Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Må få byttet ungdomsskole :/

Gjest g15

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er en gutt på 15 år som skriver dette nesten gråtkvalt. Jeg går rundt med dødstanker og depresjon pga kjærlighetssorg, det ser ikke ut som foreldrene mine skjønner helt hvordan jeg har det heller. Det er en jente i klassen min som avviste meg for et år siden, og ting blir bare verre for hver dag. Det ble juleferie idag, så det blir en stund fri fra henne. Uansett blir ting bare verre og verre, en enorm kjærlighetssorg som går totalt utover dagene mine. Vil starte på nytt å gå siste året av tiende i en ny klasse, har selv hatt problemer med innsatsen på skolen over lang tid på grunn av dette.

Hva skal jeg gjøre? Kommer ikke til å klare å gå siste året av tiende med henne i samme klasse. Ingen forstår problemet mitt, heller ikke tankene mine.

Hvor skal jeg gå for å få hjelp? Har blitt psykisk syk de siste ukene og føler livets slutt. For å poengtere det ut, jeg KAN ikke gå på skolen lengre, jeg klarer ikke se henne lengre. Kan jeg bytte skole?

Hva skal jeg gjøre? :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå skal jeg være en kyniker å si ikke gråt over spilt melk. Alle har vi hatt kjærlighetssorg(?) og alle vet hvor liten man føler seg og hvor mye man skulle ønske å gjøre det slutt. Men flesteparten av oss sitter her enda. Tiden leger alle sår, en om jeg vet hvor dumt dette høres ut når man er midt oppe i en krise. Men det er sant. Tenk over hvor konstruktivt det er å sitte å deppe. Hjelper dette deg i din situasjon? Lite trolig. Ta steget videre. Om du føler plagene er så overhengende at du sliter med å takle hverdagen ta kontakt med helsesøster på skolen din. De har taushetsplikt og konsultasjon er helt gratis.

Kjærlighetssorg er ikke farlig, men et helsike når det inntreffer. Som oftest går det fort over igjen.

Lenke til kommentar

Problemet er bare at det har vært slik i ett år, det gjør det svært vanskelig å bare glemme. Klarer absolutt ikke mer på skolen heller, noen som vet reglene om bytting? :/

Lenke til kommentar

Du kan vel snakke med en lærer, helsesøster, dine foreldre, osv. Aller helst de to sistnevnte. Det fins alltid muligheter til å bytte skole osv, om du ser dette er nødvendig.

Jeg vet så alt for godt hvordan kjærlighetssorg føles.. Men du er i en alder hvor hormonene strømmer over, og det kan godt være (uten at jeg skal anta noe) at du bare tror du er så sinnsykt glad i denne jenta pga hun kanskje er den eneste du noen gang har følt noe slikt for, og du tror hun er den eneste for deg. Det er hun ikke.

Jeg vil ikke være kynisk, som også fyren to poster over meg er inne på, men dette kommer faktisk til å gå over. Og er du som meg er det faktisk en del av deg som liker å synes synd på deg selv, og du går ikke aktivt inn for å få en slutt på sorgen. Om du virkelig vil fikse problemet, om du anser det et problem, så foreslår jeg at du gjerne bokstavelig talt fiker deg selv i ansiktet (men ikke noe mer) og sier til deg selv at dette ikke skal fortsette. Du får rett og slett manne deg opp. Hvis du føler dette blir vanskelig/ noe annet, se første avsnitt (edit).

Igjen, vet hvordan du har det, og virker litt bitch nå kanskje, men er slik det hele henger sammen :) Lykke til! En ting jeg kan si er at du kommer til å angre og gjerne le/grine av dette senere om du lar dette pågå i all evighet, for én dag kommer det til å ta slutt. Du bestemmer selv når det blir.

Endret av Sitronsaft
Lenke til kommentar

Hei.

Hvis du har selvmordstanker er det viktig at du oppsøker hjelp for disse. Du kan ta kontakt med din fastlege, helsesøster/ skolehelsetjenesten eller PP- tjenesten.

Synes du dette er lange skritt å ta vil jeg anbefale en kontakttelefon for ungdom:

Røde Kors: 800 33 321

Kirkens SOS: 815 33 300

Tråden stenges forøvrig i henhold til gitt instrukser.

Lykke til videre

MVH

KVTL

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...