Gå til innhold

Assassins Creed 2, ung - Ezio drakt

Rino_

Anbefalte innlegg

Okai! Nå vil jeg høre hva folk her mener, og spre mitt budskap.

I Assassins Creed 2 er det 2 ting som har irritert meg, det er at vi ikke har kunnet bruke karnivals-kostymen i andre deler av spillet. Men mest av alt har jeg irritert meg over at det ikke finnes en mulighet hvor vi spiller uten hette. Drakten Ezio har på i starten av spillet, som 17 åring, er utrolig kul!

Hvertfall når jeg spiller med den drakten, uten hette, så føler jeg at jeg kan leve meg mye mer inn i karakteren.. karakteren blir allsidig, og jeg kan skjenne meg igjen i den. Noe som er viktig.. Når Ezio løper rundt med hette synes jeg han er en ufølsom annonym karakter.

Men i Assassins Creed 2 overasket dem med å faktisk la oss spille med vanlig kostyme, uten den annonyme hetta.. Men bare for en liten stund.. I en liten bydel, i et modus hvor vi ikke engang kan plukke opp og bruke våpen.

Men nå ser jeg her at karnivalakappa kommer i oppdateringen.. Er det noen som vet om Ezio-uten-hette kostyme kommer også? Isåfall synes jeg folket skal få Ubisoft til å sørge for at det kommer på oppdateringen i Februar!

Jeg har lest på mange forumer at folk klaget over at karnivalakappa ikke kunne bli brukt mer.. Og nå gjør Ubisoft noe med det. Jeg har lest på noen få steder at folk veldig gjerne vil ha alternativet å velge Ezio uten hette også.. Og jeg tror denne drømmen blir realisert også, om Ubisoft ser at det er det publikum vil ha!

Er det bare meg som vil ha det? Eller er det flere her? Hvor fett hadde det ikke vært å spille uten hetta!

Ikke synes jeg gameplayet i AC2 tillsier at Ezio trenger hette heller.. Altair trengte hette, fordi der hadde alle snikmorderne hetter.. Det var "Looken" deres.. Men i dette spillet er det bare rart å gå rundt med hette... urealistisk. På slutten av spillet når vi finner ut at Mario og resten av den gjengen også er snimordere ser vi at renessansens Italia-snimordere faktisk har et vanlig utseende. Ac1-tiden er godtat med annonym hette på Altair, men ikke her i Ac2. Jeg hater det at Ezio liksom har gått rundt med den hetta i over 30 år... Hvor teit er ikke det liksom..

I tillegg ser vi at hetta er nede på flere film-sekvenser. Om ikke 17-år Ezio drakten blir et alternativ, så hadde det vært litt tillfredstillende at leiemorder drakten kunne bli brukt i gameplayet uten hetta, som vi ser i filmsekvensene. Det som er greia er at Ubisoft har allerede laget moduset! Vi har spilt som Ezio 17 år gammel, og vi har sett han med hetta nede gjennom hele spillet.. Men så har de gjort en liten slurve feil å ikke latt gitt oss denne muligheten fullt ut..

Nå er det mulig dette allerede blir mulig å laste ned senere, noe jeg håper. Men jeg har enda ikke lest noe om det.

Er det mulig? Isåfall om folk er enige meg, kan vi prøve å gjøre det mulig? Jeg aner ikke hvordan man publiserer slikt.. men f.eks sende mail til Ubisoft... eller starte flere emner på AC2's hjemmeside forum. Noe må da funke.. Grunnen til at det ikke finnes så mange emner om dette med Ezio uten hette er fordi jeg tror folk ikke har tenkt på det ennå.. Men jeg vil at folk skal få tenkt på det!

Assassins Creed 2 er i ferd med å bli kjedelig og oppbrukt for min del.. Men med denne modusen uten hetta ville spillet vart evig.. da gir de oss kontroll over en karakter hvor vi selv kan skape evig gameplay moro. Synes jeg!

Hette er ut! men seriøst. Er noen enig meg? Kan noen kommentere og si sin mening :- ) Vil noen hjelpe?

Endret av Rino_
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Ser ikke helt hvordan å fjerne en hette (eller å kunne bytte kostyme da) er nok til å "skape evig gameplay moro." What.

Jeg foretrekker han uten hette selv, utseendemessig, men som en assassin foretrekker jeg at han har den på seg. Det er jo noe av det som gjør at han skiller seg ut som karakter.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Mulig det bare har noe med min fantasi å gjøre..

Er det ingen her som er enig at fantasien din, historiene du lager i ditt eget hodet under "free play" blir bedre om han ikke har på seg assasins drakten?

Jeg leste nettopp en artikkel om dette. Som handlet om 2 type spill mennesker. Den fantasifulle typen, og den typen som ikke klarer skape annen fantasi enn det spillets gameplay serverer deg. Derfor spiller ofte den fantasifulle type mennesker spill som Morrowind, Fallout og slikt. Hvor vi får en verden full av muligheter, vi kan skape en egen karakter som kler våre behov osv.. altså frifantasi spill. Men personlig liker jeg ikke denne type rollespill. Fordi gameplayet suger, i Fallout beveger karakten vi styrer seg uansett dårlig, det er mongo action.. alt er mongo.. Urealistisk. Så det er for meg umulig å ta det like seriøst som spill med så flott gameplay som Assassins Creed.

For i spill som Assassins Creed og GTA har de også laget en stor verden full av muligheter og fri fantasi. Ikke i like høy grad som dårlige "Oblivion rollespill", men på en annen måte enn vanlige levelspill. "God Of War, Call Of Duty, Unchared, Splinter Cell" etc.

Når jeg har runnet Assassins Creed, og fortsetter å spille, så blir det fort kjedelig å bare leve meg inn i historien som en snimorder.. Ved mindre de hadde gitt oss muligheten til å gjøre noe med utseende til karakteren, annet enn farging av et allerede designet plagg med klær. I f.eks GTA 4 har vi en karakter som har et allsidig utseende, hvor vi også kan endre litt klær.. og i tillegg er gameplayet, altså måten han beveger seg på, og måten omgivelsene behandler han på mye bedre enn i Fallout-type spill.

Hvertfall.. Greia er at de har laget masse fett i Assassins Creed. De har laget råe byer, råe omgivelser, råe karakterbevegelser osv.. Men de lar oss ikke får fult utbytte av det om ikke de gir oss valget å kunne kjenne oss igjen i karakteren. Gjøre den til en karakter vi er i humør til.. Med hette er han enn annonym kriger, som ikke ligner det fnug på andre mennesker i spillet... jeg synes det ser ganske dumt ut å gå rundt med hette og rusting i land områdene, på jordene, på gårder osv.. Tenk om han kunne droppet hetta, og hatt på enkle brune klær, også gått rundt på disse områdene... det hadde jo vært sykt deilig! Fordi dette gameplayet i Assassins Creed er mye bedre enn gameplayet i andre rollespill. Så hvorfor ikke gi oss fult utbytte av det?

Ingen som er enig?

Jeg prøvde å finne link til den artikkelen jeg leste, ganke interessant.. Men fant den desverre ikke.

Et par modifikasjoenr i Assassins Creed og det hadde vært et kunstnerisk spill som hadde vart evig.. men istedenfor er det et det et stykke kunst de har ødelagt med begrensinger. De har gitt begrensinger på noe de allerede har laget... f.eks Ezio uten hette.

Mener jeg : )

Endret av Rino_
Lenke til kommentar

Jeg er helt enig med Rino_.

Jeg syns dere fokuserer på helt feil ting. Som om han har sagt at spillet ikke er noe bra eller lignende uten eksempelet med og uten hette på ezio. Vel, spillet er åpenbart bra, og det er tydelig at det ikke er det han sier. Han skriver jo at spillet kunne vært så mye bedre om de bare utnyttet noe dem allerede har konstruert i spillet slik at vi som spiller kan føle oss litt mer frie enn vi er.

Altså, klart det er kult å leke ezio med fancy drakt og armor, men hvor kult hadde det ikke vært om du kunne sammenligne deg selv med ham. Gjøre det til et ultimat simulator-sandkasse spill hvor du kan være en vanlig mann i gata og løpe rundt og gjøre det du vil mens du betrakter det nydelige arbeidet som ligger i grunnlaget til spillet?

Altså, de har allerede lagt til rettighetene for at det skal kunne være slik, hvorfor ikke gjøre den muligheten permanent så vi har en mulighet til å velge enten eller?

Prøv å ikke være så trangsynte. Selvfølgelig mener Rino at dette gjelder om man har spilt historien ut flere ganger og nå løper på frifot og gjør sin egen historie ut av omstendigheter og diverse. Dette gjelder ikke dere spillere som kunn spiller igjennom på et døgn for så å levere spillet tilbake igjen i håp om å få penger. Det gjelder spilleglade folk som er på leting etter det frie spillet man drømmer om når man sitter på do og lar fantasien ta overhånd.

Jeg ser ikke hvordan ingen av dere kan kjenne dere igjen eller være enige i det han sier. Og ser dere ikke mer nå, får dere ikke kalle dere spillglade.

Lenke til kommentar

Nå som du er inne på det med fantasi forstår jeg bedre hva du mener, ganske godt faktisk. Trodde mer at det var snakk om at du bare var sur fordi det ikke var nok klesvalg.

Det er ofte jeg har drevet å diktet opp historier i spill selv, og joda det hjelper litt om man kan bruke klær som passer bedre til den karakteren du selv har skapt ;)

Lenke til kommentar

Du oppsumerte det veldig bra CatharinaS. Du har helt rett. Veldig deilig å se at noen er så enig :-) Det er mulig jeg forklarte dårlig.. litt vanskelig for å ordlegge meg vil jeg tro x) Men du forsto meg, så da er alt flott^^

Om jeg ikke vet hva jeg vil spille, fordi jeg ikke har noen spill som kler stemningen jeg vil åpne på dette tidspunktet så setter jeg meg ofte ned med GTA 4. Jeg gjør ingen missions, jeg finner et anntrekk, og lager min egen lille story der.. med hjelp av fantasi pga en karakter jeg kjenner meg igjen i.

Men en fantasi-sinnsstemning jeg aldri har fått lov å leke med er den samme type friheten bare i fortiden. Med bruk av sverd, gamle klær, byer osv. Etter jeg har sett Gladiatoren, eller Ringenes Herre eller lignende er det ofte jeg blir litt påvirket å vil "leke litt" med fantasien min i spill.. Da jeg var liten kunne jeg gjøre dette i alle slags spill. Da kunne jeg se Star Wars, bli påvirket og leke Star Wars i Crash Bandicot like etter.

Men nå som jeg har blitt eldre, smartere og mistet litt fantasi, så trenger jeg noe jeg tror litt mer på en Crash Bandicot. Ikke funker spill som Oblivion heller pga ræva spill-mekanisme.. Derfor har Ubisoft svart på mitt ønske, og laget en deilig spill-mekanisme i gamledager. Med gamle klær, gamle byer, våpen og hester. Men jeg vil gjerne ikke gå rundt med en forbanna hette hele tiden.. hvem gjør det? Jo, Ezio gjør det. Men i min lille spill-lek vil jeg ikke alltid være Ezio. Så når jeg spiller Asassins Creed 2nå må jeg gjøre akkuratt som i jeg gjorde i Assassins Creed 1... nemlig å forestille meg karakteren uten hette. Dette er litt vanskelig siden han faktisk har hette. Fantasien klarer ikke tro helt på historien jeg selv lager.

En kompis av meg er veldig glad i gamledager osv. Men han hater Assassins Creed. Han liker ikke konseptet.. det at man er en leiemorder som hopper fra tak til tak og dreper folk. Men da han så Ezio uten hette her hos meg i starten av Assassins Creed 2 ble han plutselig fasinert av spillet. Plutselig la han merke til karakteren, design på all arkitekturen og slikt. Jeg ville gi han et bra inntrykk av spillet, derfor sa jeg at nå har man valget å spille uten hette, å ikke alltid være en leiemorder. Jeg løy litt. Men nå har han et mye bedre inntrykk av Assassins Creed 2. Jeg er sikker på at jeg kunne fått bestemor til å like Assassins Creed 2 om jeg ikke viste henne den gærne leiemorderen i hette. Men heller en annonym karakter som vandrer og klatrer rundt i et stykke kunst av italia. Plutselig kan hvem som helst like det. Man kan legge merke til alt annet enn selve storyen.

Her er feilen Ubisoft har gjort. De har i bunn og grunn laget Assassins Creed 2 for alle, et realistisk spill med mange muligheter fra 14-1500-tallet. Men så har de fjærnet denne mekanismen før vi fikk fult utbytte av den. Og laget hele spillet til historien om en leiemorder i rare klær. Til og med i freeplay modus er man nå kunn en leiemorder.

I teorien er alle klesplaggene til alle personene i hele Assasinss Creed 2 designet på en måte at hovedkarakteren også kan bruke nyaktig samme anntrekk, uten at det tar en kb merplass på discen. De hadde kunnet la oss styre og spille som en hvilken som helst person, eller karakter vi ser gjennom spillet. Uten at noen i Ubisoft hadde trengt å jobbe mer får å få det til. Så lenge alle hadde beveget seg på samme måte som Ezio. Vi ser jo akkuratt dette eksempelet med Altair i AC2. De fant ut "hey, hadde det ikke vært kult om vi kunne spille som Altair!?". Også ga de oss valget på pausemenyen. Men han beveger seg likt som Ezio, han drar opp sverdet sitt som Ezio, anderledes en Altair gjør i Ac1. Han kan klatre fort oppover vegger, som ALtair ikke klarer i Ac1.

Hvertfall. Poenget mitt er at Ubisoft har brukt årevis og millioner av dollar på å lage alle små detaljer i spillet. F.eks alle personene vi ser vandre rundt.. Også stopper de liksom før de gjør alt komplett. De har tenkt på at vi spillere kan få utbytte av å spille som Altair, så hvorfor tror de da at vi ikke vil ha flere valg?

I Gta San Andreas er det et lite skjult 2 player modus, som man finner i en øde by.. Der kan man velge mellom 10-15 karakterer vi ser gå rundt i spillet, og spille som en av disse. Grunnen til at det 2-player moduset er der er fordi Rockstar fant ut at de kan jo bare stappe det inn.. det koster dem ikke en krone mer. En sånn "By the way" sak.

Og i et så kunstnerisk spill som Assassins Creed 2 burde man ha mange "by the way" tillfeller. De burde vise at de virkelig er stolte av alt arbeidet de har gjort. Alt det krever av Ubisoft er små innstillinger.

Og nå når oppdatering kommer i Februar vet jeg at karnivals kappa vil komme, fordi folk likte den kappa. Hvorfor liker ikke folk Ezio som 17 år også? Tenk å kunne ha 20 kostymer videre under Altair kostymen i menyen. Og velge fritt. Ikke til historie delen av spillet så klart, men til eget bruk.

Blæh. Nå repeterer jeg meg selv. Jeg har vell fått fram poenget mitt. Jeg får bare håpe noen en gang leser det og er enig. Og kan kontakte Ubisoft om det eller noe. Ellers får jeg bare vente til fremtiden hvor det kommer et nytt og bedre spill fra gamledager.. men det er jo litt trist når det først kommer da, å vite at Assassins Creed kunne hatt et like fett spill som dette tilbake i 2009 om de bare hadde tenkt litt lenger.

Jeg tror mange folk der ute er enig med meg, og vil ha disse innstillingene i AC2. Jeg tror bare ikke folk er helt klar over at det er det de vil. Folk har ikke latt Ac2 synke ordentlig inn enda. Men det er nå eller aldri. Ikke mange Ac2 oppdateringer igjen nå : /

Lenke til kommentar

Som om jeg skulle sagt det selv.

Det burde bli et nytt yrke. Et yrke hvor man får i oppgave og komme på alle sånne småting som ikke koster deg en krone mer men som kommer til å selge mer. Slik dem gjør med karnevalskappa. Den blir sikkert nedlastbar, og da må den sikkert kjøpes. Jeg kjøper den gjerne jeg, og tenk alle andre kule ting de kan ta med over tid, eller som de kunne fått med fra starten av om noen hadde dette som sitt spesifikke yrke? :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...