var helt fullt bortsett fra en plass. Inn kommer en utlending fra midtøsten en plass med sin gravide kone. Mannen tar plassen og setter seg mens den gravide kona må stå. Pappa tilbydde plassen sin til henne, men da ble mannen litt mer med og ga plassen sin til kona. Vet ikke om det var mannen som var idiotisk eller om det er slik kultur de har, men sykt er det uansett. Lenke til kommentar
JeanDietrich Skrevet 23. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2009 Jaja, vi har alle våre problemer. Hva er egentlig forskjellen på at du skal oppta en plass framfor at han som satt der fra før gjør det? Gjør som oss andre: vent på ledig bord. Skal jeg liksom bare stå å henge midt i restauranten som kryr av folk, helt til jeg skimter et ledig bord? 1 Lenke til kommentar
Ercles Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 Eller gå et annet sted? Lenke til kommentar
Musty Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 (endret) eller be en servitør om å rydde/vaske et av de ledige bordene? edit: hva er det du er sur for? at andre går ut og spiser samtidig som deg? At restauranten er for liten? Endret 23. desember 2009 av Musty Lenke til kommentar
Myou Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 Har selv opplevd det samme når det kommer til buss. Jaja, om du har veldig mye bagasje så er det ikke verdens undergang om du skulle måtte oppta 2 plasser. Men når det sitter for eks ei jente som absolutt skal ha eget sete til håndveska si, da tar jeg meg for all del den frihet til å spørre høflig om å å få sitte. Samme gjelder andre lignende situasjoner. Føler at folk generelt ikke er så veldig innbydende når det kommer til den slags. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 Da har du absolutt ingen grunn til å klage i det hele tatt! du kunne spurt om å komme forbi, for å spørre vedkommende om du kunne sitte der. Hadde tatt deg 10 sekunder. Er bussen full av folk som står i midtgangen er det ikke alltid like lett og komme forbi. Og er det egentlig lov? Hvor mange vil vel ikke dø eller bli hardt skadet i en ulykke, der halvpparten av passasjerene står? Lenke til kommentar
JeanDietrich Skrevet 23. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2009 Eller gå et annet sted? Det var jo fullt alle steder, da, rishode. Hehe.. Vel, problemet er nok ikke stort annet enn det faktum at jeg AVSKYR at alle skal tenke likt. Når én skare setter målet mot et bestemt sted, gjør enda en annen det samme samtidig. Og slik oppstår et evinnelig kaos og en forjævlig irritasjon over mine medmennesker! I blant har jeg store vansker med å fatte at jeg er blant dere.... og ikke blant noen superintelligente aliens som enda ikke er oppdaget! 1 Lenke til kommentar
Mokko Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 Da har du absolutt ingen grunn til å klage i det hele tatt! du kunne spurt om å komme forbi, for å spørre vedkommende om du kunne sitte der. Hadde tatt deg 10 sekunder. Er bussen full av folk som står i midtgangen er det ikke alltid like lett og komme forbi. Og er det egentlig lov? Hvor mange vil vel ikke dø eller bli hardt skadet i en ulykke, der halvpparten av passasjerene står? Lurer litt på dette jeg også. I en personbil er det krise om man ikke har på seg beltet, men i en buss (ihvertfall den jeg tar til skolen) er det liksom helt greit at det står mellom 10-20 personer skviset sammen i midtgangen.. Lenke til kommentar
JeanDietrich Skrevet 23. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2009 Hvor mange ganger trengs det å si at den menneskelige hjernen består av logiske svikter? 1 Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 Jaja, vi har alle våre problemer. Hva er egentlig forskjellen på at du skal oppta en plass framfor at han som satt der fra før gjør det? Gjør som oss andre: vent på ledig bord. Skal jeg liksom bare stå å henge midt i restauranten som kryr av folk, helt til jeg skimter et ledig bord? Ja, hva tror du egentlig andre gjør? Eventuelt gå et annet sted. Du mener altså at en som spiser alene ikke skal få oppta et bord fordi du vil spise? Jada. Du snakker om logiske brister. Lenke til kommentar
Dammed Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 Det er lov å stå i bussen, ta en titt rundt førersete, skal være et klistremerke som viser hvor mange bussen har plass til, stående og sittende. Lenke til kommentar
dymoletratag Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 Det er vel lov fordi vi ennå ikke har opplevd en stygg ulykke med en buss med stående passasjerer. Dessuten vil en buss med 70 mennesker i seg oppføre seg som en bulldozer i en eventuell kollisjon med en personbil. Lenke til kommentar
JeanDietrich Skrevet 23. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2009 Du mener altså at en som spiser alene ikke skal få oppta et bord fordi du vil spise? Jada. Du snakker om logiske brister. Haha. Logiske brister er tydeligvis det som regjerer i ditt legeme - ingenting av den setningen der har med mitt utsagn å gjøre. THINK AGAIN OR LEAVE THIS THREAD! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå