tnex Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Hei, har kjøpt meg nytt xenon kit som jeg i begynnelsen ikke hadde noe problemer med å tenne, nå i det siste, er det ikke bestanding de tenner, dette er et sett som kostet 1500kr, men uansett, det som skjer at når jeg prøver litt senere ute på dagen, vil de plutselig tenne, jeg venter ca 5 minutter etter at bilen har started, før jeg skrur de på, men ingen liv i pæra, blir bare et blink første gangen og deretter ingenting, dette er fra -10 til 0 grader, senere på dagen som sagt vil pærene tenne med en gang, Har en Opel Vectra GTS 2005 mod, som skal gi nok strøm før å få started balastene, de trenger jo bare 12v. Noen som har en aning om hva dette kan være? Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 Har vært borti dette her og da var det pæra som begynnte å bli dårlig. Er det ikke xenon originalt på gts utgaven da? Om du har et multimeter kan du måle om det er 12 v på pærene når bilen går. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 (endret) Om du har et multimeter kan du måle om det er 12 v på pærene når bilen går. Høres ut som en veldig dårlig idè. Skal ligge 85V AC over pærene når de er i drift, hvor denne skal redusere seg etterhvert som pæra blir dårligere. Under tenning kan spenningen være oppe i over 20kV. Disse spenningsnivåene er for D1x, D2x og D3x. D4x har lavere driftspenning (tror det er 36V), men tenningen er sansynligvis omtrendt på samme nivå. Endret 19. desember 2009 av gxi Lenke til kommentar
Beinet1 Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 Bytt pære. Hadde samme problemet på passaten min. Pærebytte ordna biffen Lenke til kommentar
tnex Skrevet 21. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2009 Bytt pære. Hadde samme problemet på passaten min. Pærebytte ordna biffen det er snakk om et helt nytt sett, og begge pærene har problemer med å tenne. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 (endret) Mest sansynlig er det styringskretsen i bilen som oppdager at noe er feil med pærene (noe det naturligvis er, så det er en helt korrekt handling), og dermed slår dem av. At noen har funnet det som en god idè å legge inn en krets i boksen ballasten og tennkretsen står i som leker halogenpærer i starten betyr ikke at det garantert fungerer. Endret 21. desember 2009 av gxi Lenke til kommentar
tnex Skrevet 22. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2009 (endret) Mest sansynlig er det styringskretsen i bilen som oppdager at noe er feil med pærene (noe det naturligvis er, så det er en helt korrekt handling), og dermed slår dem av. At noen har funnet det som en god idè å legge inn en krets i boksen ballasten og tennkretsen står i som leker halogenpærer i starten betyr ikke at det garantert fungerer. så derfor vil ikke begge pærene tenne, fordi en av pærene er dårlig? Endret 22. desember 2009 av tnex Lenke til kommentar
gxi Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 Pærene er sikkert helt i orden.. som D2S, untatt at de er modifisert med ny sokkel. Et system som forventer D2S ville nok kjørt dem uten problem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå