JeanDietrich Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 Jeg har i det siste... sannsynligvis grunnet julens tendenser til å drive det vanlige mennesket hals over hodet, vært offer for menneskers evne til å irritere. Nå i dag skulle jeg og bestemor se etter et ledig bord på Egon, for en enkel julelunsj, men vi kom faen ikke langt... Det var altså så stappfullt av folk - og var det en ledig krok der, så var bordene enten tilskitnet og ikke avryddet, eller det satt én stusselig, staselig og tilsynelatende usosial mann slik ubeleilig plassert at hele kroken vekte avsky - ja, for hadde vi satt oss der likevel, så hadde vi kommet så tett oppi ham at han nok hadde følt det som et overtramp! Hvorfor plasserer de i det hele tatt bord på en slik måte? Det ér jo helt nyttesløst. Så det jeg vil fram til, er at dette virkelig vekket irritasjonen i meg. Det kan også sies slik at jeg fikk en aha-opplevelse, der jeg innså hvor formidabelt forstyrrende det er når folk opptar plasser! Når de sprer seg utover som meterlange slanger, ja, da har de virkelig nådd det ytterste av min toleranse. Jeg mener, det finnes visse uskrevne regler: Man skal da alltid la en plass stå åpen for et vedkommende som meg! 1 Lenke til kommentar
JeanDietrich Skrevet 19. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2009 Hvem slettet svaret jeg fikk her? Umåtelig unødvendig oppførsel på enkelte her... 1 Lenke til kommentar
Ercles Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 Jeg har problemer med å forstå hvor du vil hen med denne tråden. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 JeanDietrich føler seg liten i denne store verden. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 JeanDietrich føler seg liten i denne store verden. Neeei, trur han heller føler seg for stor denne verda. Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 Jeg skjønner godt hva han mener. Jeg gikk inn på Sakana sushi her forleden. For de som ikke har vært der, kan det beskrives som et svært lite lokale med to etager à 3x6 meter. Det var to bord ledig, et 4-personers bord, og et 2-personers bord. Du er én person som vil ha lunsj, hvor ville du satt seg? Jeg spør leserne...ikke lyv. Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 Kjenner følelsen. Var ute og gikk tur. Ikke et menneske og se... Bare en katt (Else) og himmelen. Lenke til kommentar
sultanIverigste Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 Nordmenn er livredd andre mennesker! Cafeer i norge skulle vært lagd med vegger mellom vært menneske så vi er sikre på ikke møte hverandre, eller snakke med hverandre! Verdens med usosiale land! Snakker du til meg på bussen! NEI!! ikke gjør det! Da får jeg angst! Dyp angst! Helt ikke sett deg siden av meg! Da får jeg angst og føler svært ubehag! Ser du ikke det på meg? Latterlig! Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 Ja det er de tåpelige byfolkene som ikke tørr og snakke med andre... Redd for og bli dømt... Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 Jaja, vi har alle våre problemer. Hva er egentlig forskjellen på at du skal oppta en plass framfor at han som satt der fra før gjør det? Gjør som oss andre: vent på ledig bord. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 Nordmenn er livredd andre mennesker! Cafeer i norge skulle vært lagd med vegger mellom vært menneske så vi er sikre på ikke møte hverandre, eller snakke med hverandre! Verdens med usosiale land! Snakker du til meg på bussen! NEI!! ikke gjør det! Da får jeg angst! Dyp angst! Helt ikke sett deg siden av meg! Da får jeg angst og føler svært ubehag! Ser du ikke det på meg? Latterlig! Enig, men om mennesker vil være/sitte alene så burde de få lov til det. Lenke til kommentar
Mokko Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 Kjente virkelig jeg ble sint da jeg kom på bussen for noen dager siden, sammen med en hel haug andre. Det var så klart ingen ledige seter, og minste ti stk, inkludert meg, måtte stå. Også sitter det jammenmeg en kar i den andre enden av bussen og opptar to seter, ett til seg selv og ett til sekken sin. Han sov ikke eller noe sånt, han var fult bevisst om at bussen var fylt til randen av mennesker og at mange kunne tenke seg å hvile ut i et halvkomfortabelt bussete i stedet for å stå, men å flytte på den lille sekken sin kunne ikke falle ham inn. Lenke til kommentar
