Gjest medlem-98070 Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 Flytter på hybel på nyåret og må sette opp eget nett der. Vil ha det billigste som er, men det må funnke helt greit til vanlig surfing (nedlasting har jeg forståelse for at ikke vil være på topp). Kan dere anbefale billige og bra abbonnementer? Bør jeg gå for router eller mobilt bredbånd? Har lenge hatt lyst på mobilt bredbånd, men har hørt det er dyrt i etablering...? Det er fiber i gata jeg skal bo i, men tror ikke det er lagt opp til hybelen, så sannsynlnigvis får jeg ikke fibernett. Takker for tips Lenke til kommentar
skybertharmp5 Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 Flytter på hybel på nyåret og må sette opp eget nett der. Vil ha det billigste som er, men det må funnke helt greit til vanlig surfing (nedlasting har jeg forståelse for at ikke vil være på topp). Kan dere anbefale billige og bra abbonnementer? Bør jeg gå for router eller mobilt bredbånd? Har lenge hatt lyst på mobilt bredbånd, men har hørt det er dyrt i etablering...? Det er fiber i gata jeg skal bo i, men tror ikke det er lagt opp til hybelen, så sannsynlnigvis får jeg ikke fibernett. Takker for tips få deg altibox di strekker fibernettet opp til leiligheter for 2500 gjennom luften ! http://www.altibox.no/omaltibox/leverandorer velg en leverandør nert deg og sjekk prisene dias. med altibox får du velge mellom hastighetene (på fibernett) 10/10 Mbps, 30/30 Mbps, 50/50 Mbps. dette er ihvertfall det eg ville gått for Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070 Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 Hey, takk for svaret Hva må jeg betale for abbonnement da? Synes 2500 er en litt stiv engangspris, skal ikke bo i leiligheten så veldig lenge så spørs om det blir verdt det... =/ foreløpig tenker jeg mest på mobilt bredbånd siden jeg bare kan ta det med meg når jeg flytter igjen og bruke andre steder også, men så har jeg ikke satt meg inn i priser heller da... Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 Kommer an på hva du har tenkt å bruke nettlinja på da. Alt som heter online gaming kan du legge på hylla pga aaaaaaltfor høy ping. Torrentvimsing kan du også vurdere å droppe, siden det er begrensning på hvor mye du får lov til å laste ned. I tillegg funker det ikke helt perfekt siden det er høy ping, og den takler ikke så altfor mange koblinger. Spesielt billig er det heller ikke. For å vite hvilken leverandør du bør velge, må man vite litt om hvor du bor, og hva de leverer i det området. Telepriser.no er et fint sted å starte, det er en fantastisk prisguide for bredbåndstjenester. Du kan også gjøre en sjekk med Kapaks, en infotjeneste som sier hvor langt unna sentralen du bor, samt hvilke hastiheter på et ADSL-abn du kan få. påloggingsinfo finner du her: http://www.freakforum.nu/forum/printthread.php?t=17603 Lykke til. Husk at du kan få både ADSL, kabelinternett og Altibox. Sistnevnte er anbefalt, men koster endel, ihvertfall hvis det er midlertidig bosted. Lenke til kommentar
jocke Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 Om det er i Oslo du skal bo, kan du sjekke muligheten/dekning for 4G fra NetCom. Noen på jobben har testet det mot speedtest.net og målt det til: Ned: 15 Mb/s Opp: 0.42 Mb/s Ping: 41ms Dette er med to striper på dekningsindikatoren. Lenke til kommentar
skybertharmp5 Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 Hey, takk for svaret Hva må jeg betale for abbonnement da? Synes 2500 er en litt stiv engangspris, skal ikke bo i leiligheten så veldig lenge så spørs om det blir verdt det... =/ foreløpig tenker jeg mest på mobilt bredbånd siden jeg bare kan ta det med meg når jeg flytter igjen og bruke andre steder også, men så har jeg ikke satt meg inn i priser heller da... ja, men visst den plassen du flytter til allerede har fiber så driter du i og betale 2500 no da kjøper du bare hos telenor eller nexgentel di har greie abenomang. men har jo litt og si ka du skal bruke den til og visst du har tenkt og spille online med mobilt bredbånd så går ikke det for du får altfor liten linje med det drittet der men skal no funke greit til og surfe nettet og sjekke mail. men eg ville nok ha valgt internett gjennom vanlig linje visst den hybelen din har det fra før av, ellers ville eg nok gått for mobilt bredbånd (sisste utvei) er opp til deg ka du vil ha, men eg kan ikke si noe på vanlig bredbånd for der er nesten alle helt lik... Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070 Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Har bestemt jeg skal gåfor mobilt bredbånd, tror det blir enklest og har hørt dekningen i mitt område er meget god. Vil ikke ha begrensning eller betale per mb, så vurderer Ice Alltid På Nett Netcom Hele Tiden Ice koster 299 i mnd med 3 mnd gratis, og usb model til kun 1 kr. Netcom koser 249 i mnd med 2 mnd gratis, så det blir jo dermed litt billigere enn Ice, men jeg finner ikke noe info på siden om åssen det er med usb modem, leste bare noe greier om simkort og PC med 3G som jeg ikke skjønte noe av... får man USB modem av Netcom inkl i prisen? Og støtter de bruk i Sverige også sånn som Ice? Lenke til kommentar
NeoGeo Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Du kan sjekke telepriser.no for best pris på ADSL hvis det er ett alternativ. Der er den billigste leverandøren Telipol 239 kr for 2048/300. Trådløst er jo ganske praktisk hvis du har laptop og reiser litt Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070 Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Skal ha mobilt bredbånd, kjekt å ha det når man reiser også ja... Ice Alltid på nett, Netcom Hele Tiden, Chess SurfKing eller er det noe annet som er bedre? Må bestemme meg idag, trenger nettet raskt. Lenke til kommentar
enixitan Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Du får USB-modem hjå Netcom om du bestiller det - det gjer du når du teiknar abonnementet. Du kan òg bruke Netcom i Sverige, men til "utenlandsprisar" - ein del kroner per MB. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå