Gå til innhold

BK: Studio portrett, Julia


TGB

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt i tvil om det fungerer med såpass tynn DOF? Forøvrig er minimalt med postprosessering gjort på bilde. Litt curves og fjerning av ujevnheter/arr i huden.

 

Benyttet Profoto D1 500 Air, som gir klokkestødig 5600 Kelvin uansett, tror jeg har blitt forelsket i utstyr ikke laget av Nikon ;) Regner med at D3'en min slutter å fungere ved neste firmware oppgradering :D

 

Edit: skrivefeil

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Teknisk sett er dette noen ligaer over hva enn jeg skulle klare å produsere av portretter, men kan vel droppe inn med noen ord for det om... :roll:

 

Klarer ikke helt å ta henne seriøst, for å sitere min bedre halvdel som kommenterer fra sidelinjen her;

(OBS! Passer ikke for sarte sjeler...)

Det ser ut som om hun nettopp har pierca musa og angrer, men tør ikke ta den ut!

 

 

 

Det blir litt sånn mykporrgreier med den teasende leppa og skjorta tilfeldigvis nedpå skulderen...

 

Men det er jo bare smak og behag. Bildet i seg selv er meget bra utført :D

Lenke til kommentar
Litt i tvil om det fungerer med såpass tynn DOF? Forøvrig er minimalt med postprosessering gjort på bilde. Litt curves og fjerning av ujevnheter/arr i huden.

 

Benyttet Profoto D1 500 Air, som gir klokkestødig 5600 Kelvin uansett, tror jeg har blitt forelsket i utstyr ikke laget av Nikon ;) Regner med at D3'en min slutter å fungere ved neste firmware oppgradering :D

 

Edit: skrivefeil

 

fint bilde :) får nesten dårlig samvittighet for at jeg ikke en gang har sett gjennom mine, men jobbet 7 timer overtid i dag, og ikke ferdig før 23:00 i natt, så *snork* dette får vente.

Lenke til kommentar

Det første, toppen hennes er grei, men BH stroppen og halskjede plager meg. Lyset er pent men som Larsenio sa, utrykket funker ikke.

 

Nr 2. Samme lys ser jeg, dette er bedre. Skulle ønske haka hennes var litt høyere opp slik at jeg ikke får følelsen av at hun ser ned på meg. Få luggen vekk fra annsiktet!

Lenke til kommentar
Det første, toppen hennes er grei, men BH stroppen og halskjede plager meg. Lyset er pent men som Larsenio sa, utrykket funker ikke.

 

Nr 2. Samme lys ser jeg, dette er bedre. Skulle ønske haka hennes var litt høyere opp slik at jeg ikke får følelsen av at hun ser ned på meg. Få luggen vekk fra annsiktet!

Takker for tilbakemeldinger. Poenget med bilde 2 var nettopp at modell ser ned på seer, det var hele planen med bildet :) Så at du kommenterte nettopp dette gjør meg veldig fornøyd, mål oppnådd :)

 

Edit:

Tenkte å bruke bilder fra denne shoot for å prøve ut helt nye redigeringsteknikker. Om det blir noe fornuftig legger jeg ut.

Endret av TGB
Lenke til kommentar

jeg synes bilde nr 2 hadde den beste belysningen (styrke, retning og mykhet) på hode og det meste av kroppen, men litt for mye på hendene. Siste bilde ble litt for mørkt på hodet, men bedre på hendene. I begge tilfeller kunne jeg kanskje ønsket meg litt varmere lys (dvs mer gult/oransje, det blir vel lavere temperatur når du snakker Kelvin?).

 

Lyset på det første bilde er også bra, men som du selv påpeker, jeg kunne nok gjerne fått sett litt mere DOF her, vet ikke helt hvorfor, men det er noe ved bildet som gjør at jeg gjerne vil se alt håret i fokus.

 

Ellers er det bare å fortsette, du har absolutt noe på gang her ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
jeg synes bilde nr 2 hadde den beste belysningen (styrke, retning og mykhet) på hode og det meste av kroppen, men litt for mye på hendene. Siste bilde ble litt for mørkt på hodet, men bedre på hendene. I begge tilfeller kunne jeg kanskje ønsket meg litt varmere lys (dvs mer gult/oransje, det blir vel lavere temperatur når du snakker Kelvin?).

 

Lyset på det første bilde er også bra, men som du selv påpeker, jeg kunne nok gjerne fått sett litt mere DOF her, vet ikke helt hvorfor, men det er noe ved bildet som gjør at jeg gjerne vil se alt håret i fokus.

 

Ellers er det bare å fortsette, du har absolutt noe på gang her ;)

 

 

Ser her at dere bruker uttrykke DOF, hva betyr det? Bare lurer jeg :) Er så ny på dette å da må jeg nesten spørre :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Ta meg for det jeg er.. en amatør på dette området. Jeg likte bilde nr 2 best, men det jeg savner mest er at hele dama er med. Det blir litt "trangt" føler jeg når albuene er kappet vekk. :) Og hva med å forsøke fremstille bildet i sorthvitt også? :) Tror det kunne ha gjort seg altså.

 

EDIT: Typo

Endret av Slettet+3124
Lenke til kommentar
Ta meg for det jeg er.. en amatør på dette området. Jeg likte bilde nr 2 best, men det jeg savner mest er at hele dama er med. Det blir litt "trangt" føler jeg når albuene er kappet vekk. :) Og hva med å forsøke fremstille bildet i sorthvitt også? :) Tror det kunne ha gjort seg altså.

 

EDIT: Typo

Takker for tilbakemeldinger, det er komponert trangt med vilje for å fremheve "budskapet"/følelsen i bilde :) Har flere andre bilder med mer luft, men tilsvarende positur med mer rom rundt modell ga ikke samme effekt. B/W har jeg testet; men bildet gjorde seg absolutt best i farger etter mitt syn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...