kjermy Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 (endret) Kjente virkelig jeg ble sint da jeg kom på bussen for noen dager siden, sammen med en hel haug andre. Det var så klart ingen ledige seter, og minste ti stk, inkludert meg, måtte stå. Også sitter det jammenmeg en kar i den andre enden av bussen og opptar to seter, ett til seg selv og ett til sekken sin. Han sov ikke eller noe sånt, han var fult bevisst om at bussen var fylt til randen av mennesker og at mange kunne tenke seg å hvile ut i et halvkomfortabelt bussete i stedet for å stå, men å flytte på den lille sekken sin kunne ikke falle ham inn. Så gå å spør han om å få sitte vel! Endret 20. desember 2009 av kjermy Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 Kjente virkelig jeg ble sint da jeg kom på bussen for noen dager siden, sammen med en hel haug andre. Det var så klart ingen ledige seter, og minste ti stk, inkludert meg, måtte stå. Også sitter det jammenmeg en kar i den andre enden av bussen og opptar to seter, ett til seg selv og ett til sekken sin. Han sov ikke eller noe sånt, han var fult bevisst om at bussen var fylt til randen av mennesker og at mange kunne tenke seg å hvile ut i et halvkomfortabelt bussete i stedet for å stå, men å flytte på den lille sekken sin kunne ikke falle ham inn. Så gå å spør han om å få sitte vel! Enig. Hvor vanskelig er det egentlig å spørre? Lenke til kommentar
Mokko Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 Kjente virkelig jeg ble sint da jeg kom på bussen for noen dager siden, sammen med en hel haug andre. Det var så klart ingen ledige seter, og minste ti stk, inkludert meg, måtte stå. Også sitter det jammenmeg en kar i den andre enden av bussen og opptar to seter, ett til seg selv og ett til sekken sin. Han sov ikke eller noe sånt, han var fult bevisst om at bussen var fylt til randen av mennesker og at mange kunne tenke seg å hvile ut i et halvkomfortabelt bussete i stedet for å stå, men å flytte på den lille sekken sin kunne ikke falle ham inn. Så gå å spør han om å få sitte vel! Enig. Hvor vanskelig er det egentlig å spørre? Som sagt var han i andre ende av bussen, og jeg hadde en haug med stående mennesker på veien frem til setet, så jeg droppet det. Lenke til kommentar
Swafty Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 En god metode om bussen er nogenlunde full og du vil sitte alene, om du sitter litt foran lukker du øynene og later som du sover i det de passerer, ingen setter seg da! Lenke til kommentar
SML Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 Kjente virkelig jeg ble sint da jeg kom på bussen for noen dager siden, sammen med en hel haug andre. Det var så klart ingen ledige seter, og minste ti stk, inkludert meg, måtte stå. Også sitter det jammenmeg en kar i den andre enden av bussen og opptar to seter, ett til seg selv og ett til sekken sin. Han sov ikke eller noe sånt, han var fult bevisst om at bussen var fylt til randen av mennesker og at mange kunne tenke seg å hvile ut i et halvkomfortabelt bussete i stedet for å stå, men å flytte på den lille sekken sin kunne ikke falle ham inn. Så gå å spør han om å få sitte vel! Enig. Hvor vanskelig er det egentlig å spørre? Som sagt var han i andre ende av bussen, og jeg hadde en haug med stående mennesker på veien frem til setet, så jeg droppet det. Da har du absolutt ingen grunn til å klage i det hele tatt! du kunne spurt om å komme forbi, for å spørre vedkommende om du kunne sitte der. Hadde tatt deg 10 sekunder. Lenke til kommentar
Mokko Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 Jeg klager ikke nødvendigvis over at jeg måtte stå, det var ikke så slitsomt. Jeg klager over at denne egoisten ikke vill sette sekken på fanget sitt for å la andre ta plass ved siden av ham, for det er faktisk slik at det er en del som vegrer seg mot å snakke/spørre ukjente folk. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 Jeg klager ikke nødvendigvis over at jeg måtte stå, det var ikke så slitsomt. Jeg klager over at denne egoisten ikke vill sette sekken på fanget sitt for å la andre ta plass ved siden av ham, for det er faktisk slik at det er en del som vegrer seg mot å snakke/spørre ukjente folk. Det er noe de i så fall bør jobbe med, og ikke noe resten av samfunnet skal justere seg rundt. Lenke til kommentar
Dammed Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 Likevel poenget hans er at du tar ikke to seter når bussen er full. Jeg selv oppfører meg en del annerledes enn Nordmenn flest (i alle fall her hvor jeg bor). Og når jeg reiste meg en gang for å la en eldre dame sitte, så ble ho mildt sagt sjokkert. At ho ble sjokkert syns jeg er ganske ille, sier bare hvordan folk flest er på bussen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå